Jump to content

[Model] .Col maken in Gmax


Revolution-Designer

Recommended Posts

Goedemiddag iedereen,

Op aanvraag van Danny18 heb ik een tutorial gemaakt over het maken van een collision file. (Een .col bestand)

Dit is een relatief kleine tutorial omdat je een col in een paar makkelijke stappen kan maken.

Laten we beginnen.

Wat wordt uitgelegd?

-Collision file maken

Benodigdheden:

- Gmax

- Ik raad je aan om mijn andere tutorial van Gmax eerst te volgen! >>>Tutorial<<<

- Kam's Gmax gta tools, deze kun je hier downloaden: >Download<

Kam's Gmax GTA tools:

Om deze scripts te installeren moet je simpelweg de ''scripts'' map in je Gmax map zetten.

Je moet het gedownloade bestand open met Winrar, dat je kun je hier downloaden:>Winrar download<

Stappen:

1. Start Gmax.

2. Voordat we echt gaan beginnen moet je op dit knopje drukken voor een beter perspectief:

55018921.jpg

3. Maak een simpele niet al te grote box aan.

4. Ga nu naar het kleine ''regenboogje'' en verander de naam naar de naam naar bijvoorbeeld box:

49261873.jpg

5. Nu gaan we de collision maken, ga naar het ''hamertje'' en selecteer Collision IO:

82633814.jpg

6. Je krijgt nu een klein schermpje, klik op Collision mesh en klik op je model:

44446392.jpg

7. Type nu in het kleine vakje de naam van je model, box dus, en selecteer je model met de move tool, vervolgens klik je op export en je kunt je collision file ergens opslaan:

53956089.jpg

Nu heb je een (werkende) collision file, als het goed is moet hij dus werken maar ik kan je het niet garanderen.

Ik hoop dat hij behulpzaam was!

Bedankt voor het lezen en volgen van mijn tutorial, voor meer tutorials over Gmax kun je de links hieronder bekijken:

-Simpel gebouw maken in Gmax

-Eilandje maken in Gmax

-Mooi en groot stuk land maken in Gmax

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Goedemiddag iedereen,

Op aanvraag van Danny18 heb ik een tutorial gemaakt over het maken van een collision file. (Een .col bestand)

Dit is een relatief kleine tutorial omdat je een col in een paar makkelijke stappen kan maken.

Laten we beginnen.

Wat wordt uitgelegd?

-Collision file maken

-Model exporteren naar plasma formaat

Benodigdheden:

- Gmax

- Ik raad je aan om mijn andere tutorial van Gmax eerst te volgen! >>>Tutorial<<<

Stappen:

1. Start Gmax.

2. Voordat we echt gaan beginnen moet je op dit knopje drukken voor een beter perspectief:

55018921.jpg

3. Maak een simpele niet al te grote box aan.

4. Ga nu naar het kleine ''regenboogje'' en verander de naam naar de naam naar bijvoorbeeld box:

5. Nu gaan we de collision maken, ga naar het ''hamertje'' en selecteer Collision IO:

6. Je krijgt nu een klein schermpje, klik op Collision mesh en klik op je model:

7. Type nu in het kleine vakje de naam van je model, box dus, en selecteer je model met de move tool, vervolgens klik je op export en je kunt je collision file ergens opslaan:

Nu heb je een (werkende) collision file, als het goed is moet hij dus werken maar ik kan je het niet garanderen.

Ik hoop dat hij behulpzaam was!

Bedankt voor het lezen en volgen van mijn tutorial, voor meer tutorials over Gmax kun je de links hieronder bekijken:

-Simpel gebouw maken in Gmax

-Eilandje maken in Gmax

-Mooi en groot stuk land maken in Gmax

Grtz RD :cya:

Mooie Tut ik denk dat sommige modellers met gmax hier wel wat aan hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit was al bekend :engel:

>Voor Gmax & 3ds<

Maar het kan altijd nog verduidelijkt worden met een extra tutorial. ;)

Sorry maar in die tut staat hoe je de col van sketchup in gmax zet en dan exporteert in deze tut staat hoe je een coll meteen vanuit gmax maakt

En nog 1 ding het gaat alleen over sketchup en 3ds max, niet over gmax trouwens wat het verschil is bij exporteren is dat je bij gmax de gtamax.exe moet aan hebben staan en in 3ds max niet

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

Dit was al bekend :engel:

>Voor Gmax & 3ds<

Maar het kan altijd nog verduidelijkt worden met een extra tutorial. ;)

Sorry maar in die tut staat hoe je de col van sketchup in gmax zet en dan exporteert in deze tut staat hoe je een coll meteen vanuit gmax maakt

En nog 1 ding het gaat alleen over sketchup en 3ds max, niet over gmax trouwens wat het verschil is bij exporteren is dat je bij gmax de gtamax.exe moet aan hebben staan en in 3ds max niet

Pfff.. Dat Sketchup gedeelte weglaten en tada!

Niet denken dat je slim bent want dat ben je niet :duh:

EDIT: En wa boeit trouwens die gtamax.exe? Mensen die willen exporteren enzo weten dat zelf ook wel hoor. Anders kon je de .dff van te voren toch ook al niet exporteren?

Bewerkt: door Timske
Link to comment
Delen op andere websites

Dit was al bekend :engel:

>Voor Gmax & 3ds<

Maar het kan altijd nog verduidelijkt worden met een extra tutorial. ;)

Sorry maar in die tut staat hoe je de col van sketchup in gmax zet en dan exporteert in deze tut staat hoe je een coll meteen vanuit gmax maakt

En nog 1 ding het gaat alleen over sketchup en 3ds max, niet over gmax trouwens wat het verschil is bij exporteren is dat je bij gmax de gtamax.exe moet aan hebben staan en in 3ds max niet

Pfff.. Dat Sketchup gedeelte weglaten en tada!

Niet denken dat je slim bent want dat ben je niet :duh:

EDIT: En wa boeit trouwens die gtamax.exe? Mensen die willen exporteren enzo weten dat zelf ook wel hoor. Anders kon je de .dff van te voren toch ook al niet exporteren?

Sorry maar veel mensen zeggen dat gmax zuigt omdat ze de modelletjes niet kunnen exporteren dat komt omdat ze gtamax.exe niet aan hebben staan. Dus het lijkt me niet dat veel mense gauw weten hoe je exporteerd met gmax.

Maar laten we hier geen discussie van maken.

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...