GtaSlave Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 aangezien hier iemand rondhuppelt met veel verstand. heb ik een vraag. ik heb dit systeem: Dualcore E8400 @ 3.0ghz GTX260 2gb ram ( deze week komt er 2gb bij ) @ 800mhz Windows Vista HP sp1 en hij gaat na 5-10min stotteren als de pest:s maar hij stottert pas als mn hardeschijf heletijd bezig is, ik heb alle programma's uit, gewoon opnieuw opgestart. na 5min ingame gaat die hdd bezig en gaat die stotteren, iemand met een oplossing? Want het lijkt mij dat dit systeem voldoende moet zijn om hem zowiezo vloeiend op medium af te spelen. ik had Superfetch en Windows Search al uitgezet maar heeft niet geholpen. Of moet ik wachten op mn 2gb geheugen ? Reageren
MrKooKie Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 aangezien hier iemand rondhuppelt met veel verstand. heb ik een vraag. ik heb dit systeem: Dualcore E8400 @ 3.0ghz GTX260 2gb ram ( deze week komt er 2gb bij ) @ 800mhz Windows Vista HP sp1 en hij gaat na 5-10min stotteren als de pest:s maar hij stottert pas als mn hardeschijf heletijd bezig is, ik heb alle programma's uit, gewoon opnieuw opgestart. na 5min ingame gaat die hdd bezig en gaat die stotteren, iemand met een oplossing? Want het lijkt mij dat dit systeem voldoende moet zijn om hem zowiezo vloeiend op medium af te spelen. ik had Superfetch en Windows Search al uitgezet maar heeft niet geholpen. Of moet ik wachten op mn 2gb geheugen ? Het uitbreiden van jou geheugen zou inderdaad een verschil kunnen gaan maken. Maar, als ik dat zo eens hoor over die HDD van je. Probeer dit eens. Computer -> Rechtermuisknop of C:\ -> Eigenschappen -> Extra -> Foutcontrolle Dan wordt de harde schijf gescanned op fouten en beschadigde sectoren. Deze kun je dan ook gelijk laten herstellen. Ik garandeer niet dat dit werkt maar je kunt het toch even proberen. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) aangezien hier iemand rondhuppelt met veel verstand. heb ik een vraag. ik heb dit systeem: Dualcore E8400 @ 3.0ghz GTX260 2gb ram ( deze week komt er 2gb bij ) @ 800mhz Windows Vista HP sp1 en hij gaat na 5-10min stotteren als de pest:s maar hij stottert pas als mn hardeschijf heletijd bezig is, ik heb alle programma's uit, gewoon opnieuw opgestart. na 5min ingame gaat die hdd bezig en gaat die stotteren, iemand met een oplossing? Want het lijkt mij dat dit systeem voldoende moet zijn om hem zowiezo vloeiend op medium af te spelen. ik had Superfetch en Windows Search al uitgezet maar heeft niet geholpen. Of moet ik wachten op mn 2gb geheugen ? Het uitbreiden van jou geheugen zou inderdaad een verschil kunnen gaan maken. Maar, als ik dat zo eens hoor over die HDD van je. Probeer dit eens. Computer -> Rechtermuisknop of C:\ -> Eigenschappen -> Extra -> Foutcontrolle Dan wordt de harde schijf gescanned op fouten en beschadigde sectoren. Deze kun je dan ook gelijk laten herstellen. Ik garandeer niet dat dit werkt maar je kunt het toch even proberen. oke. ik zal hem ook eens defragmanteren ^^ Bewerkt: 10 december 2008 door GtaSlave Reageren
MrKooKie Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 oke. ik zal hem ook eens defragmanteren ^^ Dat kun je inderdaad ook nog proberen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een defragmentatie iets oploste. Het beste is om alles gewoon schoon en onderhouden te hebben. Zowel software als hardware matig. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 oke. ik zal hem ook eens defragmanteren ^^ Dat kun je inderdaad ook nog proberen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een defragmentatie iets oploste. Het beste is om alles gewoon schoon en onderhouden te hebben. Zowel software als hardware matig. hardware is alles wel ge-update, en schoon zou het nog wel zijn pc is net een maand of 2 oud ofzo. Reageren
pjrules Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Ik heb hier last van, maar dat is bijna onmogelijk! Ik heb een NVIDIA GeForce 8600 GT 256 MB geheugen! Zou het toch aan de oorzaak kunnen liggen van mijn probleem? Yep, misschien heb je niet de correcte drivers gedownload. Kijk hier eens: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=88074 En hier kun jij de correcte driver van jou videokaart downloaden. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Wel even het juiste model enzo invullen. Het werkt! 100x bedankt Reageren
MrKooKie Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Het werkt! 100x bedankt 100x graag gedaan. Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Kookie ! Ik heb een paar nieuwe dingen gevonden ! nVidia 9600 GT 512 MB 115 € Corsair 4 GB DDR2 99€ AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6 Ghz 60 € :o Totaal : 274 € Zijn dit redelijk prijzen en is de Processor en grafische kaart goed genoeg ? Gratzz Reageren
