Jump to content

Website

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey hallo allemaal, Ik ben al weer een poosje wakker (ja alweer) en heb samen met mijn broer een website gemaakt voor onze Battlefield2 clan (return) Nu hebben wij hier de hele nacht aan gewerkt (HTML) en wil ik ook jullie mening weten, Ook zijn er nog wat kleine probleempjes.

Als je de website opkomt zie je staan www.***-**..nl maar als je dan naar bijvoorbeeld rooster gaat en weer terug zie je staan www.***-**.nl/index.html, Nu weet ik dat het laatste ook weg moet kunnen halen zodat er of www.***-**.nl komt te staan of www.***-**.nl/index (enzovoort)

Weet iemand hier een oplossing voor? ook tips enzovoort graag welkom, wij blijven aan deze website werken om het te verbeteren natuurlijk. (website kunnen jullie vinden onder mijn signature)

Geplaatst: (bewerkt)

Een van de oplossingen is om een php pagina te maken en daar de website te includen. Alleen moet je dan wel alle pagina's die je heb veranderen van .html naar .php

Verder kan je eventueel werken met een iframe waardoor er maar 1 pagina open blijft.

Overigens vindt ik het niet echt storend als er adressen achter staan als "roster.html". Dat hoort nou eenmaal bij een website.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Geplaatst:

Voor de link naar index.html is het wel op te lossen. Daarvoor verander je de link gewoon naar de link die je normaal voor je site gebruikt, met andere woorden:

<div id="nav">
<a class="home" href="index.html"> </a>
<a class="forum" target="_blank" href="forums/index.php"> </a>
<a class="roster" href="roster.html"> </a>
<a class="about" href="about.html"> </a>
<a class="contact" href="contact.html"> </a>
</div>

naar...

<div id="nav">
<a class="home" href="http://www.jouwsite.nl/"> </a>
<a class="forum" target="_blank" href="forums/index.php"> </a>
<a class="roster" href="roster.html"> </a>
<a class="about" href="about.html"> </a>
<a class="contact" href="contact.html"> </a>
</div>

Maar goed, dit werkt enkel met index.html, dus rooster.html zul je nog wel steeds zien staan.

Een andere oplossing is inderdaad includen met PHP of een frame, zoals Kai al zei. Met frames raad ik ten zeerste af, vanaf de volgende HTML-versie wordt het volgens mij niet meer ondersteund en met zoekmachines heb je er nog wel eens problemen mee. Met PHP kan je bijvoorbeeld een tabel maken en daar pagina's in laten verschijnen. In dat geval heb je enkel boven aan iets als index.php?act=home of wat je zelf wilt. Aangezien er een forum op je site draait, ga ik er vanuit dat jullie host PHP ondersteunt.

Geplaatst:

Erg bedankt jongens, Het is inderdaad ook niet een super groot probleem ,maar ik persoonlijk erger me nog wel eens aan dit soort dingetjes :schater: Nog mensen die hint en tips hebben? voor onze website?

Geplaatst:

Reclame maken, zorgen dat jouw website iets heeft waardoor ze blijven, iets wat anderen niet hebben, snap je? Ik ben trouwens ook best goed met HTML en CSS (al zeg ik het zelf) dus als je hele korte vragen tussendoor hebt dan kun je me die wel stellen. Je weet wel, van die vragen die net te klein zijn voor een nieuw topic. :puh:

Een andere oplossing is inderdaad includen met PHP of een frame, zoals Kai al zei. Met frames raad ik ten zeerste af, vanaf de volgende HTML-versie wordt het volgens mij niet meer ondersteund en met zoekmachines heb je er nog wel eens problemen mee. Met PHP kan je bijvoorbeeld een tabel maken en daar pagina's in laten verschijnen. In dat geval heb je enkel boven aan iets als index.php?act=home of wat je zelf wilt. Aangezien er een forum op je site draait, ga ik er vanuit dat jullie host PHP ondersteunt.

Dat heb jij mij nooit verteld toen ik bezig was met mijn nederige website. :7 Maar dat maakt waarschijnlijk weinig uit omdat ik toch .tk heb want dan komt het voor zover ik weet niet in Google of die reutemeteut. Dat wil ik overigens ook niet dus zeg er maar niks van.

