.Senne Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 (bewerkt) Hey forummertjes, Ik weet dat FlitsKikker onlangs een topic als dit had aangemaakt, maar dit hier heeft er eigenlijk niets mee te maken. Ik heb dus niet zijn idee gepikt ofzo, ik kon gewoon geen andere titel verzinnen. :$ Dit is de sig: Ik verveelde me, en wou iets doen met de merken van de hardware + OS die in m'n pc zit. Eerst begon ik gewoon in Photoshop, maar daar lukte niets goed in, en dan dacht ik er met powerpoint een beetje spiegeling en 3d-rotation op te zetten. Bovenstaand resultaat kwam daaruit dus voort, waarbij ze net allemaal op een rijtje staan, in 3D. Spiegeling en rotatie zijn met powerpoint 2007, het renderen, plaatsen, schikken en verkleinen met photoshop. BTW, die laatste heeft ook een spiegeleffect, alleen is dat niet erg duidelijk omdat het zo goed als wit is. Rates en Comments? Bewerkt: 8 april 2009 door senneken Reageren
.Stan Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Mooi gemaakt, gaat het ook met Powerpoint 2003, zoja, hoe? Reageren
.Senne Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Bedankt. Nee, die heeft voor het bewerken van afbeeldingen nog niet de opties op te spiegelen en een 3d-effect aan toe te voegen. Nog iemand comments? Reageren
.NightFlower Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Ziet er leuk uit Denk niet dat het heel moeilijk is, ik heb ook Powerpoint 2007. Maar heb hier nog nooit iets mee gedaan. Ben er dus wel benieuwd naar hoe jij dat maakt. Werk alleen met Photoshop en heel soms Illustrator. Misschien is het een idee om een tutorial erover te maken? Die ben ik namelijk nog niet echt tegengekomen op dit forum. Reageren
.Senne Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2009 (bewerkt) Is niet zo heel moeilijk hoor. Je moet gewoon een render hebben, spiegeleffect toepassen dat standaard in 2007 zit, 3d rotatie toevoegen die er ook standaard in zit, en dan afbeeldingen kopiëren naar één photoshop afbeelding, en daar verkleinen en goed plaatsen. Bewerkt: 8 april 2009 door senneken Reageren
joppie Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Inderdaad een leuk idee en origineel om zo je pc te tonen. Het leuke van Powerpoint 2007 is dat er zoveel leuke effecten tussen zitten. Het is jammer dat de spiegeling van de OS niet (goed) zichtbaar is, maar bij de andere staat het leuk. Reageren
.Senne Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Inderdaad een leuk idee en origineel om zo je pc te tonen. Het leuke van Powerpoint 2007 is dat er zoveel leuke effecten tussen zitten. Het is jammer dat de spiegeling van de OS niet (goed) zichtbaar is, maar bij de andere staat het leuk. Inderdaad, ipv al je specs op te sommen in je sig En ja, die spiegeling van XP komt er minder door, dat maakt het minder een geheel.. Maar ik ga morgen (of straks nog ) de spiegeling zichtbaarder maken, zodat het meer op de andere lijkt. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 9 april 2009 Rapport Geplaatst: 9 april 2009 Bedankt voor de tip! Ik heb Powerpoint 2007 wel op mijn laptop, maar aangezien ik PS CS3 heb, heb ik er nóóit aan gedacht om deze eens door te pluizen op zoek naar afbeeldingsbewerking! Reageren
.Senne Geplaatst: 9 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 april 2009 (bewerkt) Dubbelklikken op een afbeelding in powerpoint, dan krijg je vanboven in die balk een boel opties met presets enzo, maar je kan er ook zelf mee klooien. Heb btw m'n andere wat aangepast, dit is het resultaat: De spiegeling van het Nividia Logo zit nu dichter bij het logo zelf, het Xp logo heeft een andere border en meer spiegeling. Ook heb ik er eentje voor TaartJJ~ gemaakt met het vista logo ipv XP, maar daar heb ik de link niet meer van. EDIT: dit is die voor taartjj: nog wat rates? Bewerkt: 9 april 2009 door senneken Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 9 april 2009 Rapport Geplaatst: 9 april 2009 Ik vind hem prachtig, 10/10 Reageren
Flitskikker Geplaatst: 9 april 2009 Rapport Geplaatst: 9 april 2009 Ziet er goed uit, nog interesse in een tut van die van mij? Simpel maar stijlvol, 8/10. Mvg, Flitskikker Reageren
Psyqic Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 Erg mooi! Ik ben nu ook een beetje aan het photoshoppen, maar kan iemand mij een tut geven/erop wijzen hoe ik zo'n schaduw onder mn plaatje krijg? Dat zou wel chill zijn =D Reageren
TomHagen Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 (bewerkt) Erg mooi!Ik ben nu ook een beetje aan het photoshoppen, maar kan iemand mij een tut geven/erop wijzen hoe ik zo'n schaduw onder mn plaatje krijg? Dat zou wel chill zijn =D Je bedoelt het spiegelen? Dit is met Pauper PowerPoint 2007 gemaakt, ik weet niet hoe het daar in moet, maar met Photoshop is het best makkelijk:Je pakt je tekst, en duplicate die layer. Dan druk je op Ctrl + T, zodat je een vakje om de tekst krijgt. Dan sleep je het bovenste middelste blokje naar beneden, je tekst staat dan omgedraaid. Het mooiste is dan om de Opacity wat lager te zetten. Je kan dan ook nog eventueel een gradient (druk op G) toevoegen. @Silverbyte: Ik had gezocht op 'spiegelen', maar niks gevonden. Bewerkt: 11 april 2009 door TomHagen Reageren
Forumrunner Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 Ziet er goed uit, nog interesse in een tut van die van mij? Simpel maar stijlvol, 8/10. Mvg, Flitskikker Zeker wel . Reageren
Silverbyte Geplaatst: 11 april 2009 Rapport Geplaatst: 11 april 2009 Erg mooi!Ik ben nu ook een beetje aan het photoshoppen, maar kan iemand mij een tut geven/erop wijzen hoe ik zo'n schaduw onder mn plaatje krijg? Dat zou wel chill zijn =D Je bedoelt het spiegelen? Dit is met Pauper PowerPoint 2007 gemaakt, ik weet niet hoe het daar in moet, maar met Photoshop is het best makkelijk:Je pakt je tekst, en duplicate die layer. Dan druk je op Ctrl + T, zodat je een vakje om de tekst krijgt. Dan sleep je het bovenste middelste blokje naar beneden, je tekst staat dan omgedraaid. Het mooiste is dan om de Opacity wat lager te zetten. Je kan dan ook nog eventueel een gradient (druk op G) toevoegen. En voor de mensen die er met de beknopte uitleg van TomHagen nog niet helemaal uitkomen, zijn hier, hier en hier nog een uitgebreide tutorial te vinden. Maar goed, nu over naar mijn beoordeling: Het idee is absoluut origineel, en vormt een mooie aansluiting op de eeuwige specificatie-signatures. De logo's zijn goed in verhouding wat betreft het perspectief, en de reflecties maken het helemaal af. Bij je V2 is echter te zien dat de spiegeling van het XP logo niet overloopt, maar abrupt stopt aan het eind van de signature. Desalniettemin vind ik het een erg mooie signature, ga zo door! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.