Jump to content

XBOX 360 of PS3 ?

-Arnetjeuh-

Recommended Posts

In mei ga ik eindelijk mijn doelbedrag van 1100 € (hopelijk) hebben om een lcd-tv te kopen.

Nu kost zo'n tv'tje van 66 cm 'maar' 600 €, dus zou ik me er direct een XBOX 360 of PS3 bij kopen.

Nu, wat vinden jullie de beste consoles? Zelf zou ik een PS3 kopen, maar een XBOX 360 kost minder en de games vind ik er wel wat beter op.

Mijn vragen :

-PS3 of XBOX 360?

-Welke problemen op deze consoles?

-Beste graphics?

Nu ben ik een grote GTA fan en dus mag GTA 4 niet uit mijn collectie ontbreken. Deze heb ik gekocht op mijn pc, die het (jammer genoeg) niet aankon. Ook zegt men dat de laadtijd in het begin op de PS3 erg lang is. Hoe zit dat op de xbox360 en hoe lang is het op de PS3 ?

Hopelijk heb ik tegen mei een keuze gemaakt !

Delen op andere websites

• Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -Arnetjeuh-

10

• Hayte

6

• FerryN

5

• Dvt

4

/me hoort een fanboy war uitbreken

Om het simpel te zeggen, de XBox 360 is goedkoper, en heeft mooie exclusives (zoals exclusieve content voor GTA IV wat vandaag uitkomt, en Forza Motorsport 2 e.a.)', maar je moet wel betalen voor online gamen. De PlayStation 3 heeft ook een paar mooie exclusives (Killzone 2 en WipeOut) en je krijgt een BluRay speler, de opvolger van de DVD speler.

Alle problemen die je (zal) horen over de XBox 360 zijn nu zo goed als weg. Ik zal je ook alvast vertellen dat je de HDD (harde schijf) van je PS3 wel kan vervangen, al vergt het wel wat meer inspanning dan het simpele klik systeem van de XBox 360, maar je kan dan wel grotere HDD"s inbouwen.

Delen op andere websites

Om het simpel te zeggen, de XBox 360 is goedkoper, en heeft mooie exclusives (zoals exclusieve content voor GTA IV wat vandaag uitkomt, en Forza Motorsport 2 e.a.)', maar je moet wel betalen voor online gamen. De PlayStation 3 heeft ook een paar mooie exclusives (Killzone 2 en WipeOut) en je krijgt een BluRay speler, de opvolger van de DVD speler.

Alle problemen die je (zal) horen over de XBox 360 zijn nu zo goed als weg. Ik zal je ook alvast vertellen dat je de HDD (harde schijf) van je PS3 wel kan vervangen, al vergt het wel wat meer inspanning dan het simpele klik systeem van de XBox 360, maar je kan dan wel grotere HDD"s inbouwen.

Oke, bedankt !

Delen op andere websites

Me too.

Voordelen zoals Hayte al zei, kloppen, PS3 is iets duurder, maar je hebt weer Bluray(mocht je het(kunnen) gebruiken).

Controllers is iemands eigen smaak.

Uiterlijk van je console idem dito.

En de menu's idem dito.

Dus je kunt proberen bij kenissen te kijken(die een ps3/x360 of beide hebben) en kijken wat je beter aanstaat.

X360 heeft als GTA voordeel de exclusive content, maar nadeel Live betalen.

Het is vooral wat je zelf fijn vind en wat je wilt.

Delen op andere websites

Me too.

Voordelen zoals Hayte al zei, kloppen, PS3 is iets duurder, maar je hebt weer Bluray(mocht je het(kunnen) gebruiken).

Controllers is iemands eigen smaak.

Uiterlijk van je console idem dito.

En de menu's idem dito.

Dus je kunt proberen bij kenissen te kijken(die een ps3/x360 of beide hebben) en kijken wat je beter aanstaat.

X360 heeft als GTA voordeel de exclusive content, maar nadeel Live betalen.

Het is vooral wat je zelf fijn vind en wat je wilt.

Ik denk wel dat ik me 'n PS3 ga kopen, want als je niet meer wil gamen kan je nog altijd Bluray gebruiken voor dvd's.

Is duurder maar online is gratis. En internet is geen probleem.

Delen op andere websites

Ze hebben beide hun eigen voor- en nadelen. Maar je koopt een ding om mee te gamen, dus kies in de eerste plaats voor de games, zoek welke spellen je leuk vindt.

idd. Ik hou wel van shooter-, actie- en rijd- elementen, dus als ik goed heb gekeken naar de screenshots zal FARCRY 2 en GTA IV zeker op m'n lijstje staan!!

Delen op andere websites

Ligt aan welke games je beter vindt, Ik denk dat als je graag Racegames speelt je beter voor de PS3 kan gaan. En LittleBigPlanet valt tegen hoor (review PU), Als je bijvoorbeeld een level maakt met plaatjes van bijvoorbeeld een band, Wordt hij meteen verwijderd wegens Copyrights. Ik zit nu al te wachten op de eerste die zegt : "De XBOX 360 heeft krassen, Niet kopen.'' Als je een nieuwe XBOX 360 koopt, Zal je een Xbox hebben die geen krassen maakt.

