Jump to content

Mijn vader wilt Thuisnetwerk


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Ik las net het topic van Sniper44 en dacht eraan dat mijn vader ook een netwerk wilde maken. Hij wilt zijn Vista Laptop koppelen aan mijn XP Laptop en de XP Desktop van mijn zus. We hebben een Wireless Router thuis. Als het moet komt er extra software geïnstalleerd. Wie helpt?

Link to comment
Delen op andere websites

Op welke manier wil je het precies?

Wil je Bijv. èen harde schijf of map beschikbaar stellen voor het netwerk? (Dus dat je 1 Harde schijf vanaf meerdere pc's e notebooks kan zien/openen/bewerken of wil je bijv. het netwerk gebruiken om 1 printer voor meerdere pc's te gebruiken?

EDIT: Maar ga tenminste naar Start> Mijn netwerklocaties> Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen.

(gebaseerd op XP)

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Op welke manier wil je het precies?

Wil je Bijv. èen harde schijf of map beschikbaar stellen voor het netwerk? (Dus dat je 1 Harde schijf vanaf meerdere pc's e notebooks kan zien/openen/bewerken of wil je bijv. het netwerk gebruiken om 1 printer voor meerdere pc's te gebruiken?

EDIT: Maar ga tenminste naar Start> Mijn netwerklocaties> Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen.

(gebaseerd op XP)

Nou mijn vader wil dus dat hij vanuit zijn eigen PC mijn bestanden kan bekijken en omgekeerd. En dan ook dat ik gewoon vanaf mijn PC kan printen naar de PC van mijn zus. En ook dat mijn vader bijvoorbeeld vanaf zijn PC de mijne aan/uit kan zetten

Link to comment
Delen op andere websites

Je wil toch niet dat hij dat allemaal kan :bonk:

Ik zou gewoon zeggen dat je het niet kunt.

Erm... Als ik zeg dat het niet kan dan gaat ie zelf wel ff zoeken. En hij weet dat het kan want hij weet dat ze op scholen precies hetzelfde hebben

Link to comment
Delen op andere websites

Scholen maken gebruik van heel dure software. Bij ons op school gebruiken ze Novell en dat pakket kost best wel wat centen.

En netwerk maken met XP is wel mogelijk. Je krijgt dan een special map genaamd "gedeelde documenten". Elk bestand in die map kan door iedereen in het netwerk worden bekeken. Ook kun je bijvoorbeeld de map "mijn documenten" op jouw PC delen. Iedereen heeft dan toegang tot die map. Maar een Pc via een netwerk aanzetten is dan wel onmogelijk.

Gebruik de wizzard uit de post van gta master 1.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet gewoon de bestanden en mappen Delen die je wilt.

Met Vista gaat dat zo: Eigenschappen > tab Delen > Geavanceerd delen... » Deze map delen en de mapnaam (sharenaam) invullen.

Dan bij Machtigingen moet je de machtigingen van de netwerk gebruikers instellen. Hier moet je gewoon Volledig beheer aanvinken als netwerkgebruikers je bestanden mogen openen én wijzigen. ;)

Hetzelfde geld voor de printers.

Je gaat op de computer met de aangesloten printer naar Configuratiescherm > onder Hardware en Geluiden klik je op Printer.

Je klikt dit keer een printer aan die je wilt delen en doet [i]Eigenschappen[/i] > Opties voor delen wijzigen » Klik Deze printer delen en vul weer de naam in (bijv. Printer boven).

Voilà, je bent nu klaar! Anderen kunnen nu jouw bestanden lezen en je kunt printen vanaf jouw PC. ;)

EDIT: Sorry, ik heb het voor Vista uitgelegd. Ik hoop dat je het nog wel kunt volgen. :puh:

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet gewoon de bestanden en mappen Delen die je wilt.

Met Vista gaat dat zo: Eigenschappen > tab Delen > Geavanceerd delen... » Deze map delen en de mapnaam (sharenaam) invullen.

Dan bij Machtigingen moet je de machtigingen van de netwerk gebruikers instellen. Hier moet je gewoon Volledig beheer aanvinken als netwerkgebruikers je bestanden mogen openen én wijzigen. ;)

Hetzelfde geld voor de printers.

Je gaat op de computer met de aangesloten printer naar Configuratiescherm > onder Hardware en Geluiden klik je op Printer.

Je klikt dit keer een printer aan die je wilt delen en doet [i]Eigenschappen[/i] > Opties voor delen wijzigen » Klik Deze printer delen en vul weer de naam in (bijv. Printer boven).

Voilà, je bent nu klaar! Anderen kunnen nu jouw bestanden lezen en je kunt printen vanaf jouw PC. ;)

EDIT: Sorry, ik heb het voor Vista uitgelegd. Ik hoop dat je het nog wel kunt volgen. :puh:

Ik heb XP. En het netwerk moet nog gemaakt worden

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...