Jump to content

Nieuwe videokaart


.Senne

Recommended Posts

Hya forummertjes :D

Ik verjaar over twee dagen, en dacht met het geld dat ik krijg een nieuwe videokaart voor de pc hier te kopen. Op dit moment steekt er een 7300 GTS in, die vrij zwak is. :$

Maar ik zoek dus een kaart die goed is, recentere spellen aankan en binnen m'n budget van 80 euro past maar mag zeker minder zijn. :engel:

Liefst Nvidia, tenzij er zo'n groot prijsverschil is tussen ATI kaarten ofzo, maar gelijke kwaliteit.

Heb al wat zitten kijken op Alternate, en zie daar 'n boel kaarten onder de 80 euro, maar weet echt niet welke dan uiteindelijk goed is, en of ik moet kijken naar de 512 of 1024 mb geheugen en al die boel... ^_^

Ik dacht zelf aan de 9400GT 1024 mb, voor 72 euries. Is dat een kaart waarmee je goed kan gamen? :D

EDIT: als ik bepaalde info moet posten over de hardware in m'n pc (processor, mobo, ...) , om zeker te zijn dat ie samen gaat, gelieve er dan om te vragen. :$

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    9

  • TaartJJ~!

    9

  • Sprunk

    8

  • .Senne

    7

probeer een ati hd3870 te krijgen voor 80-90 euro dan heb je de topkaart van de vorige ati generatie ( nu is dat 4xxx en daarvoor dus 3xxx). die gaat dus nog aardig mee ;)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

probeer een ati hd3870 te krijgen voor 80-90 euro dan heb je de topkaart van de vorige ati generatie ( nu is dat 4xxx en daarvoor dus 3xxx). die gaat dus nog aardig mee ;)

Maar ik ben niet echt op zoek naar een topkaart, en blijf sowieso liever bij Nvidia, aangezien ik daar nooit problemen mee heb gehad. Enkel wanneer er een gigantisch verschil in prijs zou zitten, zou ik voor een ati gaan.

En als ik voor dezelfde prijs bijvoorbeeld een Nvidia 9400GT heb met 1024 mb geheugen, zie ik dat meer zitten. :)

Dus liefst een Nvidia van onder de 80 euro, waarmee ik wel nog een jaartje (of twee) voort kan.

Al zit er wel weer een giga prijsverschil tussen de 512 en 1024 mb versie...

Merk je veel van die halve gig extra geheugen bij games als COD 4 en GTA IV?

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

voor een tientje meer heb je dus echt een STUK meer aan een ati hd3870 dan aan een budgetkaart van de 9xxx serie zoals de 9400 die je net opnoemde, ik raadt je dus sterk die ati hd3870. en ati gaat je ook geen problemen geven hoor zijn beide gewoon twee topmerken en ati heeft over het algemeen iets betere prijs/kwaliteit verhoudingen.

Link to comment
Delen op andere websites

ATI en nVidia zijn beide gewoon echte top merken wat betreft grafisch spul. Op alternate heb je ook nog van die bagger kaarten van Matrox, maar je met goed fatsoen echt niet op kunt gamen.

Als je echt nVidia wilt kan ik me dat best voorstellen, want de drivers van ATI kaarten zuigen erg.

Voor 70 euro heb je een ASUS EN8600GT. Ik heb deze kaart ook ooit eens gehad. Ik kon Crysis ermee spelen, maar wel op LOW. Hoewel de automatische instel-funtie van Crysis alles op Medium zette, is dat onspeelbaar. Voor GTA 4 is de kaart opzich wel geschikt. De kaart behoord tot de aanbevolgen eisen, en zou dus medium moeten kunnen draaien. Toch zal het LOW worden vrees ik, Rockstar overschat deze kaart een beetje teveel. Kortom: Geen topper maar je kunt er mee door.

Anders kun je eventueel op Marktplaats kijken voor een 2ehands 8800GT, die kun je daar wel vinden voor 8 tientjes.

Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor €89,- heb je een goede ATi kaart (Sapphire Radeon HD3870 512MB)

Voor €83,- heb je een redelijke Nvidia kaart (Nvidia Gefore 9600GT 512MB)

Verschil is €6,-, leg dat bij en dan kan je voorlopig nog wel even vooruit :) Ikzelf heb een HD3850 en die kan nog lekker meekomen met de meeste games. Deze kaart is verkrijgbaar vanaf €65,-.

Link to comment
Delen op andere websites

ATI en nVidia zijn beide gewoon echte top merken wat betreft grafisch spul. Op alternate heb je ook nog van die bagger kaarten van Matrox, maar je met goed fatsoen echt niet op kunt gamen.

Als je echt nVidia wilt kan ik me dat best voorstellen, want de drivers van ATI kaarten zuigen erg.

Voor 70 euro heb je een ASUS EN8600GT. Ik heb deze kaart ook ooit eens gehad. Ik kon Crysis ermee spelen, maar wel op LOW. Hoewel de automatische instel-funtie van Crysis alles op Medium zette, is dat onspeelbaar. Voor GTA 4 is de kaart opzich wel geschikt. De kaart behoord tot de aanbevolgen eisen, en zou dus medium moeten kunnen draaien. Toch zal het LOW worden vrees ik, Rockstar overschat deze kaart een beetje teveel. Kortom: Geen topper maar je kunt er mee door.

Anders kun je eventueel op Marktplaats kijken voor een 2ehands 8800GT, die kun je daar wel vinden voor 8 tientjes.

Succes.

