Jump to content

[TUT|IPB 2.3]Links onder de header aanpassen


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Stel je voor... Je hebt een IPB 2.3x forum en een paar Component Modificaties. Meestal zit je dan met de standaard namen die door de maker gekozen zijn. Zo is het bijvoorbeeld met de Member Teams Mod van Compguy11 zo dat onder de header "Member Teams" komt te staan. In deze tut ga ik je uitleggen hoe je dit kan aanpassen dmv de ACP.

Stap 1:

Log in bij de ACP en ga naar Look & Feel >> Skins & Templates >> Skin Manager >> "je skin" >> Edit Template HTML >> All Global HTML >> global_board_header

Stap 2:

Zoek de volgende code:

<a href="{$this->ipsclass->base_url}act=calendar">{$this->ipsclass->lang['tb_calendar']}</a>

Let wel op dat deze code een beetje kan verschillen per skin. Dit is het in de standaard IPB Classic Blue Skin.

Stap 3:

Bewerk de code 'act=calendar' naar het gedeelte wat het moet worden. Bijvoorbeeld 'autocom=teams' (van Member Teams Mod). Eenmaal gedan zal je ook de link die je zit moeten aanpassen. Dus dan word '{$this->ipsclass->lang['tb_calendar']}' >> Teams. Meestal zit er al een stukje in dat de Components Links erin komen te staan automatisch. Dit is het wat je moet verwijderen:

<if="$component_links != """>
			{$component_links}

Onthoud wel dat je de complete code moet kopieëren en op een nieuwe regel moet plakken zodat er een nieuwe link bij komt. Onthoud wel dat je dit per skin appart moet doen. Anders overkomt je wat mij is overkomen dat de links niet klopten en ik geen skins meer kon uploaden dus een herinstallatie nodig was :(

Stap 5:

Eenmaal de tut gevolgd is bijvoorbeeld Member Teams veranderd in wat jij wilt... Bijvoorbeeld 'Gangs' 'Clans' 'Teams' etc.

Bedankt voor het volgen van deze tut en ik hoop dat het allemaal duidelijk was. Je kunt als je wilt altijd vragen stellen die ik met plezier zal beantwoorden :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Tamelijk omslachtige manier, die je inderdaad voor elke skin opnieuw moet doen, en waarmee je ook direct de links van alle andere components die je hebt uit de link-bar verwijderd.

Wat dacht je van :

Update ibf_components
set com_url_title = "Gangs"
where com_title = "Member Teams"

In Administator->SQL toolbox.

** Waarschuwing gebruik van SQL toolbox is op eigen risico **

Daarna Tools&settings->Cache Control->Components->refresh cache

En het probleem is opgelost voor al je skins en de andere components blijven ook gewoon zichtbaar.

BTW:

link, graag bewijs van registratie per PM sturen indien je nog meer topics over IPB2..x wilt gaan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...