Jump to content

Quad of Phenom


GTAgangsta

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om misschien een nieuwe processor te kopen. Ik wil graag een Quad-core of AMD Phenom. Maar welke van de twee kan ik het beste nemen?

Ik heb nu 1.5GB aan werkgeheugen. Met zo'n processor moet ik nog wat bijprikken denk ik. Ik heb windows xp en die kan volgens mij iets van 3GB aan werkgeheugen aan. Als ik nou 4GB erin prik, kan ik dan 1GB voor virtueel video-geheugen toewijzen?

En nog een belangrijk punt: Het schijnt dat je met meer dan 2 cores sommige games niet meer kan spelen. Is dit waar? Anders moet ik maar de snelste duo-core kopen ofzo.

Ik hoor het graag ^_^

Greetzz

GTAgangsta

Link to comment
Delen op andere websites

Je zit hélemaal fout met alles. :)

1: Er zijn meerdere Phenom processors en meerdere Quad-Core. AMD's (Phenoms) kunnen ook quad-core zijn. Quad-cores kunnen Intels zijn. Intels kunnen geen AMD (Phenoms) zijn.

2: Je kunt maximaal 3.5GB in Windows XP 32 bit. Je kunt verder niets met het overtollige geheugen. VRAM werkt op een heel andere manier dan RAM. De videokaartprestaties zitten niet alleen in het geheugen, maar ook hoe goed ze dingen op het scherm kunnen toveren, en dat gaat ook heel anders.

3: Je kunt spellen prima spelen op een PC met meerdere cores (dus ook Dual-Core). Sommige oude games zijn niet goed geoptimaliseerd (ze spelen bijvoorbeeld te snel), maar AMD heeft een tooltje voor dat. Nu komen er games die wel Quad-Core ondersteunen, o.a. GTA IV. GTA IV werkt zeer goed op Quad Cores.

Oplossingen:

1: Wat is je huidige processor, en wat is je moederbord? Indien je moederbord te oud is heb je niet echt veel aan een snellere processor. Ik/anderen zullen je wel voorstellen aan een paar andere prima CPU's

2: Hoeveel GB ram ondersteund je moederbord? Welk soort RAM? En welke OS ben je bereid aan te schaffen? (64 bits ondersteunen 4GB. 64Bit Vista Home Basic ondersteunt 4GB. Home Premium 8GB volgens mij. En Business en hoger ondersteunen 128GB ram.

3: Tools.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Je zit hélemaal fout met alles. :)

1: Er zijn meerdere Phenom processors en meerdere Quad-Core. AMD's (Phenoms) kunnen ook quad-core zijn. Quad-cores kunnen Intels zijn. Intels kunnen geen AMD (Phenoms) zijn.

2: Je kunt maximaal 3.5GB in Windows XP 32 bit. Je kunt verder niets met het overtollige geheugen. VRAM werkt op een heel andere manier dan RAM. De videokaartprestaties zitten niet alleen in het geheugen, maar ook hoe goed ze dingen op het scherm kunnen toveren, en dat gaat ook heel anders.

3: Je kunt spellen prima spelen op een PC met meerdere cores (dus ook Dual-Core). Sommige oude games zijn niet goed geoptimaliseerd (ze spelen bijvoorbeeld te snel), maar AMD heeft een tooltje voor dat. Nu komen er games die wel Quad-Core ondersteunen, o.a. GTA IV. GTA IV werkt zeer goed op Quad Cores.

1. Ik haal AMD en Intel niet door elkaar hoor

2. Wat moet ik dan met het overtollige geheugen, ik wil GEEN vista

3.Wel mooi dat je daar wat oudere games op kan spelen. Heeft Intel ook zo'n tooltje?

Link to comment
Delen op andere websites

Je zit hélemaal fout met alles. :)

1: Er zijn meerdere Phenom processors en meerdere Quad-Core. AMD's (Phenoms) kunnen ook quad-core zijn. Quad-cores kunnen Intels zijn. Intels kunnen geen AMD (Phenoms) zijn.

2: Je kunt maximaal 3.5GB in Windows XP 32 bit. Je kunt verder niets met het overtollige geheugen. VRAM werkt op een heel andere manier dan RAM. De videokaartprestaties zitten niet alleen in het geheugen, maar ook hoe goed ze dingen op het scherm kunnen toveren, en dat gaat ook heel anders.

3: Je kunt spellen prima spelen op een PC met meerdere cores (dus ook Dual-Core). Sommige oude games zijn niet goed geoptimaliseerd (ze spelen bijvoorbeeld te snel), maar AMD heeft een tooltje voor dat. Nu komen er games die wel Quad-Core ondersteunen, o.a. GTA IV. GTA IV werkt zeer goed op Quad Cores.

1. Ik haal AMD en Intel niet door elkaar hoor

2. Wat moet ik dan met het overtollige geheugen, ik wil GEEN vista

3.Wel mooi dat je daar wat oudere games op kan spelen. Heeft Intel ook zo'n tooltje?

Lees mijn edit boven je ;)

1: Oke. :puh: Welke Phenom wil je dan? En hoe zit het met je mobo.

2: Neem Windows 7, werkt fijn. En dit hoor je van een anti-Vista persoon. :) In ieder geval, neem geen 32Bits als je meer dan 3.5Gb wilt gebruiken. En neem ook geen 64Bits XP, die zuigt. (ben ook XP fan)

3: AMD's tool werkt op Intels ook dacht ik. Ik zoek het even op.

Edit: 3: http://forums.extremeoverclocking.com/t247603.html

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Als je optimaal gebruik wilt maken van quadcores haal dan een intel quadcore, en niet een phenom X4 van AMD, die X4's van AMD gaan ongeveer gelijk op met de dualcores van intel.

Als je geen vista wil zou ik gewoon xp 32 bit pakken, die 3.5gb krijg je toch geeneens vol, nieteens met gta IV ( heb zelf ook 4gb en gebruik maar 53%. Je kunt eventueel vista 64 bit pakken maar vista zelf gebruikt al zo'n 700mb aan werkgeheugen. (alhoewel programma's/spellen die 64bit aankunnen wel sneller zullen draaien op 64 bit ).

Windows 7 zou ik niet pakken, dit omdat het gewoon nog een BETA Is.

tevens werken die AMD tools voor processors natuurlijk niet op intel processors, maar die programma's zijn meestal toch maar bullshit, wil je gaan overclocken ofzo doe dit dan via je BIOS.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Als je optimaal gebruik wilt maken van quadcores haal dan een intel quadcore, en niet een phenom X4 van AMD, die X4's van AMD gaan ongeveer gelijk op met de dualcores van intel.

:O

Als je geen vista wil zou ik gewoon xp 32 bit pakken, die 3.5gb krijg je toch geeneens vol, nieteens met gta IV ( heb zelf ook 4gb en gebruik maar 53%. Je kunt eventueel vista 64 bit pakken maar vista zelf gebruikt al zo'n 700mb aan werkgeheugen. (alhoewel programma's/spellen die 64bit aankunnen wel sneller zullen draaien op 64 bit ).

Windows 7 zou ik niet pakken, dit omdat het gewoon nog een BETA Is.

Windows 7 beta werkt beter dan Vista stable.

tevens werken die AMD tools voor processors natuurlijk niet op intel processors, maar die programma's zijn meestal toch maar bullshit, wil je gaan overclocken ofzo doe dit dan via je BIOS.

Dude, lees eens waar het topic over gaat. Dat tooltje werkt op Intels en is niet om te overclocken maar om de dualcore te optimaliseren voor spellen. (Zodat je normaal kunt spelen in plaats van met over 9000FPS)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...