Maar dat maakt waarschijnlijk weinig uit omdat ik toch .tk heb want dan komt het voor zover ik weet niet in Google of die reutemeteut. Dat wil ik overigens ook niet dus zeg er maar niks van.
Je DOT.TK domein verschijnt gewoon in Google's zoekresultaten volgens mij hoor. Althans, een simpele Google Search op inurl:.tk levert al gelijk een hoop .TK domeinnamen op. Ook de plek waar je de site daadwerkelijk host kun je met Google gewoon vinden wanneer deze eenmaal geïndexeerd is. Een manier om er voor te zorgen dat je website niet te vinden is door zoekmachines is door een bestand genaamd robots.txt aan te maken in de root folder. Dit zet je dan in de inhoud:

User-agent: *
Disallow: /

Een andere optie is het toevoegen van een META tag genaamd robots waarin je de robots verbiedt de site te indexeren.

Edit: je kunt ook niet verwachten dat elke pagina op internet binnen een uurtje in Google's database staat. Bij de meeste Google links staat een kleine link 'In cache'. Als je dar op klikt kun je onder andere zien wanneer Google de site geïndexeerd heeft. De mate waarin Google's crawler jouw webpagina bezoekjes brengt hangt ook af van het aantal mensen dat jouw site bezoekt / de grootte van de site. Bij sites met relatief weinig bezoekers kan het best een paar weken/maanden duren voordat Google je vindt. Lees anders dit even door over hoe Google sites indexeert.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

Nooit geweten. Maar daar bedoel ik eigenlijk meer mee dat mensen hem wel mogen bezoeken maar dat het niet speciaal voor hun is bedoeld. Meer een extraatje van mijn profiel voor andere leden die daar in geïnteresseerd zijn (bijna niemand dus). En als ik mijn naam in Google intyp dan vind ik nog steeds helemaal niks, ook niet met .tk erachter dus dat doet het hem ook niet.

In ieder geval bedankt voor je hulp, maar helaas onnodig. :Y

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nou onze website, waar het hier tenslotte om ging hebben we zover klaar we hebben de roster nog aangepast waardoor het nu nog beter lijkt, we krijgen wel veel complimenten van mensen over de website en dit is natuurlijk erg mooi ^_^ We gaan er weer tegen aan net als vroeger :7

Geplaatst:

Ik heb de oplossing voor je gevonden :) Kwam het toevallig tegen.

Je moet een leeg HTML document maken met alleen die HEAD en BODY codes. In de head zet je de onderstaande code. Het adres wat erin staat verander je naar het adres van je homepage. Waarschijnlijk heet je homepage index.html of index.php maar daar moet je dan maar even naar kijken.

<frameset rows="*,1" framespacing="0" border="0" frameborder="NO"> 
<frame src="http://www.jouwsite.nl/pagina.html" name="content" scrolling="yes" noresize> 
</frameset>

Zo zal je pagina alleen het adres laten zien en niet de bestanden erachter.

Geplaatst:

Ik vind het nog een leuke site, leuke textures, alleen duurt het soms wel effe voor de pagina laadt

Nog een vraagje, doe je dit allemaal via kladblok, via word of via een ander programma

Geplaatst:
Ik vind het nog een leuke site, leuke textures, alleen duurt het soms wel effe voor de pagina laadt

Nog een vraagje, doe je dit allemaal via kladblok, via word of via een ander programma

Sorry hoor maar in Word kun je geen HTML Pagina's maken omdat het automatisch opslaat als .doc :( Lijkt me raar als je een site tegenkomt als .doc vind je ook niet?

Moeilijk om de extensie te veranderen? :7 Je kiest 'Opslaan als...', kiest vervolgens onder de naam bij het veld 'Opslaan als' de keuze 'Webpagina'. Denk dat hij dat bedoelt, Zamgod.

@ hieronder: ... leest.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Moeilijk om de extensie te veranderen? :7 Je kiest 'Opslaan als...', kiest vervolgens onder de naam bij het veld 'Opslaan als' de keuze 'Webpagina'. Denk dat hij dat bedoelt, Zamgod.

Weet ik. Maar ik las op internet ergens (weet nie meer waar) dat je ditsoort dingen in Word niet kon doen omdat het de extensie automatisvh .doc zou maken

Geplaatst:

Weet ik. Maar ik las op internet ergens (weet nie meer waar) dat je ditsoort dingen in Word niet kon doen omdat het de extensie automatisvh .doc zou maken

Klopt, als je hem geselecteerd laat staan op .doc. Maar als je dit doet:

Slaat hij hem op als .html.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...