thuron Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 hallo, in het volgende stuk script krijg ik 2 warnings: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); return 1; } if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); return 1; } return 0; } en dit zijn de warnings: C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(513) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(518) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Warnings. de regels verwijzen naar dit: if(pickupid == MainHallEnter) en dit: if(pickupid == MainHallExit) weet iemand hoe ik die fouten eruit kan halen? alvast bedankt Reageren
Big Boss Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Aan wat heb je die pickupid's toegewezen? AddStaticPickup werkt namelijk niet in dit geval (gebruik CreatePickup). Reageren
thuron Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 geen AddStaticPickup. maar CreatePickup: CreatePickup(1318,23,MainHallEnter); CreatePickup(1318,23,MainHallExit); Reageren
Big Boss Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Tenzij je MainHallEnter en MainHallExit ergens gedefinieerd hebt als coördinaten denk ik niet dat dit gaat werken. //Bovenaan new MainHallEnter; new MainHallExit; // GameModeInit MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); Reageren
thuron Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Tenzij je MainHallEnter en MainHallExit ergens gedefinieerd hebt als coördinaten denk ik niet dat dit gaat werken. //Bovenaan new MainHallEnter; new MainHallExit; // GameModeInit MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); heb ik exact zo in mn script staan, maar dat had ik al, toen die error kwam Reageren
Ymosky Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Ik denk dat ze op het SA:MP forum de oplossing al hebben? Exact zoals het daar staat heb ikzelf pickups in mn script staan en die werken goed. Reageren
thuron Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 ja, zag ik al, is ook een post van mij, gaat sneller XD. maar dat had ik ook al geprobeerd maar dat werkt niet... Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) lees mijn tut over pickups daar vind je wel een oplossing!! [TUT] Pickups Bewerkt: 6 maart 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
thuron Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 kijk, dan haal ik de define dus weg, en heb ik precies alles wat er moet staan, en dan ziet ie die (Test bij jou) MainHallenter niet meer. (undefined symbol) terwijl ik hem wel bij new heb staan. weet je wat, ik gooi alles wat met dat ding te maken heeft, wel ff in een bericht, dan zie je een beetje wat ik heb staan. komt eraan in een paar mins! Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 kijk, dan haal ik de define dus weg, en heb ik precies alles wat er moet staan, en dan ziet ie die (Test bij jou) MainHallenter niet meer. (undefined symbol) terwijl ik hem wel bij new heb staan. weet je wat, ik gooi alles wat met dat ding te maken heeft, wel ff in een bericht, dan zie je een beetje wat ik heb staan. komt eraan in een paar mins! OKE, dan fix ik hem wel ff Reageren
thuron Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) ok, bovenaan het script: #define MainHallEnter -1704.5681, 785.7525, 25.2848 #define MainHallExit 246.6510,109.3008,1003.2188 Dan: new MainHallEnter; new MainHallExit; dan in OnGameModeInit: CreatePickup(1318,23,MainHallEnter); CreatePickup(1318,23,MainHallExit); als ik die ^ verander in MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, -1704.5681, 785.7525, 25.2848); MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, 246.6510,109.3008,1003.2188); en de defines weghaal, dan zegt ie undefined symbol en dan MainHallEnter en MainHallExit. laat ik de defines staan, dan krijg ik er een zooi errors bij. In OnPlayerCommandText: if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MainHallEnter)) { SetPlayerInterior(playerid, 10); SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22); return 1; } if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MainHallExit)) { SetPlayerInterior(playerid, 0); SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848); return 1; } return 0; } Dan in OnPlayerPickUpPickup: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); return 1; } if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); return 1; } return 0; } ZO!.... dat zijn ze. ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat het probleem er uit kan worden gehaald. Bewerkt: 6 maart 2009 door thuron Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) HOOW, handy. kun je het wat bttr uitlijnen hier snap ik helemaal niks van EDIT: zo is het bttr, ik ga wel ff kijken Bewerkt: 6 maart 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
thuron Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 ja, sry, had ruzie met de text editor van 't forum XD Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) ja, sry, had ruzie met de text editor van 't forum XD geen probleem, PS: ik hem mijn tut dr bij moeten nemen om hem te fixen XD Edit: volgens mij gaat het wel lukken Edit2: ik krijg een melding over dat PlayerToPoint, is dat een include of waar zit die func in? Bewerkt: 6 maart 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) fixed!! #include <a_samp> //--- #define MAIN_HALL_ENTER_POS -1704.5681, 785.7525, 25.2848 #define MAIN_HALL_EXIT_POS 246.6510,109.3008,1003.2188 //--- new MainHallEnter; new MainHallExit; //===================================================== public OnGameModeInit() { MainHallEnter = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_ENTER_POS); MainHallExit = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_EXIT_POS); return 1; } //===================================================== public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { //--- if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MAIN_HALL_ENTER_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 10); SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22); return 1; } //--- if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MAIN_HALL_EXIT_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 0); SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848); return 1; } //--- return 0; } //===================================================== public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { //--- if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); } //--- if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); } //--- return 1; } Edit: kun je alsnog die func van PlayerToPoint of inc of wat het ook is hier plaatsen Edit2: Je had te veel returns bij public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) dat is nu gefixt Bewerkt: 7 maart 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.