Jacky-2007 Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 (bewerkt) Motivatie toegelichtBij een clan hoort (in onze ogen) naast het forum, ook een website. Gelijk na het starten van de clan, zijn we begonnen met het invullen van een externe weblog met ditjes en datjes. Inmiddels is deze weblog behoorlijk gegroeid, zowel qua aantallen pagina's als in het ontwerp van knoppen en dergelijke. Onze clanleden vinden de site gaaf, maar dat zijn onze clanleden.. Wat ga je zien?Welnu, ik ben zelf veelal bezig geweest met het ontwerpen van de Achievements, knoppen, bars en dergelijke. De gehele site, behalve het linker menu, kan alleen in HTML (inclusief gare editor) worden bewerkt.Ik ben in de gehele ontwikkeling ervan bijgestaan door mijn collega-coördinators, waarvan er één zelf designer is, en de ander als "consument" ervan zijn feedback gaf. Eerstgenoemde heeft mij veel op weg geholpen! Heeft zelf het logo ontworpen, de signatures (te vinden in het Clan Talk topic) en ontzettend veel tooltjes aangeleverd! Waarom ik hier een topic startIk ben benieuwd wat voornamelijk niet-leden ervan vinden; zijn menu's en knoppen overzichtelijk? Kleurstellingen?Hoe vindt je de "simpele" opmaak van tekst?Onze leden zijn ("vooral de vanaf-dag-1" groep) er al helemaal aan gewend, weten niet beter. Maar iemand die er totaal vreemd mee is, kan die op de site uit de voeten?Zijn er ervaren graphici "in tha house" die wellicht nog verhelderende tips hebben op delen waar wijzelf ons inmiddels op blind staren? Toelichting inhoudelijkIk ben begonnen met ervaring=1 (net geen nul, dus)De header en de achtergronden kunnen wij helaas niet zelf beïnvloeden, feedback hierop is dus onnodig.Flash, Java etc. zijn ook voor ons niet te gebruiken helaas.. De soort feedback die ik zoek......is feedback van (ervaren) webdesigners. (ervaring met beknopte, gare editors niet vereist )...is feedback van GTAForummers algemeen....is feedback van internetters. Hiermee bedoel ik forummers die naast het forum ook luttele uren elders op het internet diverse sites bezoeken, en dus veel ervaring hebben met diverse webdesigns als "consument".Met uiteraard het algemeen verzoek om reacties serieus te houden met goed onderbouwde argumenten! De URLbekijk Disclaimer: dit topic is allerminst bedoeld om reclame te maken. Daarom zijn er geen namen of termen van de desbetreffende clan gebruikt in deze post. Het betreft een clan van het GTA>Multiplayer>MP:Clans Forum. De website bevat geen banners van externe partijen. Bewerkt: 19 maart 2009 door Jacky-2007 Reageren
Traser Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 Het ziet er goed uit.. Helaas dat de achtergrond er niet mooi uitkomt. en de knoppen te groot zijn. Als je geintereseerd bent in een echte ClanTamplate. kan ik die voor je ontwerpen ( geheel gratis ) Pm me voor informatie. *Mogelijkheid tot gecodeert en online gezet (testhost) Reageren
Medal_Crusader Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 agh heb al 1000de clan sites gezien en zelf er ook wel paar gemaakt alleen naar 15 jaar is me clan uitgestorven (verhuist enzzzzzz) hij ziet er niet verkeerd uit maar het doet jullie naam niet weer geven van een death het is te lief voor zo naam rustige site maar verder is alles goed te lezen lekker groot.. Reageren
Dvt Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 Ziet er goed uit. Alleen die gele header slaat nergens op en de lettertype keus is wat raar. Reageren
joppie Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 (bewerkt) Ok, de muziek (was net een hardcore nummer ofzo) is totaal NIET prettig voor bezoekers... De header... waarom geel? Of kunnen jullie hier niets aan doen? Het lettertype kan wel maar niet bij deze uitstraling van de website waar ik even over wil zeggen dat het inderdaad niet echt bij de naam past. Ook erg jammer zijn de buttons die een randje hebben!! erg jammer van de mooie buttons. Mag ik weten hoe je dat linksonder hebt gemaakt? met dat 'no cheat'. Want dat ziet er mooi uit. ---------------------- Verder die site, kan nog veel mooier worden! Ik heb trouwens mijn 2e 9,5 (de derde was een 9) voor dreamweaver in de wacht gesleept vandaag. YES! ---------------------- @hieronder: ah jammer, bedankt voor het zeggen. Bewerkt: 19 maart 2009 door joppie Reageren
