Jump to content

[GTAIV] Nederlandse Ambulance ?


Rickyboy30

Recommended Posts

Begin eerst maar eens met de kleuren..

Open carcols.dat (Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\common\data) met kladblok en je ziet bovenaan een aantal nummers. Als je naar onder scrolled zie je alle voertuigen uit het spel. In carcols.dat worden de kleuren van de auto's geconfigureerd. Zoek naar "ambulance" (Ctrl+F). De ambulance-regel bestaat uit twee onderdelen: de naam (ambulance) en de eerste kleur (113, 28, 113,). Als je naar boven scrolled naar de kleur "# 113" zie je dat daar "Frost White" staat. Vooraan de regel representeren de drie cijfers de RGB-kleuren. De tweede digit van de kleur (terug naar de ambulance-regel) is "28". Scroll weer omhoog naar kleur "# 28" en je ziet hier "torino red pearl" achter staan (een rood-tint dus). De laatste in de kleuren van de ambulance regel is weer "113". Dit is de kleur van de glans over de andere twee kleuren.

Je kunt simpelweg een kleur uitkiezen, check het ID en zet het in de ambulance regel. Bijv.:

ambulance, 13, 8, 10,

*dit is een voorbeeld, kleuren kloppen niet met wat jij wil*

Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eens een Belgische MUG wagen proberen maken, maar dat was niet zo'n topper ^_^

Zal straks een screenie plaatsen!

Thanks puma.

ik was hier al mee bezig voordat ik je post las :)

toch bedankt!

EDIT:

ik heb nu ook het ambulance personeel aangepast!

( ehm, ja sorry. Hij moest dood zodat ik een screen kon nemen. mijn oprechte excuses. xD :7:schater: )

Ambulanceman.jpg

EDIT nummer 2!:

Ik heb nu ook een nederlandse politieauto gemaakt!:

Politie.jpg

PS: REAGEER OF IK DEZE MODS MOET RELEASEN!

Bewerkt: door Rickyboy30
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eens een Belgische MUG wagen proberen maken, maar dat was niet zo'n topper ^_^

Zal straks een screenie plaatsen!

Thanks puma.

ik was hier al mee bezig voordat ik je post las :)

toch bedankt!

EDIT:

ik heb nu ook het ambulance personeel aangepast!

( ehm, ja sorry. Hij moest dood zodat ik een screen kon nemen. mijn oprechte excuses. xD :7:schater: )

Ambulanceman.jpg

EDIT nummer 2!:

Ik heb nu ook een nederlandse politieauto gemaakt!:

Politie.jpg

PS: REAGEER OF IK DEZE MODS MOET RELEASEN!

bump :$ weet niet of dit toegestaan is :(

maar ik ben van plan een PACK te releasen met alle Nederlandse hulpdiensten voor GTA IV :D

politie & Ambulance is klaar ( ik zal straks wel even screen plaatsen van een agent ;) )

morgen brandweer aan de beurt! dan waarschijnlijk de release :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hele mooie mods!

Misschien kan je Kenmerland weghalen en er Nederland of Holland ofzo van maken :tu:

bedank! maar Kennermerland is de regio van de wagen. holland of nederland is geen regio :puh: PS: DIT IS MIJN ALLEREERSTE ERVARING/MOD OOIT!

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk. Gebruik je Photoshop?

Maar over je mod zelf. Je ambulance personeel is echt vet geworden. Maar de ambulance is nog niet echt zo mooi. En de politie wagen is ook leuk gedaan. Goed bezig voor je eerste mod ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk. Gebruik je Photoshop?

Maar over je mod zelf. Je ambulance personeel is echt vet geworden. Maar de ambulance is nog niet echt zo mooi. En de politie wagen is ook leuk gedaan. Goed bezig voor je eerste mod ;)

Bedankt :)

ja me ambulance zuigt. hij is nu Taxi geel xD zal straks wel screen daarvan posten :puh:

ik heb wel photoshop maar nu gebruik ik gewoon het meest makelijke programma OOIT: Paint :puh::schater:

ik heb net ook nog een politieheli gemaakt. je weet wel, dat ding waar die agenten inzitten als je 3 sterren hebt. ( police maverick )

hier een screen:

heli.jpg

EDIT:

hier nog ff screen van ambulance en agent:

Ambulancegeel.jpg

Agent.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er allemaal geweldig uit :) Nu nog de goede texturekleuren gebruiken en je hebt een prima mod. Ook zeer mooi gedaan trouwens @ de ziekenbroeders. Maar de politiewagen met echte Nederlandse zooi gaat niet lukken vrees ik. GTA IV gebruikt andere textureplaatsen, dus de hele auto bedekken kan moeilijk worden.

Alhoewel, misschien kan het toch.. :)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er allemaal geweldig uit :) Nu nog de goede texturekleuren gebruiken en je hebt een prima mod. Ook zeer mooi gedaan trouwens @ de ziekenbroeders. Maar de politiewagen met echte Nederlandse zooi gaat niet lukken vrees ik. GTA IV gebruikt andere textureplaatsen, dus de hele auto bedekken kan moeilijk worden.

Alhoewel, misschien kan het toch.. :)

Idd. dit gaat helaas niet lukken. hoewel ik wel Die hondenbrigade ding kan modden en kan vervangen voor de NOOSE :D

Met de huidige mogelijkheden lukt het nog niet om de hele auto te bedekken of om het model te veranderen.

even een vraagje. ik wil een filmpje maken van de Heli, ik heb dus nu een mooi filmpje gemaakt met de Video Editor, dan druk ik op: Export to gallery 760P. hij saved hem maar als ik dan naar me gallery ga laat hij alleen de 1ste seconde van het filmpje zien. terwijl het filmpje eigenlijk 1 minuut duurt.

kan iemand me daarmee helpen?

thanks

Link to comment
Delen op andere websites

Als het filmpje echt niet lukt gebruik dan Fraps :Y

Als ik GTA IV op de PC had zou ik je zekers hebben geholpen :tu:

ook nog goed nieuws voor jou :)

ik heb net de Nederlandse SWAT voor jou gemaakt ;) die is nu ook klaar :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...