Jump to content

[Adobe After Effects] Maak kennis met een grafisch wonder!


Revolution-Designer

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Pas geleden heb ik een prachtig programma van Adobe ontdekt, namelijk Adobe After Effects.

Met dit geweldige programma kun je, je eigen filmpjes bewerken met adembenemende effecten.

Ik weet dat ik hier op het forum niet de enigste ben met Adobe After Effects maar ik zou het heel leuk vinden als andere mensen, op het forum, ook After Effects zouden gaan gebruiken.

Downlaod hier de trial! >Trial<

After Effects basis tutorial

Toen ik voor het eerst AE (After Effects) opende dacht ik dat het onmogelijk was om dit programma te gebruiken.

Dit zal bijna iedereen denken die AE voor heet eerst gaan gebruiken, daarom heb ik een kleine tutorial gemaakt om je overweg te helpen.

Benodigdheden:

- Adobe After Effects CS3

Inleiding:

Laten we beginnen, wanneer je AE opent zul je veel verschillende schermen zien, zonder uitleg hierover zul je nergens komen.

Daarom heb ik voor jullie een afbeelding gemaakt:

screen1wj0.jpg

1 Dit is een van de belangrijkste schermen in AE, in dit schermpje worden je geïmporteerde filmpjes weergegeven en je kunt hier je effecten aanpassen.

2 In dit scherm wordt je video/afbeelding weergegeven.

3 Wanneer je een video of afbeelding uit scherm 1 in dit schermpje plaatst zal je video/afbeelding op schermpje 3 weergegeven worden, ook kun je hier zien wat voor effecten je video/afbeelding heeft.

4 Dit is de tijdbalk van je filmpje, je kunt het net zo zien als de tijdbalk van Windows Moviemaker of Sony Vegas Pro. Ook hier worden veel gegevens weergegeven.

5 In dit schermpje kun je heel gemakkelijk alle effecten van AE vinden.

Je weet nu waar de verschillende schermpjes voor dienen, nu nemen we een kijkje naar de werkbalk bovenin.

screen2qx8.jpg

Er zijn veel verschillende tools maar de twee belangrijkste zal ik even snel uitleggen.

1 Dit is de zogenaamde Rectangle tool, met deze tool kun je verschillende vormen aanbrengen op een video, maar pas op, dit gaat niet zo makkelijk als je denkt! Later hier meer over.

2 Dit is de Pen tool, de meeste kennen deze tool uit photoshop, ook deze tool is belangrijk om dingen te bewerken en selecteren.

Het invoegen van een filmpje/afbeelding:

Een filmpje invoegen zodat je video wordt weergegeven op scherm 3 is eigenlijk heel gemakkelijk.

Je kan hier een klein filmpje over hoe je een video invoegt. Download: >Filmpje download< (5 MB)

Of bekijk de snelle tut hieronder:

eindresultaatur4.jpg

Het toevoegen van een simpel elektriciteit effect:

Nu je weet hoe je een filmpje invoegt kunnen we beginnen met het maken van een leuk effect.

Download hier de video over het invoegen van het effect: >Filmpje download< (24,5 MB)

Of bekijk de tut hieronder:

eindresultaat1nd3.jpg

Het exporteren van een video:

Je hebt nu al een paar dingen geleerd over AE, je kan je video's importeren en effecten invoegen!

Nu ga je leren om je filmpje te exporteren.

Download hier een filmpje over hoe je een video kan exporteren: >Filmpje download< (3 MB)

Of bekijk de tut hieronder:

eindresultaatnx1.jpg

Je hebt nu deze dingen geleerd:

- Video's invoegen in AE

- Effect toevoegen aan je video

- Je video exporteren (naar .avi formaat)

Voor de geïnteresseerden, hier is mijn filmpje met effect: (Link komt zo) (15,5 MB)

Weetjes:

- De stopwatches die je bij het effect moest selecteren is een van de meest gebruikte tool van AE.

- Je kunt ook een afbeelding invoegen en een effect erop zetten, vervolgens kun je hem exporteren als filmpje!

Ik hoop dat er veel mensen Adobe After Effects gaan gebruiken, aangezien het een erg goed programma is.

Als er meer belangstelling komt naar AE zou ik graag meer tutorials willen maken! :Y

Grtz Devanna! :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Hele mooie tutorial!

Kan je nog meer tutorials maken?

Ik had namelijk deze programma maar ik snapte er niks van :7

Ik zou best nog wel een paar tuts willen maken hoor. :Y

Maar ik zou graag wel willen dat er meer belangstelling voor is want het is eigenlijk een beetje nutteloos om voor een iemand een tut te maken, terwijl niemand anders er meer naar omkijkt.

