TaartJJ~! Geplaatst: 7 januari 2009 Rapport Geplaatst: 7 januari 2009 Hallo iedereen, Ik dacht dat ik dit probleem maar eens zou posten. Ik heb vorige week mijn Scythe Infity Mugen ontvangen, een redelijk grote koeler van 950 gram. Vorige week geinstalleerd en het liep goed voor 2 dagen, toen schoten de temperaturen plotseling omhoog. Wat blijkt dat er een pootje was los geschoten door het grote gewicht van de heatsink. Netjes gefixt, moederbord eruit gehaald en koeler er opnieuw opgezet (moet omdat ik anders niet bij het achterste pootje kom i.v.m. voeding) het liep weer goed voor 5 dagen. Toen ik vanmiddag even heel voorzichtig de kast verplaatste om de USB poorten aan de achterzijde te bereiken is de koeler waarschijnlijk weer los geschoten, en nu zijn de temperaturen gemiddeld 10*C hoger. Nu moet ik morgen weer de PC uit elkaar halen en de koeler opnieuw monteren Heeft iemand enig idee hoe ik de koeler beter op zijn plaats kan houden, zodat hij niet bij het geringste eruit knikkert? Extra informatie: ASUS P5KPL/1600 moederbord Bij voorbaat dank Reageren
Sprunk Geplaatst: 7 januari 2009 Rapport Geplaatst: 7 januari 2009 Misschien heb je gewoon een kapotte koeler ontvangen. Heb je nog garantie ofzo, informeer dan naar de mogelijk heden om je koeler te ruilen voor een ander exemplaar. En zit de koeler er wel goed op? moet hij niet toevallig andersom ofzo? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2009 het lijkt me niet dat hij verkeerd zit, om een of andere reden springt een van de pootjes er steeds uit (socket 775) een foto: Reageren
Sprunk Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 Wat is dat ding groot Zat er een handleiding bij de koeler. Misschien moet je nog iets vast schroeven wat je per ongeluk bent vergeten. En is de koeler überhaupt wel capable met je moederbord en processor? Ik heb er verder geen verstand van maar koelers horen niet zomaar los te schieten. Reageren
Limbolander Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 zou idd de handleiding nog eens good doorlezen, en normaal gezien moet die koeler toch achter of aan de voorkant zitten, en niet naar onder blazen? verder kun je proberen je mobo eruit te halen om te kijken aan de 8erkant of die pinnen er wel goed doorkomen, en het is idd een rot systeem met die socket 775 pinnen, had met me standaard koeler ook lang liggen kloten ^^ Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 8 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 Ik heb het mobo er al enkele keren uitgehad vanwege de pinnen, en 1 van de pinnen schiet los. De fan hoort wel aan de zijkant te zitten hoor ^^ Het is vooral een passieve koeling, maar de fan zorgt nog voor wat extra airflow. Ik maak mijn PC straks even open Reageren
Limbolander Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 zou eens goed kijken of die pin niet kapot is ofzo, volgens mij kun je met een klein beetje gekloot ook gewoon schroeven gebruiken maar weet niet of dat wel zon aanrader is, zal ook wel weer met speciale schroeven moeten om je moederbord niet te mollen etc etc. Reageren
bolie Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Ik heb even voor je gekeken en dit vond ik via tweakers. Klik hier voor 1 van de reviews van deze koeler. Misschien wordt je hier beter van. De handleiding van de koeler spreekt voor zich, moet makkelijk te begrijpen zijn. ( heb even gekeken ) En je moet even hier na kijken of je moederbord/processor er wel bij zit. Volgens sommige staat hier niet alles op. Compatibility Intel® LGA775 (SocketT) Proessor Quad-Core Intel® Xeon® Processor 3200 Series Dual-Core Intel® Xeon® Processor 3000 Sequence Intel® Core™2 Extreme processor Intel® Core™2 Quad processor Intel® Core™2 Duo processor Intel® Core™ Duo Processor Intel® Pentium® Processor Extreme Edition Intel® Pentium® D Processor Intel® Pentium® 4 Processor Extreme Edition supporting Hyper-Threading Technology Intel® Pentium® 4 Processor supporting Hyper-threading Technology En kijk ook even op hun website Klik Grzz Bewerkt: 9 januari 2009 door bolie Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Ik heb even voor je gekeken en dit vond ik via tweakers.Klik hier voor 1 van de reviews van deze koeler. Misschien wordt je hier beter van. De handleiding van de koeler spreekt voor zich, moet makkelijk te begrijpen zijn. ( heb even gekeken ) En je moet even hier na kijken of je moederbord/processor er wel bij zit. Volgens sommige staat hier niet alles op. Compatibility Intel® LGA775 (SocketT) Proessor Quad-Core Intel® Xeon® Processor 3200 Series Dual-Core Intel® Xeon® Processor 3000 Sequence Intel® Core™2 Extreme processor Intel® Core™2 Quad processor Intel® Core™2 Duo processor Intel® Core™ Duo Processor Intel® Pentium® Processor Extreme Edition Intel® Pentium® D Processor Intel® Pentium® 4 Processor Extreme Edition supporting Hyper-Threading Technology Intel® Pentium® 4 Processor supporting Hyper-threading Technology En kijk ook even op hun website Klik Grzz Mooi gevonden maar daar heeft die helaas niet veel aan, zijn moederbord is gewoon een socket 775, wat dus gewoon past bij de koeler. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 12 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 Wel, het is gefixt, de processor is weer overklokt en blijft lekker koel. Ik heb hem er heel voorzichtig ingezet en de koeler ondersteund. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.