Jump to content

Voetbalnieuws


Tha Real G.

Recommended Posts

De Amerikaanse miljardair Randy Lerner heeft de Engelse voetbalclub Aston Villa gekocht. De 44-jarige zakenman heeft 93 miljoen euro over voor de club uit de Premier League. Door de overname komt een einde aan het voorzitterschap van Doug Ellis, die sinds 1982 in Birmingham de touwtjes in handen had.

Lerner is ook eigenaar van de American Football-ploeg Cleveland Browns. Aston Villa, waar de Nederlander Wilfred Bouma op de loonlijst staat, beleefde zijn sportieve hoogtepunt in 1982. Toen werd de Europa Cup 1 in de wacht gesleept door een 1-0 zege in de finale op Bayern München.

Aston Villa is niet de eerste Engelse club die wordt opgekocht. Eerder werd Chelsea overgenomen door de Russische miljardair Roman Abramovich en kwam Manchester United in handen van de Amerikaanse zakenman Malcolm Glazer. (bron: hln.be)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pitbull

    37

  • AmsterdamBoy

    26

  • RobertSA

    18

  • NandroDavids

    16

Ajax winnaar johan cruijf schaal

ikzelf vind dit zeer verassend

IN de 7e minuut zet rosales ajax op 1-0 daarna komt psv dik en dik verdient op 1-1 maar dan wisselt ten cate rosenberg voor perez die meten 2-1 scoort uiteindelijk word het 3-1 voor ajax door de treffer van wesley sneijder gomes en huntelaar zijn geschorst dus de reserve keep van psv heeft et wel goe dgedaan want stekelnburg had ze ook doorgelaten.

>>> Door NandroDavids: Hier is geen topic voor nodig, want dit kan best in het Voetbalnieuws-topic. Topics bij deze samengevoegd...<<<

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

O, nee!! :N Ik hoop niet dat hij net zoals Abramovitsch alle goede spelers in Europa koopt voor een hoge prijs dat Aston Villa dan ineens net als Chelsea ineens weer een Europese topclub wordt. :duh:

Denkt:"(Waarom komt er niet zo'n rijke gast naar AZ!? :puh::D)"

Link to comment
Delen op andere websites

O, nee!! :N Ik hoop niet dat hij net zoals Abramovitsch alle goede spelers in Europa koopt voor een hoge prijs dat Aston Villa dan ineens net als Chelsea ineens weer een Europese topclub wordt. :duh:

Denkt:"(Waarom komt er niet zo'n rijke gast naar AZ!? :puh::D)"

Of naar sporting lokeren, AZ vind ik al niet slecht, kan zon miljardair dan direct van de belgische competitie een betere competitie maken

Link to comment
Delen op andere websites

AZ heeft al zo'n rijke gast. Dirk Scheringa.

Ja, je hebt gelijk :cab: , maar echt iemand die alle topspelers kan kopen, denk maar aan Shevchenko, Ballack, of nou ja... je weet wat ik bedoel. Nou denk ik niet dat die spelers naar een 'kleine' club als AZ willen. :puh: Maar toch...

Link to comment
Delen op andere websites

AZ heeft al zo'n rijke gast. Dirk Scheringa.

Ja, je hebt gelijk :cab: , maar echt iemand die alle topspelers kan kopen, denk maar aan Shevchenko, Ballack, of nou ja... je weet wat ik bedoel. Nou denk ik niet dat die spelers naar een 'kleine' club als AZ willen. :puh: Maar toch...

die miljardairs willen elkaar gewoon overtreffen door zoveel topspelers te kopen en in dezelfde competitie te spelen

EDIT: ik mag niet dubbelposten maar ik vind dit toch wel belangrijk (bron: hln.be)

Gianluigi Buffon blijft bij Juventus, ook als de club naar tweede afdeling degradeert omwille van het aandeel in het Italiaanse voetbalschandaal. "Het is dank zij Juventus dat ik met Italië wereldkampioen geworden ben. Een jaartje in tweede afdeling is nu ook weer niet zo erg. Ik heb nu een nieuwe uitdaging: kampioen worden in tweede afdeling."

AC Milan

Buffon vertelt verder dat, indien Juventus in de eerste afdeling was gebleven, hij hoogstwaarschijnlijk de club zou hebben verlaten richting AC Milaan. "Ik maak al 5 jaar deel uit van Juve en ik steek niet onder stoelen of banken dat een nieuwe uitdaging me aanspreekt. Waar? Eventueel AC Milaan, Inter Milaan of Arsenal. Ik denk dat het echter AC Milaan zou zijn geworden."

Leegloop

Meerdere vedetten van Juventus hebben inmiddels de club verlaten: Fabio Cannavaro en Emerson (Real Madrid), Jianluca Zambrotta en Lilian Thuram (FC Barcelona), Patrick Vieira en Zlatan Ibrahimovic (Inter Milaan).

