Jump to content

Map-mods gemakkelijk configureren in SA


Puma

Recommended Posts

Op de eerste screen zie je waar ik dus mijn 'ce' mapje heb staan: gewoon in de SA-hoofdmap. Makkelijk voor jezelf en nog veel makkelijker voor degenen die de mod moeten installeren, want duidelijk maken dat het mapje gewoon in de SA-hoofdmap moet staan is erg simpel.

57418565hy8.jpg

In dit mapje zet je dus je .img-, .ipl- en .ide-bestanden. Ik heb gewoon een .ipl- en een .ide-bestand ergens uit een map geplukt, die een andere naam gegeven ('ce') en leeggemaakt, waarna ik m'n eigen objects erin heb gezet. Voor het .img-bestand heb ik hetzelfde gedaan: gewoon even (bijvoorbeeld) gta_int.img naar het mapje gekopiëerd, alle bestanden eruitgehaald (er moet er 1 overblijven op een of andere manier), m'n eigen bestanden toegevoegd en dat laatste bestand weggehaald en het gerebuild. Zie onderstaande screen.

89500655lg1.jpg

Last but not least moet je de bestanden nu nog configureren in het bestand "gta.dat" dat je in de data-map kunt vinden en je gewoon met Kladblok kunt openen. Je .img-bestand(en) configureer je helemaal bovenaan, je .ide-bestanden daarna onder het kopje "SPLASH loadsc2" en je .ide-bestanden onder het kopje "SPLASH loadsc2" (zelfde naam maar als je naar onder scrolled zie je dat'ie er twee keer in staat. Zie screen :D.

94216530gh0.jpg

Nu vraag je je af: is deze methode buglozer? Soms hebben mensen nog andere mapmods geïnstalleerd die (meestal) in gta.dat geconfigureerd worden. Als je die gta.dat dus met jouw gta.dat overschrijft wis je dus die paden (de objects zitten dus niet meer in het spel), zodat er zich daar ook geen problemen meer vormen.

Edited by Puma
Link to comment
Share on other sites

Goede tutorial, Puma. :) Je hebt me dat bestandje gestuurd, en zelfs voor iemand die dit soort dingen moeilijk vind (zoals ik) was het een fluitje van een cent.

Al moet ik volgende keer beseffen dat ik 2 gta's heb draaien, en het dan niet in de verkeerde map zetten. :7

Link to comment
Share on other sites

Mooi tutorial, ik vind het persoonlijk wat makkelijker dan in de normale GTA3.img gaan zitten prutsen.

Deze manier heb je trouwens ook toegepast op de tiberium plant van GTA: Tiberium Infection.

Grtz RD :cya:

Link to comment
Share on other sites

Klinkt veel makkelijker dan de manier van het replacen enz in gta3.img ;)

Zo zou je ook makkelijker meerdere mods kunnen draaien en zodra je bijv een bepaalde texture zat bent, gwn de img verwijderen.

Of niet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...