Jump to content

Voetbalnieuws

Recommended Posts

Geplaatst:

Ach ja, wanbeleid van Ajax...gaan we weer een transfersom terugstorten naar PSV. Neemt echter niet weg dat ik wél blij ben met Perez, want een beetje extra kwaliteit is nooit verkeerd natuurlijk als je 't spel van Ajax ziet van de afgelopen tijd.

• Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Pitbull

37

• AmsterdamBoy

26

• RobertSA

18

• NandroDavids

16

Geplaatst:

RSC Anderlecht is na Max Von Schlebrügge donderdag nog een speler kwijt geraakt. De landskampioen kondigde immers aan dat het een principieel akkoord heeft met Hamburg SV omtrent Vadis Odjidja Ofoe.

Anderlecht vertrekt vrijdag op trainingsstage naar La Manga. Dat zal zonder Vadis zijn die met onmiddellijke ingang naar Hamburg trekt. Vrijdag zullen de nodige documenten worden overgemaakt en zullen de handtekeningen onder de contracten worden gezet.

Hoeveel Anderlecht ontvangt voor de verkoop en voor hoelang Vadis bij de club van Vincent Kompany heeft getekend, is nog niet geweten. Het transferbedrag zal echter niet al te hoog zijn, want de 18-jarige middenvelder had nog maar een contract voor zes maanden.

:N:N:N:N:N:N

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nu wil Ajax Engelaar ook hebben om het middenveld te ondersteunen. Ze zijn wel lekker op een spelersjacht, maar het is natuurlijk niet erg een paar extra spelers als je ziet hoe ze de afgelopen tijd gespeeld hebben op de wedstrijd tegen AZ na dan. :7

Hier het nieuwsbericht regelrecht van www.vi.nl

Ajax zet volgende stap om Engelaar los te weken

16/01/2008 18:59

EXCLUSIEF - Ajax bereidt een bod voor op Orlando Engelaar. De Amsterdammers hadden zich al officieel gemeld bij FC Twente voor de 28-jarige middenvelder en gaan nu de volgende stap zetten.

Engelaar staat nog tot de zomer van 2009 onder contract in Enschede en is een van de grote steunpilaren van de Tukkers. Ajax wil de drievoudig international er graag bij hebben om het middenveld verder te versterken met een ervaren kracht.

Op de iets langere termijn zou de linksbenige Engelaar de opvolger kunnen worden van Edgar Davids. De aanvoerder van Ajax heeft nog geen opheldering gegeven over wat hij na komende zomer, als zijn contract afloopt, van plan is.

Geplaatst: (bewerkt)

:dans: Ook hier moet ik het natuurlijk even melden. Gister Ajax verschrikkelijk mooi door Nac Breda uitgeschakeld.

Hier komt de loting van de kwartfinales

• Feyenoord - FC Zwolle
  • Quick Boys - Nac Breda
  • Haarlem - Heracles Amelo
  • Dordrecht- Roda JC

Gisteravond natuurlijk 2 sensaties. Quick Boys in de kwartfinale en Ajax eruit door geweldig spel van Nac Breda.

Bewerkt: door Mirrrr
Geplaatst:
:dans: Ook hier moet ik het natuurlijk even melden. Gister Ajax verschrikkelijk mooi door Nac Breda uitgeschakeld.

:cry:

Och ja, het werd hoog tijd, nadat we een paar keer achter elkaar de beker hebben gewonnen. Na die hele matige eerste helft verdienden we eerlijk gezegd ook niet meer. Eigenlijk heeft Ajax het volledig aan zichzelf te danken, Ogararu stond vaak niet op te letten, Vertonghen verdedigde zwak, en aanvallend werd er ook weinig gecreërd ondanks die prachtige lob van Suarez. Hopelijk is dit een goede les voor zondag tegen Nec :sigaar:

Wel leuk dat Quick Boys door is, leuk voor het amateurvoetbal. Of ze het gaan redden tegen Nac weet ik alleen niet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De man van glas keert terug in de Premier League! :sigaar:

Litmanen hervat loopbaan bij Fulham

litmanen411.jpg

Fulham heeft na Erik Nevland ook Jari Litmanen aan de selectie toegevoegd. De 36-jarige Fin zat dit seizoen zonder club en tekende een contract tot het einde van het seizoen bij de Engelse club. Bij de Londense ploeg wordt hij herenigd met oud-bondscoach van Finland Roy Hodgson. Na een mislukte EK-kwalificatiereeks stopte Hodgson als trainer van Finland en ging bij Fulham aan de slag.

