dutchgod Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 Ja zelfde problemen hier, ik heb 1txd bestand, en ik krijg ook een error.. Reageren
EXIT Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 Dit is echt een meesterwerk geworden ! Het enigste wat ik nog mis zijn mooie in- en uitganggebouwen. Alle models zien er goed uit, alleen de het platform-model komt er bekaaid van af.. Hoe kom je überhaupt op de platformen? Ik zie nergens een trappetje of iets dergelijks.Omdat ik wou weten hoe je de 'Vortex' er bovenop krijgt (lijn in de IPL?), heb ik de mod gedownload, maar zo gauw ik 'm met Winrar uit probeer te pakken krijg ik een error dat er bestanden missen (die er ook daadwerkelijk niet in zitten). Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem? Hey, aangezien er sommige problemen hadden met het .rar bestand heb ik het even in een .Zip gestoken. (en hoe je op het platform komt is heel duidelijk als je het ziet) Reageren
Puma Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 Het bestandje doet weer raar, alleen klopt het wel (je hebt schijnbaar de .rar in de .zip verpakt). Als je het .zip-bestandje gedownload hebt, pak je het uit en krijg je een bestandje zonder extensie. Je kunt het echter gewoon openen in Winrar (of zet er even ".rar" achter, zodat het een .rar-bestand "wordt") en vervolgens uitpakken. Reageren
HA5H Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 (bewerkt) Oh? Ik kreeg netjes een mapje met het volgende: Lijkt me goed toch? Ik ga kijken of ik de MOD vanavond nog kan testen en evt. feedback kan geven - Haakon Edit: bij het laden van mijn Savegame kreeg ik al direct de volgende melding: Wat is er aan te doen? Bewerkt: 25 januari 2009 door -Haakon- Reageren
EXIT Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 (bewerkt) New game al geprobeerd? als dat niet werkt moet je even kijken dat je toevallig niet eerder models hebt toegevoegt met de zelfde ''code'' in een IDE bestand. en daarna zou je nog even alle models opnieuw kunnen toevoegen en rebuilden normaal als je wat models toevoegt aan de gta3.img en wat IPL en IDE lijnen schrijft moet je savegame nog werk. @puma als ik het bestandje Uitpak op men computer zit er gewoon een map in. er zit normaal geen .rar in de .zip maar wat ik nu gedaan heb is alleen de bestanden verpakt en niet de map waar de bestanden in zitten. dus ik weet niet of het nu opgelost is Bewerkt: 25 januari 2009 door EXIT Reageren
MFCL Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 Hier doet hij het perfect Alleen er zijn sommige foutjes als je de weg afgaat: - Soms knal je tegen een lantarenpaal onder je - Er staat een boom op de route - De vortex bibbert naar recht als je uitstapt Verder is ie echt vet Reageren
Puma Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Objects die al ingame staan (door Rockstar) zoals bomen, lantaarnpalen, hekjes etc. kunnen wel worden verwijderd, maar op een of andere manier staan deze niet in de 'gewone' ipl's, maar ergens diep in SA in een .img-bestand, ofzo, wat erg moeilijk te achterhalen is en waarom dat dus niet meegestuurd zal worden. Wil je toch van die objects af, dan raad ik je aan ze even te deleten met de map-editor. Edit: bij het laden van mijn Savegame kreeg ik al direct de volgende melding: Delete andere map-mods door het bestand "gta.dat", wat je kunt vinden in de "data"-map, met de originele te overschrijven (als je deze niet meer hebt: ik heb 'm toegevoegd als bijlage in dit bericht). In "gta.dat" staan de paden naar 98% van de map-bestanden beschreven (als je dit bestand dus vervangt met de originele, haal je die paden dus weg en maakt het ook niet meer uit of het mapje van die mod er nog wel in staat). Dit is waarschijnlijk de oplossing. Als dat niet zo is dan heb je de mod waarschijnlijk verkeerd geïnstalleerd, want zo te horen hebben andere leden er geen problemen mee . gta.rar Bewerkt: 26 januari 2009 door Puma Reageren
EXIT Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 die boom en die 2 lantaren palen had ik verwijderd maar dat net zoals puma zei ergens anders staan dan in een van de vegas IPL's Reageren
