Jump to content

Voetbalnieuws


Tha Real G.

Recommended Posts

Aangezien Ajax een heel nieuw jasje krijgt zowel in het veld en in het bestuur hebben ze nu ook een nieuwe sponser.

AMSTERDAM - Ajax speelt vanaf komend voetbalseizoen met de naam van Aegon op de shirts. De verzekeraar is voor een periode van minimaal zeven jaar de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. De partijen hebben daartoe een principeovereenkomst gesloten. Zowel Maarten Fonteyn, algemeen directeur van Ajax, als Aegon weigerde gisteravond commentaar op het nieuws te leveren.

De Amsterdamse club ontvangt van Aegon een bedrag tussen de tien en twaalf miljoen euro, exclusief BTW. Het bedrag kan met prestatiebonussen nog met enkele miljoenen euro's oplopen. Aegon neemt de plaats in van ABN Amro, dat achttien jaar sponsor was van Ajax en sinds 1991 hoofdsponsor. De bijdrage van ABN Amro bedroeg de afgelopen seizoenen zeven miljoen euro per jaar, ook exclusief BTW en prestatiebonussen.

In 2004 was het contract van Ajax met dé bank nog verlengd tot en met het voetbalseizoen 2010/2011. De tussentijdse beëindiging van die overeenkomst staat los van de ingrijpende ontwikkelingen van de laatste maanden bij ABN Amro en de aanstaande overname door het bankentrio Royal Bank of Scotland, Banco Santander en Fortis voor zeventig miljard euro.

De samenwerking tussen Ajax en ABN Amro partijen verliep al langer stroef. Dat neemt echter niet weg dat het verlies van het hoofdsponsorschap van Ajax opnieuw de zoveelste dreun in korte tijd voor de geplaagde bank betekent.

Wel is het zo dat de aanstaande overname van de Nederlandse bank de overtuiging binnen geledingen van de Amsterdamse club versterkte dat de hoofdsponsor met de huidige uitverkoop geen geschikte partner voor de toekomst meer zou zijn. Ajax zou op eigen initiatief contact hebben gezocht met Aegon.

Om een idee te geven hoe het nieuwe Ajaxshirt eruit zou komen te zien, een overzicht van een aantal ontwerpen:

bron: www.ajax.nl

Ajax_Shirt.jpgAEGON%20ajax%20shirt3%20470%20-%20Ajax_blieb_nl.jpg

AEGON%20ajax%20shirt7%20470%20-%20Ajax_blieb_nl.jpgAEGON%20ajax%20shirt6%20470%20-%20Ajax_blieb_nl.jpg

AEGON%20ajax%20shirt5%20470%20-%20Ajax_blieb_nl(1).jpg

Bewerkt: door 2fast{0}
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pitbull

    37

  • AmsterdamBoy

    26

  • RobertSA

    18

  • NandroDavids

    16

Van Basten nieuwe trainer Ajax

(...)

Met Van Basten keren eveneens John van 't Schip en Rob Witschge terug bij Ajax. De twee huidige assistent-bondscoaches gaan bij de Amsterdamse club opnieuw als collega's van de oud-aanvaller fungeren. Van Basten liet eerder weten dat hij niet zonder Van 't Schip of Witschge aan de slag zou gaan bij Ajax.

Toch wel vreemd, want in het inmiddels te downloaden Rapport Coronel staat onder andere duidelijk vermeld;

"De situatie zoals die zich een aantal keer in de afgelopen tien jaar heeft voorgedaan, waarbij een Technisch Directeur alleen in theorie de direct leidinggevende is van een sterke hoofdtrainer die zijn eigen staf meeneemt en aanstelt, dient te worden voorkomen. Ook de verkeerde volgorde van aanstellen (eerst de hoofdtrainer, daarna de Technisch Directeur) is ongewenst en dient te worden vermeden."

Nou, ik weet niet wie er volgend jaar Technisch Directeur is, maar Van Basten is al aangesteld als hoofdtrainer. De volgorde is opnieuw verkeerd. En hij neemt ook nog eens zijn complete eigen staf mee (Van't Schip en Witschge). Wat is zo'n rapportje dan nog waard, vraag ik me af. Ook jammer dat Davids er mee stopt. Jan Wouters stel je immers ook niet meer op, om maar in de woorden van de nieuwe trainer te blijven.

Bewerkt: door NilsHolgersson
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

De afscheidswedstrijd van Jaap Stam (foto) wordt een waar gala aan topvoetballers. Het duel voor de Rots van Kampen zal in het stadion van FC Zwolle, Stam’s eerste club, gespeeld worden. Stam stopte afgelopen seizoen na een carrière van negentien jaar als profvoetballer.

Stam heeft ploeggenoten van veel teams waar hij voor speelde een uitnodiging gestuurd om aan zijn afscheidswedstrijd deel te nemen. Stam's vriendenteam, geleid door Guus Hiddink, neemt het op 26 juli in Zwolle op tegen het vernieuwde Ajax onder leiding van Marco van Basten.

De 67-voudig international nodigde vooral veel Nederlandse spelers uit voor zijn afscheidsduel. Henk Timmer, Ronald Waterreus, Arthur Numan, Frank en Ronald de Boer, Michael Reiziger, Wim Jonk, Bert Konterman, Philip Cocu, Arno Arts, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert, Dennis Bergkamp, Aron Winter, Jordi Cruyff, Marc Overmars en Edgar Davids ontvingen een invitatie.

Maar ook buitenlandse oud-collega’s krijgen de kans Stam een mooi afscheid te bezorgen: Paolo Maldini, Gennaro Gattuso, Filippo Inzaghi, Alessandro Nesta en Romario zullen in ieder geval hun opwachting maken aan de zijde van hun voormalige collega.

