Jump to content

GTA IV PC


X-Qyeh

Recommended Posts

Ja dat kan, maar koop er nu gewoon eentje bij, dat bespaart je een hoop gekloot met de oude koeler eraf slopen etc.

Het bespaart je ook warmte wat dus beter voor je pc is.

Ik zou er gewoon nu eentje bijkopen, dat bespaart gewoon gekloot, de standaard koelers die erbij zitten zijn waardeloos en zijn op de limiet gebouwd, dus reken op een idle van zo rond de 40 graden, terwijl deze ook gewoon veilig 20 kan zijn.

Misschien een 'domme' vraag maar welke processorkoeler zou je me dan adviseren? Want op dat gebied heb ik echt geen verstand zitten... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze snel ff uitgezocht; http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_...mp;l2=Processor

Dit is een redelijk goedkope en ik weet zeker dat hij het redelijk doet, ik ben hier ook niet de beste in maar ik weet er redelijk wat van.

Die ik ff snel heb uitgekozen is eigenlijk een basic model die niet zo overdreven uitgebreid is, hij verstoort de rest van de airflow niet en is ook niet achterlijk zwaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt! Misschien dat ik die er dan inderdaad gelijk bijneem. :) Nu hoorde ik van een aantal mensen die de Intel Q6600 hadden dat ze hem met deze processor-koeler van 2.4Ghz naar 3.4Ghz konden krijgen bij de beoordelingen van die processor.

Maar zou die koeling ook goed zijn om de Q9550 te overclocken naar een hoge snelheid? Bijvoorbeeld ook 3.4Ghz of hoger? Die koeler is dan wel wat duurder maar om eventueel ooit in de toekomst nog eens aan te schaffen...

Ik denk dus voorlopig aan dit setje:

Moederboard: P5QL Pro

Processor: Intel Q9550

Geheugen: 4GB RAM 800Mhz

Voeding: StealthXstream 600watt

en nog een behuizing. En wanneer ik genoeg geld heb voor de videokaart koop die op dan ook.

Dan kom ik ongeveer (excl. videokaart) op de 490/500 euro uit. (Incl. videokaart 600/650 euro) Is mooi te doen vind ik. :D

Link to comment
Delen op andere websites

De Q6600 kun je beter overklokken dan de Q9550, maar de Q9550 presteert beter dan de Q6600, want het draait niet alleen om processorkloksnelheid.

Ook de FSB en de L2-cache spelen een belangrijke rol.

Dat viel mij een paar weken geleden ook op dat die twee factoren hoger waren bij de Q9550. Het gaat mij er eigenlijk meer om dat de processor goed draait en geen problemen geeft. Het overklokken vind ik over het algemeen niet zo belangrijk, misschien ooit eens in de toekomst om te proberen. ;)

Bewerkt: door X-Qyeh
Link to comment
Delen op andere websites

De Q6600 kun je beter overklokken dan de Q9550, maar de Q9550 presteert beter dan de Q6600, want het draait niet alleen om processorkloksnelheid.

Ook de FSB en de L2-cache spelen een belangrijke rol.

Dat viel mij een paar weken geleden ook op dat die twee factoren hoger waren bij de Q9550. Het gaat mij er eigenlijk meer om dat de processor goed draait en geen problemen geeft. Het overklokken vind ik over het algemeen niet zo belangrijk, misschien ooit eens in de toekomst om te proberen. ;)

Dan kun je het beste toch de 9550 pakken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dan neem ik de Q9550. :) In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben al weer een stuk wijzer als toen voordat ik dit topic startte. De koeler die Wesley123 mij aanwees is volgens de beoordelingen minder goed. Wel heb ik een alternatief gevonden van dezelfde prijs die wel goed beoordeeld wordt en voor socket 755. Deze koeler dus. :) Als iemand daar verstand van heeft, zou deze dus ook goed zijn om erbij aan te schaffen?

Alsnog heel erg bedankt voor jullie reacties! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...