HA5H Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 die boom en die 2 lantaren palen had ik verwijderd maar dat net zoals puma zei ergens anders staan dan in een van de vegas IPL's Hij doet het eindelijk! Ik heb het zojuist uitgeprobeerd en het werkt perfect! Alleen heb ik het gevoel dat de lightning van de 'Vortex' en de baan soms niet helemaal goed is. Ik zie die stukken dan helemaal donker, terwijl ik de rest licht zie? Ik speel GTA SA overigens op LOW en Frame Limiter Off om de boel lekker soepel te laten lopen Die lantaarnpalen daar wist je al over, en die palmboom? Screens komen zo btw Reageren
EXIT Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) nog iets: Voor iedereen die denkt dat hij iets kan verbeteren (kwa wagentje of baan) ga je gang. en laat het hier zien Bewerkt: 26 januari 2009 door EXIT Reageren
Puma Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Ik heb wel even een hint over hoe je het installeren van de mod makkelijker kunt maken en buglozer . Gta.dat ken je vast wel. Als je dat opent, kun je bovenaan IMG-bestanden configureren. Als je mod een eigen IMG-bestand heeft, kost dat veel minder moeite dan wanneer je bestanden moet toevoegen in (bijv.) Gta3.img en weer moet rebuilden. Verder zou ik eigen IPL- en IDE-bestanden gebruiken. Je kunt deze bestanden dan in hetzelfde mapje zetten als waar je je 'eigen' IMG-bestand hebt staan. Nu hoef je de bestanden alleen nog maar te configureren in Gta.dat. Nu hoeven de mensen die je mod downloaden en willen installeren alleen een mapje ergens neer te pleuren en Gta.dat te vervangen met de jouwe. Klinkt veel makkelijker toch? Een voorbeeldje, voor het geval je het niet snapt, of gewoon voor iedereen om wat van te leren als je mapmods released.. Op de eerste screen zie je waar ik dus mijn 'ce' mapje heb staan: gewoon in de SA-hoofdmap. Makkelijk voor jezelf en nog veel makkelijker voor degenen die de mod moeten installeren, want duidelijk maken dat het mapje gewoon in de SA-hoofdmap moet staan is erg simpel. In dit mapje zet je dus je .img-, .ipl- en .ide-bestanden. Ik heb gewoon een .ipl- en een .ide-bestand ergens uit een map geplukt, die een andere naam gegeven ('ce') en leeggemaakt, waarna ik m'n eigen objects erin heb gezet. Voor het .img-bestand heb ik hetzelfde gedaan: gewoon even (bijvoorbeeld) gta_int.img naar het mapje gekopiëerd, alle bestanden eruitgehaald (er moet er 1 overblijven op een of andere manier), m'n eigen bestanden toegevoegd en dat laatste bestand weggehaald en het gerebuild. Zie onderstaande screen. Last but not least moet je de bestanden nu nog configureren in het bestand "gta.dat" dat je in de data-map kunt vinden en je gewoon met Kladblok kunt openen. Je .img-bestand(en) configureer je helemaal bovenaan, je .ide-bestanden daarna onder het kopje "SPLASH loadsc2" en je .ide-bestanden onder het kopje "SPLASH loadsc2" (zelfde naam maar als je naar onder scrolled zie je dat'ie er twee keer in staat. Zie screen . Zo, hopelijk weer wat geleerd. Ik zet 't maar meteen even in 't tutorial subforum, als ik 't nu toch getypt heb: is veel makkelijker te vinden als 't bij de rest van de tut's staat. Nu vraag je je af: waarom is deze methode buglozer? Simpel: soms hebben mensen nog andere mapmods geïnstalleerd die (meestal) in gta.dat geconfigureerd worden. Als je die gta.dat dus met jouw gta.dat overschrijft wis je dus die paden (de objects zitten dus niet meer in het spel), zodat er zich daar ook geen problemen meer vormen. Reageren
EXIT Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Ja ik had het ooit al geprobeert om een apparte IMG te maken. maar ik wist niet dat ik deze dan moest toevoegen in de GTA.dat zal het bij de volgende update zo doen. Reageren
HA5H Geplaatst: 29 januari 2009 Rapport Geplaatst: 29 januari 2009 Ik heb 2 dagen geleden die boom verplaatst en een verkeersbord en nog wat andere dingetjes verplaatst, en opgeslagen, maar als ik nu bij GTA naar Las Venturas wil vliegen en alles moet laden dan loopt mn spel vast? Reageren
Mr.stickz Geplaatst: 29 januari 2009 Rapport Geplaatst: 29 januari 2009 BUG melding: bij elke platfrom valt mn vortex dr doorheen as ik erin stap... En Er is een stroompaal in de westen van de baan. Voor de rest nice is egt vet. Nice model van die vortex past er egt precies bij KUTGW~! Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 bij elke platfrom valt mn vortex dr doorheen as ik erin stap... Heb je de .col wel toegevoegd, deze zorgt er namelijk voor dat je niet door het model heen valt/loopt. Ik hoop dat deze mod snel bugloos zal zijn, want dit is namelijk een hele mooie mod. Grtz RD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.