Er zijn nog steeds kaarten verkrijgbaar. Tijdens de bouw van het nieuwe stadion van FC Zwolle werd namelijk duidelijk dat er tijdens de afscheidswedstrijd extra zitplaatsen beschikbaar zijn. (EvS)

Stam_Jaap_afscheid_63648_300px.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al kaartjes vanaf het begin, Zuid! Ik zat met Zwolle-Volendam daar ook, gezellig stadion! Heerlijke stoelen ook nog. De Rots van Kampen verdiend zeker een afscheid. _O_ Jaap _O_ Helaas voetbalt hij niet meer bij DOS Kampen, anders kon ik hem weer zien voetballen... BTW: Zwolle was zijn eerste professionele club, DOS Kampen was zijn echte eerste club.

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eergister het nieuwe ajax thuis shirt gekocht, maar ik vind dat van vorig jaar toch best wel wat mooier eigelijk.

Maar Van Basten heeft gezegt dat Huntelaar blijft en uitkijkt naar nog een seizoen bij Ajax.

En ajax heeft interresse in marquiz van barca en in grygera :tu: Alletwee de spelers krijgen (te) weinig speel minuten bij hun clubs.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Overmars maakt rentree

Uitgegeven: 10 augustus 2008 22:44

Laatst gewijzigd: 10 augustus 2008 23:12

193.jpg

DEVENTER - Marc Overmars keert terug in het betaalde voetbal. De aanvaller treedt met onmiddellijke ingang toe tot de selectie van Go Ahead Eagles.

De 86-voudig international beëindigde zijn loopbaan na het EK van 2004 in Portugal wegens een slepende knieblessure.

De 35-jarige Overmars begon zijn loopbaan bij Go Ahead Eagles. Hij speelde in het verleden ook voor Willem II, Ajax, Arsenal en Barcelona.

Overmars vertelt maandagmiddag om 16.30 uur tijdens een persconferentie in het stadion van Go Ahead Eagles of hij al beschikbaar is voor de thuiswedstrijd van vrijdag tegen Fortuna Sittard.

Overmars speelde twee weken geleden mee tijdens de afscheidswedstrijd van Jaap Stam. Hij maakte een opvallend sterke indruk en bezorgde rechtsback George Ogararu van Ajax een lastige avond.

Trainer Andries Ulderink vroeg vervolgens aan Overmars of hij niet weer wilde gaan voetballen. Tot verbazing van de oefenmeester van Go Ahead Eagles gaf de aanvaller een bevestigend antwoord.

© ANP

:*D Hij speelde Ogararu ook helemaal zoek in de afscheidswedstrijd van Jaap Stam. Als Van Marwijk hem oproept hebben we eindelijk weer goede vleugelspelers in Oranje.

Link to comment
Delen op andere websites

Stefan Nijland voor rond de 4 miljoen vertrokken naar PSV

Vind het ronduit kut[/font] alhoewel hij moest strijden om een basisplaats en voor 4mil naar PSV is gegaan is het nadeel en voordeel

1. hij is talent

2. hij was toch een vaste waarde

en bij psv moet hij toch in jong psv spelen want de concurentie is te groot maar hij heeft voor 5 jaar getekend dus hij heeft de tijd

wat is jullie mening?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Van der Sar kon geen nee zeggen

05 oktober 2008, 11:19 (plaats uw reactie)

MANCHESTER (ANP) - Edwin van der Sar kon eenvoudig niet weigeren toen bondscoach Bert van Marwijk hem afgelopen week vroeg voor even terug te keren in het Nederlands elftal. Dat zegt de doelman van Manchester United zondag in De Telegraaf.

,,Ik voel Oranje toch nog steeds als mijn team'', aldus de voormalig aanvoerder van Oranje, die deze zomer afscheid nam na het Europees kampioenschap.

,,Als ze dan je hulp inroepen omdat er problemen zijn, dan kan ik geen nee zeggen'', vervolgt Van der Sar, die terugkeert in de selectie voor de WK-kwalificatieduels met IJsland (zaterdag) en Noorwegen (volgende week woensdag). Van Marwijk deed een beroep op Van der Sar omdat eerste doelman Maarten Stekelenburg (Ajax) en reservekeeper Henk Timmer (Feyenoord) beiden geblesseerd zijn. ,,Ik begreep de noodzaak wel met twee geblesseerde keepers'', aldus Van der Sar.

Link to comment
Delen op andere websites

Van der Sar kon geen nee zeggen

05 oktober 2008, 11:19 (plaats uw reactie)

MANCHESTER (ANP) - Edwin van der Sar kon eenvoudig niet weigeren toen bondscoach Bert van Marwijk hem afgelopen week vroeg voor even terug te keren in het Nederlands elftal. Dat zegt de doelman van Manchester United zondag in De Telegraaf.

,,Ik voel Oranje toch nog steeds als mijn team'', aldus de voormalig aanvoerder van Oranje, die deze zomer afscheid nam na het Europees kampioenschap.

,,Als ze dan je hulp inroepen omdat er problemen zijn, dan kan ik geen nee zeggen'', vervolgt Van der Sar, die terugkeert in de selectie voor de WK-kwalificatieduels met IJsland (zaterdag) en Noorwegen (volgende week woensdag). Van Marwijk deed een beroep op Van der Sar omdat eerste doelman Maarten Stekelenburg (Ajax) en reservekeeper Henk Timmer (Feyenoord) beiden geblesseerd zijn. ,,Ik begreep de noodzaak wel met twee geblesseerde keepers'', aldus Van der Sar.

Goed nieuws, alleen jammer dat hij maar 2 wedstrijden keept
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...