Dvt Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 Ok, de muziek (was net een hardcore nummer ofzo) is totaal NIET prettig voor bezoekers... De header... waarom geel? Of kunnen jullie hier niets aan doen? Het lettertype kan wel maar niet bij deze uitstraling van de website waar ik even over wil zeggen dat het inderdaad niet echt bij de naam past. Ook erg jammer zijn de buttons die een randje hebben!! erg jammer van de mooie buttons. Mag ik weten hoe je dat linksonder hebt gemaakt? met dat 'no cheat'. Want dat ziet er mooi uit. ---------------------- Verder die site, kan nog veel mooier worden! Ik heb trouwens mijn 2e 9,5 (de derde was een 9) voor dreamweaver in de wacht gesleept vandaag. YES! Dat is een algemene animatie ooit door iemand gemaakt. Hebben heel veel clansites van verschillende games. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Ziet er goed uit. Alleen die gele header slaat nergens op en de lettertype keus is wat raar. Zoals te lezen is, kunnen we helaas niets veranderen aan die f*cking header! Helaas... Het is ons wel gelukt nu om scripts toe te passen, die er bij het plaatsen van dit topic nog niet waren. Dankzij Iscariah laden de Clan Achievements nu ook in oudere browsers met een transpa achtergrond in plaats van wit. En minder kans op RSI dankzij een scriptje wat alle nieuwtjes achter tabs zet in plaats van dat ze allemaal onder elkaar staan... Minder scroll dus! Reageren
.NightFlower Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Nou ben ik gewoon een forum ganger, dus ik heb totaal geen verstand van websites bouwen en al die codes. Toch vind ik je website zeer goed eruit zien Maar er zitten toch wat haken en ogen aan, zoals anderen al aangaven, de 'buttons' op je site zijn niet mooi afgewerkt, dan heb ik het over die hoekjes eraan. Over de tekst style in de buttons vind ik zeer origineel en trekt wel de aandacht, wat ik dan weer jammer vind is de tekst daaronder erg standaard en saai is. En ook helaas vind ik ook de header niet zo in de smaak vallen, de plaatsing is leuk maar de kleur totaal niet... Toch jammer dat je dat niet meer kunt wijzigen. Verder een top site! Reageren
MrKooKie Geplaatst: 23 maart 2009 Rapport Geplaatst: 23 maart 2009 (bewerkt) .tk hosting, standaard logo, nergens zie ik een thema van GTA IV en bovendien heb je ook nog eens snapmaps van WikiGTA gejat. Mijn tip, huur een webdesignbureau in. Okee, ik zal niet heel gemeen doen, probeer dit eens: http://e107.nl/news.php Bewerkt: 23 maart 2009 door MrKooKie Reageren
Dvt Geplaatst: 23 maart 2009 Rapport Geplaatst: 23 maart 2009 .tk hosting, standaard logo, nergens zie ik een thema van GTA IV en bovendien heb je ook nog eens snapmaps van WikiGTA gejat.Mijn tip, huur een webdesignbureau in. Okee, ik zal niet heel gemeen doen, probeer dit eens: http://e107.nl/news.php Ja leuk! 300 euro betalen voor gewoon een GTA IV clan, heel goed idee! Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 (bewerkt) .tk hosting, standaard logo, nergens zie ik een thema van GTA IV en bovendien heb je ook nog eens snapmaps van WikiGTA gejat.Mijn tip, huur een webdesignbureau in. Okee, ik zal niet heel gemeen doen, probeer dit eens: http://e107.nl/news.php Ik sluit mij even aan bij Dvt wat betreft de link die je geeft. Verder: De header, zoals gezegd, kunnen we helaas niet wijzigen.. Je ziet nergens een thema van GTA IV? Heb je überhaupt de moeite genomen om de site zelf eens te bekijken, behalve de beginpagina? Ons eigen logo staat er ook op, scroll-eens-wat.nl... Ik heb geen "SnapMaps" van WikiGTA gejat, maar ze gebruikt en erbij vermeld waar ze vandaan komen.. Als je nog meer slecht onderbouwd commentaar hebt, laat dat dan voor je, wil je? Voor iedereen die er wel serieus naar wil kijken: Iscariah heeft me wat van scripting en CSS bijgebracht, zodoende valt er nu een stuk minder te scrollen, maar hebben we her en der wat menu's met tabbladen erbij. Verder nog het e.e.a. opgeschoont, en geprobeerd om de header te overlappen. Dat laatste is niet gelukt helaas, maar er staat nu wél een eigen logo gelijk in beeld! Bewerkt: 24 maart 2009 door Jacky-2007 Reageren
