Jump to content

Voetbalnieuws

Recommended Posts

Geplaatst:

Barcelona-spits Samuel Eto'o ondertekende vandaag met autofabrikant Ford een wel erg speciale overeenkomst. De 25-jarige Kameroenese spits van de blaugrana krijgt tot het einde van dit jaar voor elk doelpunt dat hij scoort een auto. Wel gaat de regeling pas in als Eto'o in totaal op minstens zeventien treffers staat. Dat mag geen probleem worden voor Eto'o, die de voorbije twee seizoenen voor Barça in de Primera División alleen al respectievelijk 24 en 26 goals aantekende. Dat leverde hem vorig seizoen de titel van pichichi, Spaans topschutter, op.

De afspraak met Ford geldt trouwens voor alle competities: de Primera División, de Champions League en het Spaanse bekertoernooi. De teller van Eto'o staat voorlopig op vier goals. "Als ik meer dan zeventien keer scoor, houd ik de gewonnen auto's niet voor mezelf", heeft Eto'o al besloten. "Ik stel ze beschikbaar voor organisaties van mensenrechten in Afrika."

bron: hln.be

• Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Pitbull

37

• AmsterdamBoy

26

• RobertSA

18

• NandroDavids

16

Geplaatst:

Relax :) Als ik hem was zou ik die auto's houden :puh: Ligt er natuurlijk wel aan of het mooie fords zijn en geen ford transit busjes

:cya:

Geplaatst:

Over Eto´o, hij krijgt niet zo snel er een.

Barcelona maanden zonder Eto'o

FC Barcelona zal het zeker twee tot drie maanden moeten doen zonder Samuel Eto'o. De Kameroener blijkt woensdagavond in de wedstrijd tegen Werder Bremen zijn buitenmeniscus te hebben gescheurd.

Ploegarts Ricard Pruna liet gisteravond al weten bang te zijn voor een zware blessure en dat werd vandaag door de MRI-scan bevestigd. De revalidatie gaat minimaal twee maanden in beslag nemen.

Door de blessure zal Eto’o de twee ontmoetingen met Chelsea en El Clasico met Real Madrid op 22 oktober moeten missen. Eidur Gudjohnsen lijkt de logische vervanger voor de aanvaller.

Bron:Voetbalzone.nl

Geplaatst:

Australische doelman hekelt beleid Hiddink

SYDNEY - In Australië was lange tijd geen kwaad woord te horen over ‘supercoach’ Guus Hiddink die de Socceroos naar ongekende successen leidde op het WK-voetbal in Duitsland. Tot gisteren. Keeper Mark Schwarzer verwijt Hiddink over onvoldoende managementkwaliteiten te beschikken.

‘Ik denk niet dat zijn houding het team goed heeft gedaan’, zegt hij in het gisteren verschenen boek From Sydney to Stuttgart. De keeper van de Engelse club Middlesbrough waardeert Hiddink wel in tactisch en trainingsopzicht, maar heeft kritiek op de omgang met de spelers.

Schwarzer beklaagt zich erover dat Hiddink pas een paar uur voor de wedstrijd de opstelling bekendmaakte. ‘Dat is verre van ideaal. Ik presteer het beste als ik 24 uur van tevoren weet waar ik aan toe ben.’

De doelman, die in de WK-kwalificatie de nationale held werd door de beslissende penalty tegen Uruguay te stoppen, speelde vlak voor en tijdens het WK weinig gelukkig. Hiddink koos twee keer voor tweede man Zeljko Kalac, de reservekeeper van AC Milan.

De eerste keer tijdens een vriendschappelijke wedstrijd tegen Griekenland (1-0 winst), de tweede keer tijdens de groepswedstrijd tegen Kroatië (2-2). ‘Ik vroeg me af wat ik had fout gedaan. Ik voelde me onzeker.’

Schwarzer kreeg achteraf gelijk. De wissel pakte tegen Kroatië bijna desastreus uit. Door een blunder van Kalac werd Australië bijna uitgeschakeld. Een laat doelpunt van Harry Kewell voorkwam vroegtijdige uitschakeling van Australië en een afgang voor Hiddink.

Het is de eerste keer dat een speler van het Australisch nationale elftal zich kritisch uitlaat over de Nederlandse supercoach. Hij kon tijdens het WK bijna niets fout kon toen en kreeg een heldenstatus met omschrijvingen als the Genius en the Miracle Man.

