Jump to content

Koeler problemen


TaartJJ~!

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik dacht dat ik dit probleem maar eens zou posten.

Ik heb vorige week mijn Scythe Infity Mugen ontvangen, een redelijk grote koeler van 950 gram.

Vorige week geinstalleerd en het liep goed voor 2 dagen, toen schoten de temperaturen plotseling omhoog.

Wat blijkt dat er een pootje was los geschoten door het grote gewicht van de heatsink.

Netjes gefixt, moederbord eruit gehaald en koeler er opnieuw opgezet (moet omdat ik anders niet bij het achterste pootje kom i.v.m. voeding) het liep weer goed voor 5 dagen.

Toen ik vanmiddag even heel voorzichtig de kast verplaatste om de USB poorten aan de achterzijde te bereiken is de koeler waarschijnlijk weer los geschoten, en nu zijn de temperaturen gemiddeld 10*C hoger.

Nu moet ik morgen weer de PC uit elkaar halen en de koeler opnieuw monteren :duh:

Heeft iemand enig idee hoe ik de koeler beter op zijn plaats kan houden, zodat hij niet bij het geringste eruit knikkert?

Extra informatie:

ASUS P5KPL/1600 moederbord

Bij voorbaat dank ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien heb je gewoon een kapotte koeler ontvangen. Heb je nog garantie ofzo, informeer dan naar de mogelijk heden om je koeler te ruilen voor een ander exemplaar.

En zit de koeler er wel goed op? moet hij niet toevallig andersom ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dat ding groot _O_

Zat er een handleiding bij de koeler. Misschien moet je nog iets vast schroeven wat je per ongeluk bent vergeten. En is de koeler überhaupt wel capable met je moederbord en processor?

Ik heb er verder geen verstand van maar koelers horen niet zomaar los te schieten. :N

Link to comment
Delen op andere websites

zou idd de handleiding nog eens good doorlezen, en normaal gezien moet die koeler toch achter of aan de voorkant zitten, en niet naar onder blazen? verder kun je proberen je mobo eruit te halen om te kijken aan de 8erkant of die pinnen er wel goed doorkomen, en het is idd een rot systeem met die socket 775 pinnen, had met me standaard koeler ook lang liggen kloten ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het mobo er al enkele keren uitgehad vanwege de pinnen, en 1 van de pinnen schiet los.

De fan hoort wel aan de zijkant te zitten hoor ^^

Het is vooral een passieve koeling, maar de fan zorgt nog voor wat extra airflow.

Ik maak mijn PC straks even open :)

Link to comment
Delen op andere websites

zou eens goed kijken of die pin niet kapot is ofzo, volgens mij kun je met een klein beetje gekloot ook gewoon schroeven gebruiken maar weet niet of dat wel zon aanrader is, zal ook wel weer met speciale schroeven moeten om je moederbord niet te mollen etc etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even voor je gekeken en dit vond ik via tweakers.

Klik hier voor 1 van de reviews van deze koeler.

Misschien wordt je hier beter van.

De handleiding van de koeler spreekt voor zich, moet makkelijk te begrijpen zijn. ( heb even gekeken )

En je moet even hier na kijken of je moederbord/processor er wel bij zit. Volgens sommige staat hier niet alles op.

Compatibility

Intel® LGA775 (SocketT) Proessor

Quad-Core Intel® Xeon® Processor 3200 Series

Dual-Core Intel® Xeon® Processor 3000 Sequence

Intel® Core™2 Extreme processor

Intel® Core™2 Quad processor

Intel® Core™2 Duo processor

Intel® Core™ Duo Processor

Intel® Pentium® Processor Extreme Edition

Intel® Pentium® D Processor

Intel® Pentium® 4 Processor Extreme Edition supporting Hyper-Threading Technology

Intel® Pentium® 4 Processor supporting Hyper-threading Technology

En kijk ook even op hun website

Klik

Grzz

Bewerkt: door bolie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even voor je gekeken en dit vond ik via tweakers.

Klik hier voor 1 van de reviews van deze koeler.

Misschien wordt je hier beter van.

De handleiding van de koeler spreekt voor zich, moet makkelijk te begrijpen zijn. ( heb even gekeken )

En je moet even hier na kijken of je moederbord/processor er wel bij zit. Volgens sommige staat hier niet alles op.

Compatibility

Intel® LGA775 (SocketT) Proessor

Quad-Core Intel® Xeon® Processor 3200 Series

Dual-Core Intel® Xeon® Processor 3000 Sequence

Intel® Core™2 Extreme processor

Intel® Core™2 Quad processor

Intel® Core™2 Duo processor

Intel® Core™ Duo Processor

Intel® Pentium® Processor Extreme Edition

Intel® Pentium® D Processor

Intel® Pentium® 4 Processor Extreme Edition supporting Hyper-Threading Technology

Intel® Pentium® 4 Processor supporting Hyper-threading Technology

En kijk ook even op hun website

Klik

Grzz

Mooi gevonden maar daar heeft die helaas niet veel aan, zijn moederbord is gewoon een socket 775, wat dus gewoon past bij de koeler.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...