Thundercover Geplaatst: 24 maart 2009 Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 Om eerlijk te zijn vind ik de site rommelig ogen. Dat komt onder andere door het gebruik van software die je al snel beperkingen oplegt. Ik raad je aan om toch eens te kijken om zelf een site te maken of - zoals MrKookie al zegt - een ander systeem te gebruiken. Tevens is wat kennis van HTML en bijbehorende talen handig, maar daar ben je inmiddels al mee bezig zie ik. Goed, de site zelf dan. Het eerste wat me opvalt zijn buttons bovenaan. Het lettertype is op zich duidelijk, al zou ik het persoonlijk niet gebruiken. Nee, het minpuntje van deze en andere buttons is het feit dat jullie niet gebruik maken van de alpha-mogelijkheid van .png-bestanden. Ik weet niet precies hoe Photoshoppers deze functie noemen, maar het komt erop neer dat je mooie ronde hoeken kan maken in plaats van gekleurde vakjes te hebben, omdat de afbeelding nu eenmaal recht moet zijn. Kijk maar naar deze button: die vier hoekpuntjes kun je beter weghalen zodat het ook aan de bovenkant (waar de buttons boven het water zijn) ook netter staat. Daarnaast kan bij de buttons in het menu links ook beter de omlijning worden weggehaald. Ik zie dat er al border="0" aan de img-tags is toegevoegd, dus zal het waarschijnlijk in het CSS-bestand zo aangegeven worden onder de opmaak van li. Ook deze lijnen zijn beter om weg te werken. Het staat slordig alsof je er maar even wat buttons hebt neergezet, terwijl die er juist wel mogen zijn. Aan de gele titelbalk kunnen jullie helaas niks doen, maar ik raad je aan om hem een andere kleur te geven. Doordat je site veel verschillende kleuren gebruikt, komt het in plaats van fleurig juist rommelig over. Kies een paar kleuren die bij elkaar passen en gebruik die overal. Meteen zou ik ook even een duidelijke indeling kiezen, want er staan boven, links en tussen de tekst allemaal buttons, wat het zeker niet overzichtelijker maakt. Al helemaal niet als sommige banners hetzelfde zijn (zoals die GTA4-YouTube banner). Wees duidelijk hoe je bezoekers snel naar de juiste informatie kan brengen, een geordende site helpt daar heel veel bij. De iPod links is leuk en als leden graag muziek hebben bij het bezoeken van de website, is het ook mooi meegenomen. Zolang hij niet automatisch begint zodra je de site bezoekt, zou ik hem gewoon laten staan. In het andere geval zal ik er iets aan doen, want niet iedereen hoeft muziek tijdens het surfen of heeft al eigen muziek op staan. Het laatste puntje wat ik nog even wil noemen, is het logo van de clan. In Firefox en Chrome zweeft dat een beetje tussen het menu en de bovenste buttons en in Internet Explorer bovenop de bovenste balk. Probeer een betere plaats te kiezen dan het logo zo een beetje verdwaald te laten zweven. Ik heb op dit moment even geen beschikking over Opera, maar ik betwijfel of het daar beter is. Als je echt een mooie site wil hebben, moet je zorgen dat 'ie ook in andere browsers correct wordt weergegeven. Beetje lange post, maar hopelijk heb je er wat aan! Edit: @ hieronder: Dat woord zocht ik! Reageren
HA5H Geplaatst: 24 maart 2009 Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 Om eerlijk te zijn vind ik de site rommelig ogen. Dat komt onder andere door het gebruik van software die je al snel beperkingen oplegt. Ik raad je aan om toch eens te kijken om zelf een site te maken of - zoals MrKookie al zegt - een ander systeem te gebruiken. Tevens is wat kennis van HTML en bijbehorende talen handig, maar daar ben je inmiddels al mee bezig zie ik.Goed, de site zelf dan. Het eerste wat me opvalt zijn buttons bovenaan. Het lettertype is op zich duidelijk, al zou ik het persoonlijk niet gebruiken. Nee, het minpuntje van deze en andere buttons is het feit dat jullie niet gebruik maken van de alpha-mogelijkheid van .png-bestanden. Ik weet niet precies hoe Photoshoppers deze functie noemen, maar het komt erop neer dat je mooie ronde hoeken kan maken in plaats van gekleurde vakjes te hebben, omdat de afbeelding nu eenmaal recht moet zijn. Kijk maar naar deze button: die vier hoekpuntjes kun je beter weghalen zodat het ook aan de bovenkant (waar de buttons boven het water zijn) ook netter staat. Daarnaast kan bij de buttons in het menu links ook beter de omlijning worden weggehaald. Ik zie dat er al border="0" aan de img-tags is toegevoegd, dus zal het waarschijnlijk in het CSS-bestand zo aangegeven worden onder de opmaak van li. Ook deze lijnen zijn beter om weg te werken. Het staat slordig alsof je er maar even wat