Jump to content

[PS] Simpele Anime Signature


.NightFlower

Recommended Posts

Welkom Again,

Weer een nieuwe tutorial gemaakt. Dit keer toch wel een leuk resultaat en niet al te moeilijk :)

We starten met een nieuw document 370 x 150 pixels.

tut01.jpg

Ga dan naar Edit -> Fill -> Use: Color -> Zwart.

tut1d.jpg

Nu gaan we gebruik maken van de Brush. Ik heb een ''Abstract Brush'' gebruikt zodat de achtergrond wat opgevuld wordt zoals dit:

tut2.jpg

Zet nu jouw render in de signature:

tut3u.jpg

Selecteer je render en dupliceer deze (CTRL + J). De gekopieerde layer zet je onder je originele layer, in je layer pannel.

Vink nu het oogje van je orginele layer uit (in je layer pannel). Selecteer nu je gekopieerde layer, ga naar Filter -> Blur -> Motion Blur en gebruik deze settings:

tut4.jpg

Nu heb je dit:

tut5i.jpg

Zet nu je layer op ''Vivid Light''

tut6.jpg

Dupliceer je render een aantal keer, zodat je de achtergrond opvult.

tut7.jpg

Nu gaan we een Scanline toevoegen, Edit -> Fill -> Pattern en kies voor een bijpassende Scanline. Zet de opacity op 30%.

tut0009.jpg

Je kunt nu je originele layer weer aan vinken, zodat deze weer te zien is :)

Klik nu ''Add layer mask'' deze is onderaan je layer pannel te vinden, grijs met een wit rondje erin. Neem een zwarte soft brush zet de opacity op 30%. Brush nu wat op je render, zodat deze door de scanlines meer zichtbaar wordt.

tut9i.jpg

Nu gaan we een Grandient map toevoegen. Ga naar Layer -> Layer Adjustments -> Gradient map. Gebruik de kleuren zwart en (licht)geel.

tut10t.jpg

Voeg nog een andere Gradient map toe ( Layer -> Layer Adjustments -> Gradient map) Ik heb dit maal de kleuren zwart en licht roze gebruikt. Je kan uiteraard ook een kleur combinatie naar eigen smaak kiezen. Zet dan de layer op ''Lighten''

tut11.jpg

Gebruik nu (weer onderaan je layer pannel te vinden) het rondje met de ene helft zwart en de andere helft wit. Klik erop en kies ''Levels''. Speel wat met de settings ik heb het zo gedaan:

tut12.jpg

Zet de opacity op 50%, nu heb je dit:

tut013.jpg

Nu gaan we een ''Color Balance'' toevoegen. Ik heb de instellingen zo staan:

tut13.jpg

Zet de opacity op 100% en layer normaal. Als het goed is heb je dit:

tut014.jpg

Ik heb er nog een Brightness & Contrast toegevoegd met deze instellingen:

tut14.jpg

Alleen nog een Border. In dit geval heb ik een border alleen boven en onder, soort film effect. Met me naam en klaar is hij :)

tut15.jpg

Don't Rip this tutorial

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik heb hem gemaakt. Mijn outcome is helemaal niet goed, dat roze is bij mij oranje :N

Nightflowerstut.jpg

Ik denk als jij hem wat lichter maakt, dat het al wat beter staat. Kan ook zijn dat je een andere kleur moest gebruiken dan roze. Heb je trouwens de ''levels'' settings nog wat mee gedaan? En de Brightness & Contrast?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...