Delen op andere websites

Ligt aan welke games je beter vindt, Ik denk dat als je graag Racegames speelt je beter voor de PS3 kan gaan. En LittleBigPlanet valt tegen hoor (review PU), Als je bijvoorbeeld een level maakt met plaatjes van bijvoorbeeld een band, Wordt hij meteen verwijderd wegens Copyrights. Ik zit nu al te wachten op de eerste die zegt : "De XBOX 360 heeft krassen, Niet kopen.'' Als je een nieuwe XBOX 360 koopt, Zal je een Xbox hebben die geen krassen maakt.

dat laatste had ik al verteld (dat dikgedrukte)

Overigens zie ik net dat de topic starter zijn PSN ID is vergeten

Heb jij al eerder een PS3 gehad?

Delen op andere websites

Ze hebben beide hun eigen voor- en nadelen. Maar je koopt een ding om mee te gamen, dus kies in de eerste plaats voor de games, zoek welke spellen je leuk vindt.

idd. Ik hou wel van shooter-, actie- en rijd- elementen, dus als ik goed heb gekeken naar de screenshots zal FARCRY 2 en GTA IV zeker op m'n lijstje staan!!

Wat mijn mening ook over het algemeen is, is dat de 360 voor de (laten we zeggen) 'normale' gamers is, die wel veel gamen, maar ook niet abnormaal veel.

De PS3 is daarentegen toch weer net ietsjes meer qua gaming, wat het geschikter maakt voor de echte hardcore gamers.

Maar beiden systemen zijn prachtsystemen en hebben ieder zijn voor en nadelen.

Ikzelf heb hier een PS3 staan, die ik met veel plezier gebruik!

Delen op andere websites

Wat mijn mening ook over het algemeen is, is dat de 360 voor de (laten we zeggen) 'normale' gamers is, die wel veel gamen, maar ook niet abnormaal veel.

De PS3 is daarentegen toch weer net ietsjes meer qua gaming, wat het geschikter maakt voor de echte hardcore gamers.

Waarom is de PlayStation 3 ietsjes meer qua gaming?

Het ding zelf voegt niks toe aan de spellen zelf...

Delen op andere websites

dat laatste had ik al verteld (dat dikgedrukte)

Overigens zie ik net dat de topic starter zijn PSN ID is vergeten

Heb jij al eerder een PS3 gehad?

neen, maar PSN is waarschijnlijk de online service van ps3. PSN is ook op de PSP, die ik heb, die bied games aan.

Delen op andere websites

Het is zowiezo logisch dat iemand die 1 uurtje per week gamed minder snel 400 euro zal uitgeven aan een console, dan iemand die 3 uur per dag gamed. ;)

Persoonlijk zou ik gaan voor een PS3 ( maar ik ben een fanboy :puh: ),

*omdat hij krachtiger is: 360 ligt met gears 2 tegen het randje aan en ps3 zit nog in de ''ontwikkelingsfase, wat betekend dat hij nog niet optimaal gebruikt word)

* Er zit een bluerayspeler in (wat niet alleen een betere kwaliteit zal opleveren bij films, maar ook bij (toekomstige) games, die daarnaast grootere levels kan opslaan, waardoor games zelf ook groter worden :) )

*internet is gratis :)

Maar als je niet veel gamed of je vind de exclusives van de 360 mooier kun je waarschijnlijk beter voor een 360 gaan.

de keuze is aan jou.

Bewerkt: door gta master 1
Delen op andere websites

Ik was ook niet van plan LittleBigPlanet te kopen want zulk genre vind ik saai.

Mijn gamekeuze is wel gemengd : Ik speel graag racegames (maar dan niet Gran Turismo, nee, iets meer zoals een mix van Midnight Club en Burnout) maar ook actie en avontuur, shooter,...

Saai vind ik puzzle's, al springt LocoRoco daar toch nog uit. Maar Buzz!!, 101 Board Games,..

Sport spreekt me ook niet zo aan.

Delen op andere websites

Het is zowiezo logisch dat iemand die 1 uurtje per week gamed minder snel 400 euro zal uitgeven aan een console, dan iemand die 3 uur per dag gamed. ;)

Persoonlijk zou ik gaan voor een PS3 ( maar ik ben een fanboy :puh: ),

*omdat hij krachtiger is: 360 ligt met gears 2 tegen het randje aan en ps3 zit nog in de ''ontwikkelingsfase, wat betekend dat hij nog niet optimaal gebruikt word)

* Er zit een bluerayspeler in (wat niet alleen een betere kwaliteit zal opleveren bij films, maar ook bij (toekomstige) games, die daarnaast grootere levels kan opslaan, waardoor games zelf ook groter worden :) )

*internet is gratis :)

Maar als je niet veel gamed of je vind de exclusives van de 360 mooier kun je waarschijnlijk beter voor een 360 gaan.

de keuze is aan jou.

Ik ben niet zo een echte die-hard gamer, die liever gamed dan een avondje uitgaan, maar ik spendeer nu toch dagelijks 2 tot 4 uur op mijn psp. Best wel veel, eigelijk.

Een feit is dat de PS3 veel kan opslaan omdat er bij bluray (de naam zegt het al) een blauwe laser wordt gebruikt ipv een rode, waardoor er veel meer op kan.

En zoals ik al enkele berichten hiervoor zei, ga ik waarschijnlijk de PS3 kopen

Bewerkt: door -Arnetjeuh-
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...