buttons hebt neergezet, terwijl die er juist wel mogen zijn. Aan de gele titelbalk kunnen jullie helaas niks doen, maar ik raad je aan om hem een andere kleur te geven. Doordat je site veel verschillende kleuren gebruikt, komt het in plaats van fleurig juist rommelig over. Kies een paar kleuren die bij elkaar passen en gebruik die overal. Meteen zou ik ook even een duidelijke indeling kiezen, want er staan boven, links en tussen de tekst allemaal buttons, wat het zeker niet overzichtelijker maakt. Al helemaal niet als sommige banners hetzelfde zijn (zoals die GTA4-YouTube banner). Wees duidelijk hoe je bezoekers snel naar de juiste informatie kan brengen, een geordende site helpt daar heel veel bij. De iPod links is leuk en als leden graag muziek hebben bij het bezoeken van de website, is het ook mooi meegenomen. Zolang hij niet automatisch begint zodra je de site bezoekt, zou ik hem gewoon laten staan. In het andere geval zal ik er iets aan doen, want niet iedereen hoeft muziek tijdens het surfen of heeft al eigen muziek op staan. Het laatste puntje wat ik nog even wil noemen, is het logo van de clan. In Firefox en Chrome zweeft dat een beetje tussen het menu en de bovenste buttons en in Internet Explorer bovenop de bovenste balk. Probeer een betere plaats te kiezen dan het logo zo een beetje verdwaald te laten zweven. Ik heb op dit moment even geen beschikking over Opera, maar ik betwijfel of het daar beter is. Als je echt een mooie site wil hebben, moet je zorgen dat 'ie ook in andere browsers correct wordt weergegeven. Beetje lange post, maar hopelijk heb je er wat aan! Over dat Alpha, wij photoshoppers noemen dat transparant Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 (bewerkt) <"beetje lange post"> Dank voor je, naar eigen zeggen, beetje lange post! We maken gebruik van een huis-tuin-en-keuken bloghost, ook de kleur van de header kunnen we niet aanpassen helaas.. Reden dat we niet overal transparant hebben gebruikt (Aplha) is, dat in oudere IE browsers dan 7 de transpa vertaald wordt in wit. Oerlelijk.. Helaas geeft de oplossing ervoor, namelijk de background kleur als opvulling voor de hoeken, dat her en der zichtbare hoekjes, dat klopt. (Storen wij ons ook aan). We hebben inmiddels ook geprobeerd dit te verhelpen met een script wat directX zou moeten aanspreken om de browser inhoud te renderen, maar dit script werkt helaas niet naar behoren.. De lijnen eromheen in het linker menu heb ik geprobeerd weg te halen met photoshop (CS3) maar om één of andere reden blijven ze zichtbaar, ook al waren ze in PS niet meer zichtbaar. Erg vaag en inderdaad balen! Ik hoop hier dan inderdaad ook nog een oplossing voor te vinden binnenkort! De Ipod speelt alleen wanneer geactiveerd door een bezoeker inderdaad! Ook zijn daar nu filmpjes in te zetten die door onze leden zijn geplaatst op youtube, dus zeker een item om te houden! Over dat logo, dat wordt via een script aangestuurd (onderdeel van het tabscript) en ik heb inderdaad vandaag ook ondervonden dat deze helaas alle kanten op vliegt, afhankelijk welke browser men gebruikt... En het is een png met transpa, en we weten al wat dat wordt in oudere browsers... Bedankt tot zover iedereen voor de kritische punten! Daar kunnen we wat mee! We hopen wel voor de volgende GTA game over te zijn gestapt naar een andere hosting, als het even meezit die van één van onszelf. Geeft inderdaad veel meer vrijheid! En om dan gelijk goed van start te gaan, zijn alle tips welkom! Bewerkt: 24 maart 2009 door Jacky-2007 Reageren
Dvt Geplaatst: 24 maart 2009 Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 <"beetje lange post"> Dank voor je, naar eigen zeggen, beetje lange post! We maken gebruik van een huis-tuin-en-keuken bloghost, ook de kleur van de header kunnen we niet aanpassen helaas.. Reden dat we niet overal transparant hebben gebruikt (Aplha) is, dat in oudere IE browsers dan 7 de transpa vertaald wordt in wit. Oerlelijk.. Helaas geeft de oplossing ervoor, namelijk de background kleur als opvulling voor de hoeken, dat her en der zichtbare hoekjes, dat klopt. Ja schijt aan die oude IE gebruikers. Leve Firefox! Nee maar volgens mij ondersteunt IE echt wel PNG transparantie, hoor. Of je moet wel een hele oude versie hebben (5 of 6 ofzo). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.