Jump to content

[PS] 'Pen Tool' Tutorial


Silverbyte

Recommended Posts

Bump van jewelste.

Hoe komt 't dat wanneer ik simulate pressure doe, de lijn toch dik blijft op 't einde? Ik heb een 7 soft brush uit basic brushes, en vink simulate pressure aan. Wanneer ik dan ok klik, blijft de lijn dik...

Meestal ontstaat dat probleem doordat je een doorlopende lijn hebt, zonder uiteinden. 'Simulate Pressure' vervaagt en verdunt de uiteinden, dus wanneer die er niet zijn, zal er niets gebeuren. Dit is simpel te verhelpen door een lijn te creeëren die twee uiteinden kent.

Mocht ook dat niet lukken, is er altijd nog de mogelijkheid om de uiteinden handmatig te bewerken

met de 'Eraser Tool'. Dit kost wat meer tijd en moeite, maar is in principe een prima alternatief.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    7

  • Silverbyte

    5

  • gta master 1

    5

  • Ferre

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 6 maanden later...

Ehm.. ik krijg steeds maar niet een ronde draai er om heen, hij gaat steeds dóór de afbeelding...

Het is ook de bedoeling dat je de lijnen die over je render heen gaan weg gumt. De lijnen die dus achter je render zouden moeten verschijnen moet je weg gummen met de Eraser Tool. Zoom in voor beter resultaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm.. ik krijg steeds maar niet een ronde draai er om heen, hij gaat steeds dóór de afbeelding...

Het is ook de bedoeling dat je de lijnen die over je render heen gaan weg gumt. De lijnen die dus achter je render zouden moeten verschijnen moet je weg gummen met de Eraser Tool. Zoom in voor beter resultaat.

Thanks! Maar soms is het ook, als ik de path wil vullen, dat hij niet al die lijnen vult op 5 px.. weet iemand wat ik dan moet doen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 11 maanden later...

Ik weet dat de laatste post hier uit 2009 stamt, maar ik wou heel even duidelijk maken waarom sommige mensen die smaller wordende uiteinden niet krijgen. Ik had dit probleem ook toen ik een tutorial volgde, en snapte maar niet wat ik fout deed. Na wat geklooi ben ik er uiteindelijk achter gekomen:

Als je op B drukt, of de 'brush tool' selecteert, zie je bovenin de toolbar. Hier moet je 'tablet pressure controls size' ingeschakeld hebben. Dan doet 'ie het als het goed is wel.

1178955625_5_Wc5B.jpeg

(Het is mij overigens onduidelijk waarom hij het nu wél doet, aangezien ik niet eens een tablet heb, maar dit terzijde).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...