Jump to content

Windows 7 over vista met XP


Sprunk

Recommended Posts

Good evening.

Ik ben benieuwd daar Windows 7 (hopelijk is het OS beter dan de naam) en wil het op mijn PC installeren. Ik heb nu een dual-boot PC met Vista en XP. Een triple-boot is denk ik íets teveel van het goede, dus ik wil Windows 7 over Vista heen knallen. Mijn Vista is zoiezo niet meer wat het was, en neem alle goede uitspraken over dit bagger systeem terug.

Afijn, ik wil dus weten of ik gewoon de DVD van 7 erin kan doen en dat het OS dan word geinstalleerdmet behoud van mijn dual-boot. Of krijg ik vervolgens geen keuzescherm meer en kan ik dus XP niet meer op? (alla Vista install)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Als het goed is, kan je Vista upgraden naar Windows 7. Persoonlijk zou ik een schone installatie aanraden, maar goed. Zelf heb ik een XP/Vista systeem voor elkaar gekregen door met Easy BCD (na installatie van Vista) aan te geven welke besturingssystemen bij het opstarten als keuzes gegeven worden, waardoor in mijn geval XP weer beschikbaar kwam. Ik weet nog niet of dit programma ook met Windows 7 werkt, maar dat zou je eventueel op een virtuele pc kunnen testen (VMWare, Virtual PC 2007, VirtualBox, e.d.). Dat zal inderdaad wat werk zijn, maar anders wordt het denk ik nog even wachten aangezien Windows 7 ook nog maar net beschikbaar is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook van plan om een schone installatie uit te voeren. Dat wil dus zeggen dat ik de D partitie waarop nu Vista staat formatteer. Maar ik weet nog dat als je dat deed bij Vista, XP niet meer word herkent. Ik weet niet of het met Windows 7 ook zo is, want ik neem aan dat er nog maar weinig programma's (zoals vista boot pro waarmee ik het in Vista heb recht getrokken) werken op 7.

Misschien kan ik beter gewoon nog even wachten ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Windows Xp op me PC staan, en daar heb ik Windows 7 overheen geïnstalleerd. althans dat dacht ik. maar het blijkt dat windows 7, alles van Xp in een map zet genaamd: Windows_old.

Als ik de pc opstart krijg ik een menu waarin ik kan kiezen uit XP en Windows 7.

en trouwens, tot nu toe doen alle programma's van XP en Vista het op Windows 7 bij mij.

Soms moet je het alleen in Windows Vista modus uitvoeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...