Grtz Devanna

Link to comment
Delen op andere websites

Hele mooie tutorial!

Kan je nog meer tutorials maken?

Ik had namelijk deze programma maar ik snapte er niks van :7

Ik zou best nog wel een paar tuts willen maken hoor. :Y

Maar ik zou graag wel willen dat er meer belangstelling voor is want het is eigenlijk een beetje nutteloos om voor een iemand een tut te maken, terwijl niemand anders er meer naar omkijkt.

Grtz Devanna

Heel erg bedankt!

Ik heb net de nieuwe tut bekeken _O_

Ik zal After Effect weer aanschaffen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hele mooie tutorial!

Kan je nog meer tutorials maken?

Ik had namelijk deze programma maar ik snapte er niks van :7

Ik zou best nog wel een paar tuts willen maken hoor. :Y

Maar ik zou graag wel willen dat er meer belangstelling voor is want het is eigenlijk een beetje nutteloos om voor een iemand een tut te maken, terwijl niemand anders er meer naar omkijkt.

Grtz Devanna

Heel erg bedankt!

Ik heb net de nieuwe tut bekeken _O_

Ik zal After Effect weer aanschaffen.

Daar ben ik heel blij om! :)

Ik hoop dat er nog meer mensen AE gaan gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de trial download, is die dan maar geldig voor een bepaald aantal dagen, of zijn er gewoon minder opties maar kan je het unlimited time gebruiken? :$

840 mb is nogal veel om te downloaden, daarom dus..

Voor de rest mooie tut, lijkt me erg leuk programma :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hier het filmpje!

Alleen weet ik niet hoe ik de bliksem de hele tijd op de duif houdt :-( :-(

Je moet elke keer op de tijdbalk iets naar rechts gaan, zodat je filmpje telkens een paar frames naar voren gaat.

nu moet je telkens, in jou geval, de rechtste punthf9.jpg aan de rechterkant van het bliksem op de duif zetten, en dit tot het einde van je filmpje.

Als je de trial download, is die dan maar geldig voor een bepaald aantal dagen, of zijn er gewoon minder opties maar kan je het unlimited time gebruiken? :$

840 mb is nogal veel om te downloaden, daarom dus..

Voor de rest mooie tut, lijkt me erg leuk programma :D

Als je de trial download heb je gewoon alle opties, je kunt het alleen voor een korte tijd gebruiken.

Waarschijnlijk een maand of zoiets, daarna zul je moeten ''betalen''. :)

Grtz Devanna :cya:

Bewerkt: door Devanna
Link to comment
Delen op andere websites

Hier het filmpje!

Alleen weet ik niet hoe ik de bliksem de hele tijd op de duif houdt :-( :-(

Je moet elke keer op de tijdbalk iets naar rechts gaan, zodat je filmpje telkens een paar frames naar voren gaat.

nu moet je telkens, in jou geval, de rechtste punthf9.jpg aan de rechterkant van het bliksem op de duif zetten, en dit tot het einde van je filmpje.

Als je de trial download, is die dan maar geldig voor een bepaald aantal dagen, of zijn er gewoon minder opties maar kan je het unlimited time gebruiken? :$

840 mb is nogal veel om te downloaden, daarom dus..

Voor de rest mooie tut, lijkt me erg leuk programma :D

Als je de trial download heb je gewoon alle opties, je kunt het alleen voor een korte tijd gebruiken.

Waarschijnlijk een maand of zoiets, daarna zul je moeten ''betalen''. :)

Grtz Devanna :cya:

Ik ben een noob op het gebied van After Effects :-(

Ik snap het niet, kan je een screen posten :$

Link to comment
Delen op andere websites

Hier het filmpje!

Alleen weet ik niet hoe ik de bliksem de hele tijd op de duif houdt :-( :-(

Je moet elke keer op de tijdbalk iets naar rechts gaan, zodat je filmpje telkens een paar frames naar voren gaat.

nu moet je telkens, in jou geval, de rechtste punthf9.jpg aan de rechterkant van het bliksem op de duif zetten, en dit tot het einde van je filmpje.

Als je de trial download, is die dan maar geldig voor een bepaald aantal dagen, of zijn er gewoon minder opties maar kan je het unlimited time gebruiken? :$

840 mb is nogal veel om te downloaden, daarom dus..

Voor de rest mooie tut, lijkt me erg leuk programma :D

Als je de trial download heb je gewoon alle opties, je kunt het alleen voor een korte tijd gebruiken.

Waarschijnlijk een maand of zoiets, daarna zul je moeten ''betalen''. :)

Grtz Devanna :cya:

Ik ben een noob op het gebied van After Effects :-(

Ik snap het niet, kan je een screen posten :$

Download het filmpje eens, misschien kan die je verder helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...