Jump to content

[VISTA]Alleen lezen gaat niet uit :|


Remi-X

Recommended Posts

De titel zegt het al, alleen lezen krijg ik met geen mogelijkheid uit. Dit probleem dit zich alleen enkel voor in de map Program Files, maar is toch best irritant.

Hoe kan ik het oplossen?

BTW: K heb maximale rechten voor elke gebruiker al geprobeerd op die map, en zelf ben ik de Admin van m'n pc+maker map.

Link to comment
Delen op andere websites

De titel zegt het al, alleen lezen krijg ik met geen mogelijkheid uit. Dit probleem dit zich alleen enkel voor in de map Program Files, maar is toch best irritant.

Hoe kan ik het oplossen?

BTW: K heb maximale rechten voor elke gebruiker al geprobeerd op die map, en zelf ben ik de Admin van m'n pc+maker map.

Als je Alleen-Lezen uitvinkt en op OK klikt, heb dan ook de optie "toepassen op alle submappen en bestanden" geselecteerd als ie erom vraagt?

Link to comment
Delen op andere websites

De titel zegt het al, alleen lezen krijg ik met geen mogelijkheid uit. Dit probleem dit zich alleen enkel voor in de map Program Files, maar is toch best irritant.

Hoe kan ik het oplossen?

BTW: K heb maximale rechten voor elke gebruiker al geprobeerd op die map, en zelf ben ik de Admin van m'n pc+maker map.

Heb je gebruiker ook aangezet? Want je blijft wel een gebruiker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat zeg ik toch ook al in mn hoofdpost :puh:

Maar die rechten gaan dus ook steeds uit als ik op ok klik...

Ga eens naar Start > Programma's > Bureau-Accessoires, en klik met de rechter muisknop op Opdrachtprompt, en kies dan voor "Als Administrator Uitvoeren". Typ dan attrib C:\progra~1 -r, en druk op ENTER.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat was ik ff vergeten. Maar nu krijg ik direct een nieuwe regel om wat in te voeren, maar krijg geen error of gelukt melding. Klopt dat?

En alleen lezen blijft aanstaan..

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is dit gewoon een bug in Vista. Alleen lezen is dan dus wel uitgeschakeld, alleen blijft er in het boxje een vinkje erbij staan. Dit heb ik ook wel is, dus de kans is erg aannemelijk dat Alleen Lezen gewoon uit staat.

Probeer het eens uit met het doel waarvoor Alleen Lezen uit moet staan. Ik kan niks garanderen maar het is wellicht het proberen waard.

Link to comment
Delen op andere websites

En (lelijk :7 ) vierkant blokje...

Dan wil dat zeggen dat alleen sommige onderdelen in die map op Alleen-Lezen staan. Dit zijn meestal bestanden van programma's die op dat moment draaien.

Met het programma Process Explorer kan je zien welke programma's van Program Files zijn geladen, en die kan je dan stoppen om vervolgens dat Alleen-Lezen volledig weg te halen.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...