Hodgson is blij met de komst van de ervaren aanvaller. "Ik hoef niet uit te leggen wat de kwaliteiten zijn van Litmanen. Ik ben enthousiast over zijn komst, ook al is hij nog niet volledig wedstrijdfit. In de komende maanden zullen we kunnen profiteren van zijn voetbalkennis en ervaring."

De 110-voudig international speelde in zijn carrière, die werd gekenmerkt door veel blessureleed, onder meer bij Ajax, Barcelona en Liverpool. Bij Ajax beleefde hij zijn beste periode. Met de Amsterdammers won hij drie landstitels, de Champions League en de wereldbeker.

Al jaren compleet over the hill natuurlijk, maar toch leuk nieuws

(Bron)

Geplaatst: (bewerkt)

Aan de Afonso Alves soap is gister ook een einde gekomen. Uiteindelijk gaat hij naar Middelsbrough, maar toch kan AZ nog een flinke schadevergoeding claimen. Ik weet niet hoe het met AS Roma zit, waar hij blijkbaar ook een contract had getekend. Hiermee is na deel 1 (de verdwijning) ook het tweede deel van de Afonso Alves soap grotendeels afgelopen :)

Afonso Alves vertrekt naar Middlesbrough, zégt SC Heerenveen. De Friese club maakte donderdagavond laat op de eigen website de transfer van de Braziliaanse spits bekend.

Alves tekende bij Middlesbrough tot de zomer van 2012. De Friese club weigerde bekend te maken hoeveel geld ze incasseert voor de 27-jarige goalgetter. 'Maar dat met de verkoop van de Braziliaanse aanvaller een voor de Friese club recordbedrag gemoeid is, staat vast', zo luidde de officiële verklaring.

Ook Boro had eerder deze week al laten weten dat de Engelse club een recordbedrag zou gaan neerleggen voor Alves. Bovendien was de international afgelopen dinsdag al gekeurd en had de club donderdagmiddag een werkvergunning ontvangen.

Coach Gareth Southgate reageerde opgelucht via de website van Boro: 'Ik ben opgelucht dat we de deal hebben afgerond. Zoals wel vaker in dit soort periodes, is het op het nippertje gebeurd. Maar Alves brengt ons iets speciaals.' Naar verluidt betaalt Middlesbrough twaalf miljoen pond, circa vijftien miljoen euro.

Middlesbrough en SC Heerenveen mogen dan de transfer van Alves naar de Teessiders hebben afgerond. Het is afwachten of de spits ook aan spelen toe zal komen in het Riverside Stadium. AZ heeft immers een door Alves ondertekend contract én er loopt een arbitragezaak van de speler tegen de Alkmaarse club.

AZ is van plan de FIFA in te schakelen, verklaarde woordvoerder Klaas Wilting via het ANP: 'Dat contract is rechtsgeldig. Dat heeft de arbitragecommissie van de KNVB ook min of meer aangegeven in het tussenvonnis. Alves krijgt weliswaar vier weken de tijd om het tegendeel te bewijzen, maar daar wachten wij niet op. We schakelen direct de FIFA in.'

Bron: Voetbal International

Bewerkt: door M4X
Geplaatst:

Heerenveen kan makkelijk zonder hem, dat zie je wel. Ik vind Heerenveen béter spelen zónder Alves en ze weten tóch het net te vinden, onder andere Bradley: die jongen is nu een belangrijke schakel voor de Friezen. Zoals eerder gezegd draait Heerenveen ook zónder hem uitstekend en is er een flink smak geld op tafel gelegd voor de Braziliaan, eigenlijk alleen maar een win-situatie voor scH.

Terugkomen even op Bradley: hij is een toppertje; het is nog suggereren, maar ík voorzie hem een mooie toekomst. Hij heeft flair, strijdlust, inzicht, scorend vermogen, kanonskogel in zijn benen en zeer krachtig. Hij loopt ook nog wel eens tegen onnodige kaarten aan (gebrek aan ervaring) en soms wilt hij téveel. Maar wekelijks speelt hij toch zeer constant op de Nederlandse velden. Hij moet zeker in de gaten worden gehouden (door Ajax); contract tot de zomer van 2008, dacht ik(?). Al denk ik eerder dat hij de komende zomer de overstap maakt richting Engeland, in ieder geval het buitenland: Everton werd al gelinkt aan de Amerikaan..

Geplaatst:

Pele wil vrije trappen zonder muurtjes invoeren

Pelé heeft tijdens de vergadering van de FIFA in Zürich een proefballonnetje opgelaten om het edele voetbalspel aantrekkelijker te maken. O Rei (De Koning) wil in bepaalde gevallen muurloze vrije trappen.

'Op die manier worden degenen die een overtreding maken eens niet bevoordeeld', legde Pelé uit. 'Als je twee of drie man passeert en wordt getackeld, krijg je een vrije trap zonder op doel te kunnen schieten. Als we dat veranderen, worden er minder overtredingen gemaakt.'

