Jump to content

GTA IV PC


X-Qyeh

Recommended Posts

Ik weet dat ik hier al eerder een topic over gemaakt heb, maar nu wil ik toch omdat de prijzen continu veranderen even weten hoe en wat. Vorige keer had ik het in het Hardware forum geplaatst, deze keer wil ik het plaatsen in dit forum, omdat het specifiek over GTA IV gaat.

Ik wil in mijn andere computer (Ouders zijn namelijk gescheiden) ook een setje plaatsen wat goed is om GTA IV fijn te kunnen spelen. De computer die ik al heb om GTA IV op te spelen heeft momenteel deze hardware:

Processor: Intel Q6600

Videokaart: Asus EN9800 GT ULTIMATE (22% overclocked)

Geheugen: 4Gb RAM 800Mhz

Moederboard: Asus P5QL PRO

Ik ben dus van plan om het bovenstaande setje ook op mijn tweede computer aan te schaffen. Deze komt rond de 500/550 Euro uit. (Inclusief nieuwe kast, voeding en case-fan) (De Case-fan, omdat de PC-Builder van Alternate aangeeft dat de processor anders te overhit wordt.)

Het systeem dat ik momenteel heb:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: FOXCONN
  • Computermodel: RS690M2MA
  • Computernaam: X-Qyeh
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: FOXCONN
  • Model: A690GM2MA/A690VM2MA
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 07/26/08 14:14:58 Ver: 08.00.14, versie 080014

processor.gifProcessor

  • Model: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+
  • Kloksnelheid: 2209 MHz
  • Socket: CPU 1

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1023 MB RAM
  • Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 8400 GS
  • Beeldprocessor: GeForce 8400 GS
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7824

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.2.0.5) «- Respect voor dit programma en Flitskikker! :tu:

Het set dat ik hierboven met de Flitskikker InfoTool heb geplaatst heb ik in ongeveer november 2007 aangeschaft voor een prijs rond de 250 euro. Maar zou ik er veel op vooruit gaan om hetzelfde set te kopen wat in mijn andere computer zit? Of heeft iemand een beter idee dat gelijk is aan het set in mijn andere computer? (Dus processor, videokaart, geheugen, moederboard, voeding, behuizing en eventueel case-fans)

Ik ben op dit moment nog erg onzeker over wat ik zou kunnen doen. Want misschien komt er over een maand wel iets uit, uit dezelfde prijsklasse wat veel beter is.. Daarom dat ik het toch maar even vraag, ik hoop dat dat niet verkeerd is omdat ik al eerder een topic heb aangemaakt. ;) Sorry als dat dus niet mocht...

Alvast bedankt!

// X-Qyeh

Link to comment
Delen op andere websites

Je gaat er zeker mee op vooruit, de 9800GT is vergeleken met de 8400GS een kaart die de sterren van de hemel speelt, de 8400GS haalt de minimum systeemeisen van GTA IV niet.

Qua processor, de Q6600 is sneller dan enige Athlon X2 van AMD, en je zult zeker een prestatieverhoging merken.

Dan vraag je of er eventueel andere opties zijn voor hardware.

Je zult een nieuwe voeding nodig hebben, want ik geloof niet dat er zo'n sterke voeding zit in je Athlon PC. Dus reken maar op zo'n 550/600W.

Natuurlijk kun je in plaats van de Q6600 bijvoorbeeld de Q9550 pakken, dit is een veel snellere processor met hogere standaard kloksnelheid en meer L2 cache, ook heeft deze processor een hogere FSB.