Veroordeeld

Juventus werd door de Italiaanse federatie veroordeeld tot degradatie naar tweede afdeling en een handicap van 17 punten bij de start van het seizoen. Daarnaast moet de club de twee titels van 2005 en 2006 inleveren. Sanctie waartegen de club beroep heeft aangetekend bij het Italiaans Olympisch Comite (CONI).

Bewerkt: door Pitbull
Link to comment
Delen op andere websites

Belgie is de kwalificatiereeks voor het EK 2008 vanavond op dramatische wijze begonnen. De Rode Duivels speelden in eigen huis met 0-0 gelijk tegen voetbaldwerg Kazakhstan.

Hoewel de Belgen onder leiding van de nieuwe bondscoach Rene Vanderijcken vooraf stelden de opponent direct bij de keel te grijpen, lukte dit totaal niet. Kazakhstan hield voor de pauze relatief gemakkelijk stand en de Duivels werden enkel gevaarlijk via afstandsschoten.

Na rust werd Belgie, met Moussa Dembele in de basis, sterker met enkele goede kansen tot gevolg. De doelman van Kazakhstan bleek echter onpasseerbaar, ondanks het inbrengen van de aanvallers Stein Huysegems en Luigi Pieroni.

Bron:www.voetbalzone.nl<-------Zo goed Nandrodavids?;)

_________________________________________________

Waha, de Rode Duivels of de zachte engeltjes? :puh::schater: 0-0.... :sst:

Bewerkt: door robertsa
Link to comment
Delen op andere websites

Belgie is de kwalificatiereeks voor het EK 2008 vanavond op dramatische wijze begonnen. De Rode Duivels speelden in eigen huis met 0-0 gelijk tegen voetbaldwerg Kazakhstan.

Hoewel de Belgen onder leiding van de nieuwe bondscoach Rene Vanderijcken vooraf stelden de opponent direct bij de keel te grijpen, lukte dit totaal niet. Kazakhstan hield voor de pauze relatief gemakkelijk stand en de Duivels werden enkel gevaarlijk via afstandsschoten.

Na rust werd Belgie, met Moussa Dembele in de basis, sterker met enkele goede kansen tot gevolg. De doelman van Kazakhstan bleek echter onpasseerbaar, ondanks het inbrengen van de aanvallers Stein Huysegems en Luigi Pieroni.

_________________________________________________

Waha, de Rode Duivels of de zachte engeltjes? :puh::schater: 0-0.... :sst:

Lach met u eigen land , beun. Oranje heeft ook niet veel gebakken bij het wk en dan sommige zeggen , " Ja , nederlands na de finale ! ". Toch , de belgen hadden slecht gespeeld. Gewoon verkeerde ploeg opstelling.. Wie zet er nu in godsnaam Goor op.. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Kuyt voor 4jaar naar liverpool (bron: hln.be)

Dirk Kuyt trekt nu toch naar Liverpool. De Reds hebben de 26-jarige Katwijker vastgelegd voor vier jaar. De aanvaller komt over van Feyenoord, waar hij de voorbije drie jaar uitgroeide tot publiekslieveling. De spits had in Rotterdam nog een contract tot 2009. Liverpool meldde zich al eerder voor de onorthodoxe Kuyt, maar raakte het aanvankelijk niet eens met Feyenoord over de afkoopsom voor de spits, die na vorig seizoen nog werd uitgeroepen tot Voetballer van het Jaar in Nederland. Door de verkoop van Djimi Traoré aan Charlton Athletic kwam er extra geld beschikbaar. Ook Newcastle United hengelde achter Kuyt. Volgens de Nederlandse krant De Telegraaf heeft Liverpool achttien miljoen euro neergeteld voor de spits. Het hoogste bedrag dat Feyenoord ooit kreeg voor een speler.

Oranjeman

In zijn drie seizoenen bij Feyenoord kwam Kuyt tot ruim honderd competitieduels. Daarvoor speelde hij vijf jaar voor FC Utrecht. De 22-voudige international speelde 261 wedstrijden in de Eredivisie, waarin hij 122 keer scoorde. In 23 interlands liet Kuyt vier goals optekenen. Woensdagavond speelde hij met Oranje nog in Dublin, waar een oefeninterland tegen Ierland met 4-0 gewonnen werd. Op het WK in Duitsland stond de aanvaller in de wedstrijden tegen Argentinië en Portugal de volle negentig minuten in het veld.

Champions League

Liverpool verzekerde zich afgelopen zondag van zijn eerste prijs dit seizoen door de Engelse Supercup te veroveren ten koste van Chelsea. Volgende week kan de ploeg zich tegen het Israëlische Maccabi Haifa plaatsen voor de Champions League. Het eerste duel in Liverpool eindigde woensdag in 2-1. Volgende week staat de return op het programma. Die wordt vanwege de spanningen in het Midden-Oosten gespeeld in de Oekraïense hoofdstad Kiev.