Tijdelijk opvolger Graham Arnold doet minder mysterieus over de opstelling. Schwarzer speelt zaterdag in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Paraguay.

bron

• 1 maand later...
Geplaatst:

Bumpje

Trainer ADO neemt ontslag

Trainer Frans Adelaar vertrekt per direct bij ADO Den Haag. Algemeen directeur Piet van der Pol maakte maandag bekend dat er een onwerkbare situatie is ontstaan.

Na onderling overleg is besloten dat Adelaar na de gebeurtenissen van zondag zijn functie niet meer op normale wijze kan uitvoeren. De fans van ADO bestormden in het duel met Vitesse het veld nadat de ploeg op een 3-0-achterstand was gekomen.

Klikkerdeklik

ZIjn positie was ook onhoudbaar.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Essien beste Afrikaan

De Ghanese middenvelder Michael Essien is door het Britse radiostation BBC verkozen tot beste Afrikaanse voetballer.

Michael Essien komt uit voor Chelsea en kreeg 66% van de stemmen achter zijn naam. Luisteraars konden hun mening uitbrengen tijdens een uitzending over het Afrikaanse voetbal. Essien laat Mohammed Aboutrika (Al Ahly, Egypte) en zijn clubgenoot Didier Drogba achter zich.

(bron: sport.be)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Davids bereikt overeenkomst met Ajax

Edgar Davids en Ajax zijn het eens geworden over een 1,5 jarig contract, in theorie is het enige opstakel Tottenham zelf. Davids bekeek de meeste wedstrijden dit seizoen op de tribune wat een overgang naar Ajax logisch maakt.

Davids stond al langer in de belangstelling van de Amsterdamse club, al aan 't begin van 't seizoen verklaarde Ten Cate interesse in de ervaren middenvelder te hebben. Ook onder Danny Blind was er even sprake van een overgang. Met de eventuele komst krijgt Ajax een oude zoon terug in Amsterdam, Davids speelde van '91 tot '96 en won onderandere de Europa Cup I('95), UEFA Cup('92), Supercup('95) en de Wereldbeker voor clubteams('95) en verloor ook een finale.('96) Davids zou bij een terugkeer de eerste zijn van de generatie rond '95 die terug komt naar Amsterdam.

Ajax moet snel zijn voor de 34 jarige middenvelder, de transfer markt sluit aan 't einde van de maand.

Geplaatst:
...in theorie is het enige opstakel Tottenham zelf.
En ook dat punt is opgelost, want Tottenham Hotspur en Ajax zijn het eens geworden over de transfer van Davids naar de Amsterdamse club. Alleen de handtekeningen ontbreken nog, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die handtekeningen voor het sluiten van de transfermarkt (nog 3 dagen) wel zullen komen. Zulk schitterend voetbalnieuws heb ik in tijden niet gehoord...mijn favoriete voetballer terug bij m'n favoriete club, het kan niet beter :D

Edit @ hieronder >> 'Was' een geweldige voetballer...? Ik kan me geen PSV'er voorstellen die beter is/was dan Davids...we zullen binnenkort wel weer zien dat Davids nog altijd een topvoetballer is ;)

Geplaatst:

Vrij mooie aankoop voor Ajax. Davids was een geweldige voetballer, maar wel bankzitter, en soms zelfs tribuneklant bij Ajax. Dus ik heb zo m'n twijfels.

Geplaatst:

2 nieuwe spelers voor FC Groningen, Meerdink (mid) van AZ en Slijngard (linksback) op huurbasis van Ajax, uit betrouwbare bronnen kan ik ook zeggen dat Lomic (linksback) van Partizan Belgrado eind van dit seizoen naar FC Groningen komt. Deze zal waarschijnlijk Slijngard weer vervangen dan.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Het is bijna zeker dat Wesley Sneijder het voetbal bij zijn huidige club verlaat.

Wesley gaat zo als het er nu naartoe gaat naar Barcelona.

verder moeten we dus nog even afwachten hoelang hij nog bij ajax blijft.

Geplaatst:
Het is bijna zeker dat Wesley Sneijder het voetbal bij zijn huidige club verlaat.

Wesley gaat zo als het er nu naartoe gaat naar Barcelona.

verder moeten we dus nog even afwachten hoelang hij nog bij ajax blijft.

Is dit je eigen gedachtegang, of heb je ook nog een bron die je verhaal bevestigd...? Want ik heb inderdaad wel geruchten gehoord dat Wesley Sneijder na het huidige seizoen naar FC Barcelona zou vertrekken, maar iets officieels heb ik nog nergens vernomen.

