Jump to content

[PS] Stock Signature Tut


.NightFlower

Recommended Posts

Welkom,

dit is mijn 1ste tutorial op dit forum, heb in het verleden ooit is een naam signature tut gemaakt. Dus ik ben nog niet zo ervaren op het gebied van tutorials. Maar genoeg gepraat, laten we maar eens beginnen :)

We beginnen met een Transparant maat 370 x 150 pixels

tut1b.jpg

Plaats jou stock erin. Door middel van CTRL + T kun je deze verkleinen, zodat het goed binnen de maten past.

tut2.jpg

Maak nu een nieuwe layer aan (CTRL + Shift + N) dan Image -> Apply Image. Neem de Smudge tool ( R ) en smudge wat om de render heen. Vervolgens zet je de Blending op ''Lighten''.

tut3.jpg

Maak weer een nieuwe layer (Ctrl + Shift + N) en Image -> Apply Image. Ga dan naar Filter -> Brush Strokes -> Spatter. Zet de layer op ''Overlay''

tut4.jpg

Pak dan de Eraser Tool (E) en gum wat zodat je de render (gezicht etc) en eventueel van de achtergrond weer beter ziet.

tut5.jpg

We gaan nu de kleur wat duidelijker maken, ga naar ''Color Balance...'' en neem deze settings over:

(Let op: bij iedere Color Balance venster, staat de ''Tone Balance'' anders)

tut6.jpg

Druk op ''Ok''

tut7.jpg

Again ''Ok''

tut14.jpg

And Last ''Ok''. Nu heb je dit:

tut8.jpg

Maak nu weer een nieuwe layer aan (Ctrl + Shift + N) en Apply Image. Ga naar Filter -> Blur -> Guassian Blur en zet deze op 1,0 Pixel. Je kan eventueel de wazigheid wat weg gummen met de Eraser Tool (E). Ga dan naar Filter -> Sharpen -> Sharpen.

tut9.jpg

Brush wat rond je render met de ''Splater Brush'' (kan ook een brush naar keuze). Met de Eraser Tool (E) kan je het weer wat bij gummen :)

Goed nu maak je weer een nieuwe layer aan (Ctrl + Shift + N) Apply Image. Klik Ctrl + T met de rechtermuisknop op je signature. Kies vervolgens ''Flip Horizontal'' en dan ''Flip Vertical''.

(Now you will have this, geen paniek het komt goed ^^)

tut10.jpg

Maak nu een ''Clipping Mask'' (rechtermuisknop op je signature)

Herhaal deze stap nog één keer (dus Ctrl + T met de rechtermuisknop op je signature. Kies ''Flip Horizontal'' en dan ''Flip Vertical'', neem ''Clipping Mask''.

Voor gevorderde je kan er eventueel een C4D in gooien en de sig op ''Coller Dodge'' zetten. Ik heb dit bij deze signature niet gedaan.

tut11.jpg

Maak een nieuwe layer aan en Apply Image. Ga naar Filter -> Sharpen -> Sharpen zet de ''Opacity'' op 60 %. Met de Eraser Tool (E) kun je weer wat weg gummen van de achtergrond en de render.

tut12.jpg

Voeg nog een Border toe en een leuke tekst en klaar is je signature :)

tut13.jpg

Don't Rip this tutorial

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de outcome niet geweldig ofsow

er wordt ook niks met kleuren gedaan wat heel belangrijk is bij stock's

ook niks met clipping mask's die zijn ook belangrijk

Ik heb deze tutorial ook niet gemaakt met de bedoeling dat het overweldigend moet zijn. Ik snap je commentaar wel, maar zie het voor leden die nog niet zo vreselijk veel Photoshoppen. Het is een beginnetje, met C4D's kan je al snel gave effecten erin stoppen. Maar ik wou het gewoon simpel houden, met wat tips etc. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...