bartini12 Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Heey, Ik heb net een realistic driving mod geinstaleerd maar ik vind dat de auto's nu veel te snel gaan. Ik vind de rest van de mod wel fijn (handling etc.). Weet iemand hier hoe ik de snelheid van de auto's kan veranderen? alvast bedankt >>> Door Hanneswasco: Topic verplaatst naar Modding Hulp<<< Reageren
K.O. Geplaatst: 9 april 2009 Rapport Geplaatst: 9 april 2009 Over welke GTA heb je het? Dat is iets wat je in dit soort topics altijd even moet vermelden. Stel je hebt GTA San Andreas, dan zoek je het 'handling.cfg' bestand, dat meestal in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\ te vinden is. Dit bestand kun je openen met een tekstverwerker, zoals Kladblok. Nu zie je een lijst staan van alle voertuigen met een hoop getallen erachter. In San Andreas staat het getal onder de letter N voor de maximale snelheid, en de letter O voor de acceleratie. De getallen hieronder zul je bij elk voertuig moeten verlagen en dan kun je het bestand opslaan, om de nieuwe waarden uit te testen ingame. Kijk ook in de Master Tutorial List naar de Handling.cfg ontledingen. In andere GTA's gaat dit op een soortgelijke manier. Ook daar is een bestand dat al deze getallen bevat, maar dan zul je waarschijnlijk een andere kolom moeten hebben. Reageren
bartini12 Geplaatst: 9 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 april 2009 Over welke GTA heb je het? Dat is iets wat je in dit soort topics altijd even moet vermelden.Stel je hebt GTA San Andreas, dan zoek je het 'handling.cfg' bestand, dat meestal in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\ te vinden is. Dit bestand kun je openen met een tekstverwerker, zoals Kladblok. Nu zie je een lijst staan van alle voertuigen met een hoop getallen erachter. In San Andreas staat het getal onder de letter N voor de maximale snelheid, en de letter O voor de acceleratie. De getallen hieronder zul je bij elk voertuig moeten verlagen en dan kun je het bestand opslaan, om de nieuwe waarden uit te testen ingame. Kijk ook in de Master Tutorial List naar de Handling.cfg ontledingen. In andere GTA's gaat dit op een soortgelijke manier. Ook daar is een bestand dat al deze getallen bevat, maar dan zul je waarschijnlijk een andere kolom moeten hebben. ik heb het over gta iv zou je het dan wat precieser uit kunnen leggen voordat ik heel gta iv laat crashen Reageren
K.O. Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 In GTA IV heet het bestandje wat het complete rijgedrag van alle voertuigen bepaalt 'handling.dat'. Blader op je PC naar C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV/common/data/ (of naar de map waar jij GTA IV geïnstalleerd hebt in elk geval) en zoek het bestandje met de naam 'handling.dat'. Open dit bestand in een tekstverwerker als Kladblok en je ziet een heleboel rijen met getallen. In dit topic kun je zien wat elk getal betekent. Bij de voertuigen die te snel gaan zou je dus het getal onder 'Tv' kunnen verlagen. Er kan weinig verkeerd gaan en je game zal waarschijnlijk echt niet crashen. Mocht dit toch het geval zijn, zorg dan dat je een backup van je handling.dat gemaakt heb en zet deze weer op zijn oude plek terug, zodat alles weer in orde is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.