Jump to content

Wat zijn renders?


PimTerror

Recommended Posts

Wat zijn renders? (sorry, ik ben nieuw met die graphics-shit)

Renders zijn niets meer dan uitgeknipte afbeeldingen. Vaak heb je een afbeelding waar een personage op staat, maar is die door alle effecten eromheen moeilijk bruikbaar voor in bijvoorbeeld een signature. Dan heb je de keuze om het personage of object uit de afbeelding te knippen. Hiervoor heb je uiteraard wel instructies nodig, aangezien uitknippen/renderen niet zo makkelijk is als het lijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat zijn renders? (sorry, ik ben nieuw met die graphics-shit)

Renders zijn niets meer dan uitgeknipte afbeeldingen. Vaak heb je een afbeelding waar een personage op staat, maar is die door alle effecten eromheen moeilijk bruikbaar voor in bijvoorbeeld een signature. Dan heb je de keuze om het personage of object uit de afbeelding te knippen. Hiervoor heb je uiteraard wel instructies nodig, aangezien uitknippen/renderen niet zo makkelijk is als het lijkt.

Okee bedankt voor de uitleg :D , ik edit dit bericht zodra ik er een gemaakt heb.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Eigenlijk is het veel meer dan dat

Het duurt soms heel lang voor een render te maken omdat er veel rond die focal hangt ( focal=belangrijkste in de stock=afbeelding). Als je een ingewikkelde achtergrond hebt duurt het ook langer om die te maken

Als je een achtergrond hebt waar bijna niets op staat dan is het ook makkelijker om die focal te renderen

Voorbeeldje van een makkelijke achtergrond:

http://www.bergoiata.org/fe/divers16/smiley+1+(800x600).jpg

Voorbeeldje van een moeilijke achtergrond:

http://www.musical-info.nl/Weblog/images/t...ty_05_copy3.jpg

Snap je het een beetje ?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...