MrKooKie Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Kookie ! Ik heb een paar nieuwe dingen gevonden ! nVidia 9600 GT 512 MB 115 € Corsair 4 GB DDR2 99€ AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6 Ghz 60 € :o Totaal : 274 € Zijn dit redelijk prijzen en is de Processor en grafische kaart goed genoeg ? Gratzz Dat is inderdaad een lekker setje, die AMD proccesor is voor gaming ontworpen dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Wat je wel kunt doen is goedkoper geheugen zoeken en toch net een tikkie betere videokaart halen. Alhoewel deze kaart GTA IV aan zou moeten kunnen denk ik dat er toch nog een betere is voor dat geld. klik Beter geheugen voor een kleinere prijs kon ik niet vinden, maar deze video kaart zou het totaal op €300 euro brengen, wat denk ik goed te doen is. Je moet alleen wel effe checken of je moederbord dit allemaal ondersteund en of je een 64-bit besturings systeem hebt. Anders kun je maar 3,2GB van de 4GB geheugen gebruiken. Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 En die link die je net gaf Ik blijf liever by nVidia Ik heb Windows XP en waarschijnlijk 32-bits Dit is me moederbord denk ik ik denk dat BIOS zelfde is Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Als dat niet geval is waar zie ik m'n moederbord ? Gratzz Reageren
MrKooKie Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 En die link die je net gaf Ik blijf liever by nVidia Ik heb Windows XP en waarschijnlijk 32-bits Dit is me moederbord denk ik ik denk dat BIOS zelfde is Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Als dat niet geval is waar zie ik m'n moederbord ? Gratzz Die kaart is ook van nVidia. nVidia is de chipset waarop de videokaart wordt gebouwd, en er zijn verschillende merken daartussen. Waarvan ASUS de beste is. Als je het mij vraagt tenminste. En met dit tooltje kun je kijken wat je moederbord is. Je BIOS is de software die in je moederbord zit ingebakken en niet de naam van je moederbord. http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/ Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 (bewerkt) Hier heb je alles Alleen raaar dat ie myn grafische kaart niet herkent ... Computer Fabrikant: KM400_ Computermodel: AWRDACPI Computernaam: FTD Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: http://www.abit.com.tw/ Model: VA-10 (VIA KM400-VT8235) BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor Model: AMD Athlon XP Kloksnelheid: 1607 MHz Geheugen Grootte: 511 MB RAM Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS Grootte: 114,48 GB (114,48 GB) Vrije ruimte: 42,16 GB (42,16 GB) CD-/DVD-ROM station Type(s): Onbekend Geluidskaart Fabrikant: Screaming Bee Model: Screaming Bee Audio Videokaart Model: Onbekend Beeldprocessor: Onbekend Geheugengrootte: Onbekend Stuurprogramma: Onbekend Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Standaardbeeldscherm Schermresolutie: Onbekend Kleurdiepte: Onbekend Frequentie: Onbekend Muis Fabrikant: Microsoft Model: PS/2-compatibele muis Aantal knoppen: 5 Aansluiting: PS/2 Toetsenbord Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Professional Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.0.0.37) EDIT : Heb net een setje gemaakt Geheugen DDR2-1066 - 4 GB DDR2-1066 Kit (4096 MB) € 79 1 Moederborden Socket AM2+ - K10N78hSLI-GLAN (NVIDIA GeForce 8200) € 65 CPUs Socket AM2 Athlon X2 Athlon™ 64 X2 5000+ (2x 2600 MHz) € 59 Grafische kaarten nVidia PCIe EN9800GT HB/HTDI (NVIDIA GeForce 9800 GT) € 169 (1024 MB ) Totaal:€ 372 Kan alles op dit moederbord ? Gratzz Bewerkt: 11 december 2008 door GTAFreak007 Reageren
MrKooKie Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2008 (bewerkt) EDIT : Heb net een setje gemaakt Geheugen DDR2-1066 - 4 GB DDR2-1066 Kit (4096 MB) € 79 1 Moederborden Socket AM2+ - K10N78hSLI-GLAN (NVIDIA GeForce 8200) € 65 CPUs Socket AM2 Athlon X2 Athlon™ 64 X2 5000+ (2x 2600 MHz) € 59 Grafische kaarten nVidia PCIe EN9800GT HB/HTDI (NVIDIA GeForce 9800 GT) € 169 (1024 MB ) Totaal:€ 372 Kan alles op dit moederbord ? Gratzz Ewwww, nee, je moederbord is stokout, hij ondersteund op dit moment geen eens PCI kaartjes. Ik denk dat een hardware upgrade niet gaat lukken. Misschien moet je overwegen een nieuwe computer aan te schaffen of een complete set te kopen met moederbord en al. Je zou bijvoorbeeld zo'n soort setje kunnen halen met deze videokaart. Kost €420,- en dat is €50,- duurder dan wat je zelf had verzonnen. En bovendien nog eens beter ook! Hier zit dus bij. - Een moederbord dat dit alles ondersteund. - 4GB geheugen. - Dual Core van 3,2Ghz - Videokaart van 512MB, 256 bit en een geheugensnelheid van 800Mhz. En ik beloof je als je hiermee niet fatsoenlijk GTA IV kan spelen dan eet ik me eigen op! Het enigste wat je hier misschien nog bij zou moeten kopen. - Hardeschijf van een paar tientjes. - DVD/HD/Blu-ray speler (wat dan ook van toepassing is) kun je zelf uit je oude computer slopen. - Andere kaartjes, denk aan, netwerkkaartjes, geluidskaartjes, USB-kaartjes (meestal zijn deze ook nog wel te redden uit je oude PC). - Een nieuwe kast is ook altijd leuk maar die is optioneel. Bewerkt: 11 december 2008 door MrKooKie Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 Jouw ding is inderdaad goed :o Ik vraag me moeder wel na examens En dan eventueel aan die die hem in elkaar steekt of het goedkoper kan Gratzz Reageren
GtaSlave Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 geheugen 2gb @ 800mhz http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10180 daar heb ik 2setjes van, en draait gta goed op. btw kookie heb mn geheugen binnen, hij stottert nu niet meer na 15min. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.