De processor is alleen een kleine 80 euro duurder, maar dat is wel waar voor je geld.

http://azerty.nl/8-913-64630/processor---1...l-core-2-q.html

Als videokaart kun je ook de 9800GTX of de ATi HD4650, deze zijn beide wat sneller dan een 9800GT.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie. De 9800GT die ik heb uitgekozen is 22% procent overclocked en valt in een aantal winkel voor een veel lagere prijs te krijgen en de kaart doet het prima in de pc die ik al heb. :) Dus ik denk dat ik bij de videokaart blijf of een andere winkel moet de 9800GTX voor niet veel meer als 130 euro aanbieden. :puh:

Misschien dat ik wel zoals je al zegt de processor neem die jij aanbeveelt voor 80 euro.

Is een 500 watt voeding ook goed of moet het echt een 550 of meer zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Doordat ik besluit om de Q9550 te nemen inplaats van de Q6600 komt er 80 euro aan kosten bij. Daardoor heb ik eigenlijk niet genoeg om gelijk te videokaart te kopen. Daarom had mijn vader nog een 9600GT/GTX liggen die ik tijdelijk mocht gebruiken totdat ik de 9800GT/GTX kan kopen. Kan ik GTA IV dan ook al op leuke resolutie spelen met een 9600GT of GTX?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je wilt gaan overclocken raad ik echt een hele goede cpu koeler aan en ook veel kastkoelers(maximum is handig), je weet dan zeker dat je pc koel blijft.

De Q6600 draait geloof ik op 2.4, maar met goede koeling etc. kan je zeker wel de 3 halen(doe het wel in stapjes)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je wilt gaan overclocken raad ik echt een hele goede cpu koeler aan en ook veel kastkoelers(maximum is handig), je weet dan zeker dat je pc koel blijft.

De Q6600 draait geloof ik op 2.4, maar met goede koeling etc. kan je zeker wel de 3 halen(doe het wel in stapjes)

Van voorlopig nog niet van plan te overclocken, misschien later een keer... Maar heb ik aan deze behuizingskoeler (case-fan): Klik! + deze behuizing: Klik! genoeg om deze processor er in te zetten zonder speciale processor koeler? In de behuizing zit namelijk al een 120mm case-fan.

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet wel een koeler op de processor. :puh:

Volgens Alternate zit die er al bij en bij de Q6600 zat die er ook bij.. :puh: Of moet er een andere op?

Ja, er zit een boxed koeler op, maar die is net goed genoeg om de PC niet te laten doorbranden.

Link to comment
Delen op andere websites

neem een goede koeler gewoon nu, zet je hem meteen erin en dat bespaart geklooi later omdat je ineens een andere koeler moet kopen en deze er weer inzetten.

En wat is nou 15 euro voor een koeler? Die ik heb(chilly vent) koelt echt geweldig en zonder case fans blijft mijn cpu onder de 30 graden(athlon x2 5600+)

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet wel een koeler op de processor. :puh:

Volgens Alternate zit die er al bij en bij de Q6600 zat die er ook bij.. :puh: Of moet er een andere op?

Ja, er zit een boxed koeler op, maar die is net goed genoeg om de PC niet te laten doorbranden.

Maar zou het mogelijk zijn om die koeler later aan te schaffen? Zodat ik voorlopig met de standaard koeler kan doen? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet wel een koeler op de processor. :puh:

Volgens Alternate zit die er al bij en bij de Q6600 zat die er ook bij.. :puh: Of moet er een andere op?

Ja, er zit een boxed koeler op, maar die is net goed genoeg om de PC niet te laten doorbranden.

Maar zou het mogelijk zijn om die koeler later aan te schaffen? Zodat ik voorlopig met de standaard koeler kan doen? ^_^

Ja dat kan, maar koop er nu gewoon eentje bij, dat bespaart je een hoop gekloot met de oude koeler eraf slopen etc.

Het bespaart je ook warmte wat dus beter voor je pc is.

Ik zou er gewoon nu eentje bijkopen, dat bespaart gewoon gekloot, de standaard koelers die erbij zitten zijn waardeloos en zijn op de limiet gebouwd, dus reken op een idle van zo rond de 40 graden, terwijl deze ook gewoon veilig 20 kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...