Jump to content

[PS] Door rook omringd


Forumrunner

Recommended Posts

Welkom, Vandaag ga ik jullie leren om het volgende te maken.

outcomemytutdv1.jpg

Stap 1. Je opent een nieuw document, File - New - Ok Ik koos voor de maten 400 x 150.

Stap 2. Je voegt wolken toe. Ga naar Filter - Render - Clouds

naamlooslg1.jpg

Stap 3. Nu plaats je een render, Kies er een die je leuk lijkt. Dat doe je door File - Place , En dan kun je een uitzoeken.

naamloosxd4.jpg

Stap 4. Nu duplicate je de background, Dat doe je met Met je rechtermuisknop op Bakcground klikken - Duplicate layer - Ok.

Stap 5. Nu sleep je ''Backround Copy'' boven je render.

naamloosjg1.jpg

Stap 6. Ne zet je ''Background Copy'' op Overlay, En selecteer je met de ''Rectangelur Marquee Tool'' een selectie om je render heen.

Stap 7. Zet ''Background Copy weer op normal, Maar zorg dat je de selectie houdt!

Stap 8. Pak de Eraser tool (E), En pak een rondeebrush, En gum stukjes in de selectie weg.

Als je dit goed doet, Krijg je zoiets :

outcomemytutdv1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk gedaan hoor maar als ik naar de Outcome kijk dan heb ik sterk het gevoel dat er iets van het lichaam is verdwenen. Zo erg dat je het niet meer inblenden kan noemen. Het effect is dus iets teveel van het goede als je begrijpt wat ik bedoel en het lijkt me ook niet mooi genoeg om toe te passen op creaties.

Verder is alles wel heel erg duidelijk en typisch voor beginners (dat had je misschien nog kunnen vermelden zodat er geen verwarring ontstaat).

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet het natuurlijk niet echt met rook doen. Maar met iets anders, Een soort effect. Dan krijg je mooiere resultaten.

Maar waarom heb jij het dan nu wel met rook gedaan? Want dit effect vind ik ook niet zo mooi, ik blijf toch denk ik bij het ouderwetse inblenden. Alles is dan wel goed uitgelegd wat Hackman ook al zei.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet het natuurlijk niet echt met rook doen. Maar met iets anders, Een soort effect. Dan krijg je mooiere resultaten.

Oké, maar dan ziet het er nog steeds precies zo uit. En dat je dit zo zegt vind ik nogal raar als ik kijk naar wat het titel van dit topic luidt. Ik zou het ten eerste niet 100% weghalen met de gum want dat is gewoon niet mooi. Wat ik altijd doe is vaak mijn Render een klein beetje met een soft brush bewerken door de randjes waar doorzichtig te maken maar meer dan dat ook niet. Misschien dat ik ook nog wel een tutorial daarover ga posten als daar baat bij is, maar dat zie ik nog wel (een tutorial maken moet namelijk goed worden voorbereid, je kunt niet zomaar iets hier neer kwakken).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...