Link to comment
Delen op andere websites

Belgie is de kwalificatiereeks voor het EK 2008 vanavond op dramatische wijze begonnen. De Rode Duivels speelden in eigen huis met 0-0 gelijk tegen voetbaldwerg Kazakhstan.

Hoewel de Belgen onder leiding van de nieuwe bondscoach Rene Vanderijcken vooraf stelden de opponent direct bij de keel te grijpen, lukte dit totaal niet. Kazakhstan hield voor de pauze relatief gemakkelijk stand en de Duivels werden enkel gevaarlijk via afstandsschoten.

Na rust werd Belgie, met Moussa Dembele in de basis, sterker met enkele goede kansen tot gevolg. De doelman van Kazakhstan bleek echter onpasseerbaar, ondanks het inbrengen van de aanvallers Stein Huysegems en Luigi Pieroni.

_________________________________________________

Waha, de Rode Duivels of de zachte engeltjes? :puh::schater: 0-0.... :sst:

Lach met u eigen land , beun. Oranje heeft ook niet veel gebakken bij het wk en dan sommige zeggen , " Ja , nederlands na de finale ! ". Toch , de belgen hadden slecht gespeeld. Gewoon verkeerde ploeg opstelling.. Wie zet er nu in godsnaam Goor op.. :bonk:

Oh, heb je ergens gelezen dat ik het Nederlands Elftal goed vind? :schater: Niet echt. Maar ze zijn en zullen altijd beter blijven als België.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Basten kan Boussoufa niet overtuigen

Mocht Mbark Boussoufa straks een uitnodiging in de bus krijgen om voor het Nederlands elftal te spelen, zal hij deze afwimpelen. De kersverse middenvelder van Anderlecht wijzigt zijn keuze niet meer: hij wil voor Marokko spelen. Boussoufa's keuze tussen Oranje en De Leeuwen van de Atlas is opnieuw actueel, met bondscoach Marco van Basten die van plan is hem zondag te bekijken tijdens Westerlo-Anderlecht.

"Ik weet dat Van Basten me volgt", zegt de 22-jarige Boussoufa. "Ik heb dan wel nog geen officieel duel voor Marokko gespeeld, maar zodra daar de kans daar is zal ik dat wel doen. Mocht Van Basten me oproepen, zal ik hem informeren over mijn plannen." Boussoufa genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax en vertrok al op jonge leeftijd naar Chelsea. Ín de zomer van 2004 streek hij neer bij AA Gent waar hij de afgelopen twee seizoenen veel indruk maakte. Dat leverde hem de titel Profvoetballer van het Jaar op en een transfer naar Anderlecht in België. Reden voor Anderlecht om hem naar Brussel te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Chelsea en HSV eens over Khalid Boulahrouz

Bron: VI

Khalid Boulahrouz staat voor een nieuwe onverwachte stap in zijn carrière. De Nederlandse verdediger reist dit weekeinde af naar Londen om een transfer naar Chelsea af te ronden.

Op de website maakt Chelsea kond van het akkoord dat de Londense club heeft bereikt met Hamburger SV over een afkoopsom. Over de hoogte van het bedrag willen The Blues geen mededelingen doen.

'Hij kan zowel centraal als op rechts spelen', vertelde assistent Steve Clarke op Chelsea TV. 'Het is belangrijk een of twee spelers in de selectie te hebben die op meerdere positie uit de voeten kunnen.'

Dit weekend wordt Boulahrouz in Londen verwacht voor een medische keuring. De vijftienvoudig international moet het zelf ook nog eens worden over een contract.

Boulahrouz verraste twee jaar geleden ook al met de transfer van RKC Waalwijk naar Hamburger SV. In de Duitse havenstad maakte hij naam als solide verdediger en groeide hij ook uit tot international.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit jaar worden er wel veel transfers gedaan bij topclubs:

Real Madrid haalt Diarra binnen voor 26 miljoen

Fabio Capello, de nieuwe coach van Real Madrid, is duidelijk de nieuwe koning in Madrid: nadat op zijn verzoek de ex-Juventusspelers Cannavaro en Emerson en ook Manchester United-spits Ruud van Nistelrooy werden binnengehaald, is nu ook de overgang van Mahamadou Diarra afgerond. Dat meldden de Spaanse sportkranten As en Marca vrijdagavond.

De Koninklijke moet echter diep in de buidel tasten om de Malinese middenvelder van Olympique Lyon naar Madrid te halen, want de Franse club was enkel bereid zijn sterkhouder te laten vertrekken voor een "astronomisch bedrag". Madrid betaalt Lyon maar liefst 28 miljoen euro, al is dat nog altijd 10 miljoen euro minder dan wat Chelsea vorig jaar betaalde voor de Ghanees Michael Essien.

De 25-jarige Diarra belandde in 1998 bij het Griekse OFI Kreta, waar het Nederlandse Vitesse Arnhem hem een jaar later weghaalde. Sinds 2002 was hij actief bij Lyon.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...