Hopelijk plakt Sneijder er nog een jaartje aan vast bij Ajax, want een opvolger heb ik nog niet echt zien rondlopen bij Ajax. Het zou mooi zijn als Ajax Clarence Seedorf terug kon halen, maar ik geloof dat die kortgeleden zijn contract bij AC Milan heeft verlengd. Zolang er geen speler als Seedorf er bij Ajax bij is gekomen heb ik liever dat Sneijder nog even blijft.

Aan de andere kant heeft Sneijder nog een contract tot medio 2009 en zou een eventuele transfer aardig wat geld op kunnen brengen. En als we daar nou eens een waardige opvolger van gaan financieren... :)

Geplaatst:

Nog iets opmerkelijks, in de aanloop naar de laatste speelronde:

----------------------

Als het aan de supporters van Willem II ligt werken de spelers van de Tricolores zondag mee aan een kampioensfeestje van Ajax. De haat in Tilburg jegens Dirk Scheringa, voorzitter van AZ, is nog steeds groot. Fans van Willem II gunnen de Alkmaarders dan ook geen kampioensschap.

Willem II leverde een groot aandeel in de ontwikkeling van AZ tot topclub. Scheringa kocht spelers als Jaliens, Mathijsen, Landzaat, Dembele en Augustien weg uit Brabant en dat zit veel supporters nog steeds niet lekker. Dat blijkt uit een artikel in het Brabants Dagblad.

"Ik gun Scheringa de titel niet", stelt Marco Cruijssen bijvoorbeeld. Cruijssen was de initiatiefnemer achter de ludieke stickeractie tegen de handelsgeest van Scheringa. Stickers met 'Ik rem niet voor Scheringa' vlogen als warme broodjes over de toonbank.

Dat bewijst volgens Cruijssen dat Willem II-fans AZ nog steeds niet is vergeven. Tijd om terug te slaan? Als het aan de Tilburgse fans ligt wel. Mocht AZ zondag van Excelsior winnen, dan zal Ajax Willem II met zeer ruime cijfers moeten verslaan. Zeer onwaarschijnlijk is dit niet: De formatie van Dennis van Wijk speelt deze competitie feitelijk nergens meer voor.

Bron

----------------------------------------------

Dit lijkt mij het bewijs dat er nog veel hoop is voor Ajax, want niet alleen Ajax krijgt het makkelijk, ook AZ gaat het moeilijk krijgen. Ton Lokhof is namelijk een vriend van Ten Cate en hij gaat zijn best doen tegen AZ. Ik heb niet veel hoop op de titel, maar de kans is nu groter dat het gaat lukken. Alles op een rijtje hoe Ajax aan de titel kan komen:

- PSV en Ajax speelde al eerder gelijk tegen Excelsior uit

- Willem II gaat het Ajax makkelijk maken

- AZ gaat het moeilijk krijgen in Rotterdam omdat ze bij Excelsior 100% hun best gaan doen.

Geplaatst:

'Bayern heeft Toni eindelijk binnen'

De kogel is door de kerk. Luca Toni zal volgend seizoen voor Bayern München uitkomen, althans dat meldt La Gazzetta dello Sport in haar jongste editie.

Voor een bedrag van achttien miljoen euro zou de Beierse grootmacht een akkoord berikt hebben met Fiorentina, de werkgever van de 29-jarige aanvaller. Toni, dit seizoen goed voor zestien treffers, had nog een contract tot medio 2008 in het Stadio Artemio Franchi.

Niet alleen Bayern, maar ook AC Milan, Juventus en Internazionale toonden de afgelopen weken interesse in de 27-voudig international. Een jaarsalaris van 5,5 miljoen euro zou hem doen hebben besluiten om zijn ja-woord aan der Rekordmeister te geven.

Met de zogenaamde komst van Toni speelt Bayern in op het mogelijke spitsenprobleem waarmee het deze zomer opgezadelt zal zitten. Claudio Pizarro weigerde zijn aflopende contract te verlengen en wandelt daardoor transfervrij de deur uit, Roque Santa Cruz wil vanwege het gebrek aan speelminuten ook de deur achter zich dichttrekken en Lukas Podolski is door een knieblessure enkele maanden uit de roulatie.

Ook de toekomst van Roy Makaay werd onlangs verbonden aan die van PSV. Het feit dat de kans bestaat dat de Eindhovenaren mogelijk volgend seizoen deelname aan de Champions League zullen mislopen, lijkt echter een transfer in de weg te staan.

Bron:www.voetbalzone.nl

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...