Slaat echt totaal nergens op wat je hier lult, ATi drivers zijn ook gewoon perfect hoor heb er nooit problemen mee gehad, als jij misschien net een van die pechvogels hebt die er mindere ervaring mee hebt hoef je nog niet meteen te zeggen dat ATi kaarten "erg zuigen", kan ook met nvidia voorkomen dat de drivers "zuigen" maar hou die domme fanboy opmerkingen voor je en geef fatsoenlijk advies.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zouw echt voor de 3870 gaan hoor

ik heb hem zelf ook en met gamen doe ik alles op high en voor die 80/90 euro of wat hij dan ook kost nu is het natuurlijk helemaal niks.

en de 9400 zou ik echt niet voor gaan das gewoon een low budget kaart gta Sanandreas kan hij volgens mij niet eens op ze hoogst draaien....

en dat ATI Drivers zuigen is echt bullshit heb nooit problemen met ati gehad en het werkt altijd perfect.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar maar maar... :$

Welke Nvidia kaart onder de 80 euro is dan de beste op dit moment?

En ja, Nvidia, want daar zijn zowel ik als m'n ouders als de computer mee vertrouwd. :puh:

En ja, onder de 80 euro want ik wil ook nog een DDR2 latje bijkopen. ^_^

Ik heb zelf wat lopen kijken, en ik kwam op deze uit:

Nvidia 8600 GT 512 MB : 69 €

Nvidia 9400 GT 1024 MB : 72 €

Nvidia 9500 GT 512 MB : 65 €

En @ Taartjj: Ik ben een PC-gamer, en wil dus graag games als COD 4, WaW, GTA IV... goed kunnen spelen.

Dus de laatste nieuwe games op medium kunnen spelen, en misschien de games van de volgende generatie ook nog een beetje goed kunnen draaien. Tenslotte kan ik met de 2 jaar oude 7300GT die er nu in steekt ook nog steeds games als COD 4 op vrij goede kwaliteit spelen.

:cya:

EDIT: zo ziet COD eruit met de kaart die ik nu heb:

cod4.png

Met volgens FRAPS een FPS tussen de 5 en 25 Frames, maar voor mij loopt dat vlot genoeg. Zo goed als geen stotterende beelden, zelfs niet met rook.

Als ik met de videokaart die ik wil kopen next-gen spellen ook zo kan draaien, ben ik tevreden. ^_^

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Maar maar maar... :$

Welke Nvidia kaart onder de 80 euro is dan de beste op dit moment?

En ja, Nvidia, want daar zijn zowel ik als m'n ouders als de computer mee vertrouwd. :puh:

En ja, onder de 80 euro want ik wil ook nog een DDR2 latje bijkopen. ^_^

Ik heb zelf wat lopen kijken, en ik kwam op deze uit:

Nvidia 8600 GT 512 MB : 69 €

Nvidia 9400 GT 1024 MB : 72 €

Nvidia 9500 GT 512 MB : 65 €

En @ Taartjj: Ik ben een PC-gamer, en wil dus graag games als COD 4, WaW, GTA IV... goed kunnen spelen.

Dus de laatste nieuwe games op medium kunnen spelen, en misschien de games van de volgende generatie ook nog een beetje goed kunnen draaien. Tenslotte kan ik met de 2 jaar oude 7300GT die er nu in steekt ook nog steeds games als COD 4 op vrij goede kwaliteit spelen.

:cya:

EDIT: zo ziet COD eruit met de kaart die ik nu heb:

[afbeelding]

Met volgens FRAPS een FPS tussen de 5 en 25 Frames, maar voor mij loopt dat vlot genoeg. Zo goed als geen stotterende beelden, zelfs niet met rook.

Als ik met de videokaart die ik wil kopen next-gen spellen ook zo kan draaien, ben ik tevreden. ^_^

Nvidia 8600 GT 512 MB : 69 €

Nvidia 9400 GT 1024 MB : 72 €

Nvidia 9500 GT 512 MB : 65 €

alle 3 gewoon waardeloze investeringen, ook de 9600 is nog een redelijke budget kaart.

probeer gewoon de stap te wagen en betaal gewoon voor de beste prijs/kwaliteit verhouding kaart in jouw budget, en dat is dus de ati hd3870. Laat je niet verblinden door je fanboy gedachte aangezien je met die nvidia kaarten niet lang zal doen

>>> Door Thundercover: Afbeelding uit de quote gehaald.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

geloof me met de ati hd3870 zit je tussen de 60 en de 90 of mss wel 100 fps iniedergeval met cod4 wel.

en dat is opeens een hele grote verschill hoor kwa prestaties.

en deze kaart is maar 26 euro duurder als de 9400 GT en voor die 26 euro meer heb je behoorlijke betere prestaties.

maar als ik zouw kiezen uit dat rijtje zou ik voor de 8600 GT die is nog volgens mij het beste

en de 9400 zou ik gewoon niet nemen.

maarja ik zou toch echt voor de 3870 gaan kwa prijs verhouding en prestaties komt die toch echt het beste uit.

Link to comment
Delen op andere websites

geloof me met de ati hd3870 zit je tussen de 60 en de 90 of mss wel 100 fps iniedergeval met cod4 wel.

en dat is opeens een hele grote verschill hoor kwa prestaties.

en deze kaart is maar 26 euro duurder als de 9400 GT en voor die 26 euro meer heb je behoorlijke betere prestaties.

maar als ik zouw kiezen uit dat rijtje zou ik voor de 8600 GT die is nog volgens mij het beste

en de 9400 zou ik gewoon niet nemen.

maarja ik zou toch echt voor de 3870 gaan kwa prijs verhouding en prestaties komt die toch echt het beste uit.

hd3870 is toch wel een stukje beter als de 8600 hoor, hd3870 kan bijna mee met de 8800gt aka 9800gt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...