Jump to content

Website


Sa_bulldog

Recommended Posts

Om even terug te komen op de vraag...

Nog een vraagje, doe je dit allemaal via kladblok, via word of via een ander programma
Er zijn tientallen, misschien wel honderden programma's waarin je dit soort code kunt typen. Elk tekstverwerkingsprogramma is in feite voldoende. Het standaardprogramma is inderdaad Kladblok (Notepad) dat automatisch op elke Windows PC staat. Echter kan dit ook in programma's als Word gedaan worden, maar Word is daar nou niet echt voor bedoeld en in die zin ook niet helemaal geschikt. Wel zijn er alternatieven die specifiek bedoeld zijn voor het schrijven van computertalen (niet alleen HTML, maar ook PHP, C++, Java, Perl, Python, Visual Basic, XML, SQL, etc...). Dit soort programma's bieden dan vaak extra opties als 'syntax highlightning' (leuke kleurtjes t.b.v. overzichtelijkheid) en soms zelfs automatische aanvul-functies of syntax uitleg. Een bekend voorbeeld voor Windows is Notepad++, een open-source 'source code editor'. Het staat de ontwikkelaar vrij een programma te kiezen waarin hij zijn code wil typen. Uiteindelijk maakt het helemaal niets uit wat voor programma je nu gebruikt, het gaat er gewoon om welk programma je zelf het fijnste vindt.
Link to comment
Delen op andere websites

Holy crap... :schater: ik kijk even niet en er word veel gepost. Over dat laden, Geen last van maar ik kom er dan ook elke dag op, we veranderen hier en daar steeds dingetjes om het nog beter te laten lijken, Ik heb het verder helemaal zelf gemaakt en nu past me broer de website hier en daar af en toe wat aan <-- :schater: dat laatste :schater: Maargoed

html moet je wel degelijk kunnen typen in kladblok, als je er maar een beetje verstand van hebt. Me broer doet dit op het moment ook met kladblok omdat wij normaal micorsoft frontpage gebruiken!

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk moet je HTML sowieso al kunnen. Welk programma je ook gebruikt, je moet het kunnen ook bij Dreamweaver (bijvoorbeeld) wat een zogenoemde WYSIWYG programma is, als er namelijk wat verkeerd is in je code dan is het haast onmogelijk om dat dan recht te zetten zonder eens even goed in de code te speuren naar fouten. Zo'n programma is namelijk voor zover ik weet alleen maar bedoelt voor mensen die HTML kunnen zodat die het proces iets sneller kunnen doen en dat er haast geen spelfouten (kan voor heel wat problemen zorgen) komen.

Verder als je goed met HTML bent kun je het prima doen met enkel Kladblok (wat standaard op je computer hoort te zitten voor de grote onbekenden).

Verder in ieder geval heel veel succes met je website en ik had ook al een kijkje genomen en had je al gezegd dat het er erg mooi uitziet, ga dus zo door! ;)

Mvg,

Hackman

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...