Bron:Klik

Geplaatst:
Pele wil vrije trappen zonder muurtjes invoeren

Pelé heeft tijdens de vergadering van de FIFA in Zürich een proefballonnetje opgelaten om het edele voetbalspel aantrekkelijker te maken. O Rei (De Koning) wil in bepaalde gevallen muurloze vrije trappen.

'Op die manier worden degenen die een overtreding maken eens niet bevoordeeld', legde Pelé uit. 'Als je twee of drie man passeert en wordt getackeld, krijg je een vrije trap zonder op doel te kunnen schieten. Als we dat veranderen, worden er minder overtredingen gemaakt.'

Bron:Klik

Ik ben het 100% eens met hem :Y . Ook zijn uitleg kan ik wel volgen. Want waarom maakt een speler een overtreding? Inderdaad, om de tegenspeler tegen te houden een goal te maken. En dat gaat dus veel moeilijker met een muurtje. Als dat dan zonder muurtje is, gaat het voetbal inderdaad veel aantrekkelijker worden met veel minder overtredingen ^_^

_O_ Pelé _O_:D

Geplaatst:

Dat vind ik wel erg overdreven, behalve in situaties waar je een doorgebroken speler neerhaald ofzo. Ik denk dat ze beter eerst de afstand kunnen vergroten, op die manier blijft het 'muurtje' nog wel bestaan, maar dan kan je toch iets meer uit vrije trappen halen. Ik zie de muur ook niet echt als een bepaald element, maar gewoon een positie in het veld waar je staat. Ze kunnen je ook moeilijk verbieden om op bepaalde plekken in het veld niet te komen, dan denk ik eerder aan afstand houden, en een muurtje op afstand vormen zoals ik hierboven al zei.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Cristiano Ronaldo was woensdagavond in Stade de Gerland het slachtoffer van een laseraanval, heeft zijn werkgever Manchester United de UEFA laten weten.

Vanaf de tribunes werd de Portugese aanvaller in zijn ogen geschenen met laserpennen tijdens de warming-up voor het Champions League-duel met Olympique Lyon. Cristiano Ronaldo klaagde over duizeligheid, maar kon probleemloos de hele wedstrijd (1-1) meespelen.

'We hebben het voor de wedstrijd al aangekaart', legde manager Alex Ferguson uit. 'De UEFA gaat nu op basis van de tv-beelden onderzoeken of hij ook tijdens de wedstrijd is lastiggevallen', voegde BBC-redacteur Conor McNamara toe.

Best wel eng vind ik! :puh:

Geplaatst:

Van Basten nieuwe trainer Ajax

Uitgegeven: 22 februari 2008 18:04

Laatst gewijzigd: 22 februari 2008 18:31

AMSTERDAM - Marco van Basten keert terug naar Ajax. De stervoetballer van weleer treedt na het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland in dienst van zijn grote liefde.

Dat heeft de club vrijdagmiddag bevestigd. De bondscoach van Oranje volgt Adrie Koster op, die dit seizoen afmaakt als interim-trainer. Ajax gaat met Van Basten een contract van "in beginsel" vier jaar aan. Na twee seizoenen volgt een wederzijds evaluatiemoment. Daarna beslissen beide partijen of de samenwerking tot het einde van de contractduur wordt voortgezet.

Met Van Basten keren eveneens John van 't Schip en Rob Witschge terug bij Ajax. De twee huidige assistent-bondscoaches gaan bij de Amsterdamse club opnieuw als collega's van de oud-aanvaller fungeren. Van Basten liet eerder weten dat hij niet zonder Van 't Schip of Witschge aan de slag zou gaan bij Ajax.

Cruijff

De aanstelling van Van Basten komt niet geheel onverwacht. Al enige tijd was bekend dat zowel Ajax als de bondscoach welwillend waren. De verrassende rentree eerder deze week van Johan Cruijff bij de Amsterdamse club werkte alleen maar in het voordeel van Van Basten. De legendarische nummer 14, die bij Ajax het technisch beleid gaat hervormen, is een groot supporter van de coach Van Basten. Beiden beschikken min of meer over dezelfde voetbalvisie.

Blij

De nieuwe technische staf wordt op 5 maart bij Ajax gepresenteerd. "We zijn hier erg blij mee", zei Martin van Geel, nog steeds technisch directeur van Ajax. "Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax-verleden, die alle drie een internationale carrière als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben."

Hard gewerkt

Ook Perry Overeem, de zaakwaarnemer van Van Basten, reageerde opgetogen. "We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebracht, vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht voor het proces."

Bron: Nu.nl

Mooi! :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...