Jump to content

The Pirate Bay/piraterij


Mania-92

Recommended Posts

Ik heb niet zo veel kennis op het gebied van torrents en andere illegale zaken. Hoewel ik de website Pirate Bay wel ken. Maar hoe is het mogelijk dat hun zo'n straf krijgen, voor iets wat niet eens heel erg illegaal blijkt te zijn. Zo als ik dit lees is Google net zo illegaal en tal van andere websites.

Omdat ze niet zo heel snugger zijn, volgens het oordeel van de rechtbank zijn google en youtube (wat feitelijk google is) net zo schuldig. Dus als ze een beetje consistent krijgt de directeur van google morgen een flinke celstraf.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 198
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    27

  • MegaPilot

    25

  • FerryN

    15

  • Jowx

    14

Top Posters In This Topic

Vind het een trieste uitspraak, zoals al gezegd is, daar gaat de vrijheid. Natuurlijk kun je dit op verschillende manieren zien, en dat doe ik ook. Achteraf vind ik dat die jongens van Thepiratebay niks verkeerds doen wat de Torrents betreft, het is gewoon een soort van Google maar van van downloads, dus vind ik ook dat ze absoluut niet daarvoor gestraft moeten worden. Zoals Joris al zei, Op google staan ook torrent-linkjes, waarom wordt Google er niet op aangepakt?

Ik vind dit maar een beetje een vreemd rechtssysteem.

Maarja, alle wetten zijn een beetje vaag van het Internet. Downloaden mag, uploaden weer niet.. slaat nergens op zulke regels.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou namelijk een stuk meer van de game en muziek houden als ik na een jaar eindelijk het spel of CD heb kunnen kopen.
Dus? Je kan hem gewoon kopen hoor, niemand die je tegen houdt. Je kiest er zelf voor om hem op die manier te verkrijgen. In die zin is je mening erg hypocriet..

Dat zeg ik, waarom zou ik? Ik help daar niemand mee, ik weet alleen dat piraterij alles verkloot. Sterker nog, de meeste industrie is al verkloot. Van albums hoor ik ook nooit meer.

@ Wesley_GTA: Logisch dat downloaden mag en uploaden niet. Diegene die het upload die schendt alle rechten, jij downloadt het alleen.

Bewerkt: door AntiGuy
Link to comment
Delen op andere websites

Net zoals zovelen praten jullie het downloadgedrag goed omdat het toevallig "kan". Maar als je gewoon van bovenaf de zaak bekijkt is het meewerken aan illegaal downloaden gewoon strafbaar en onjuist. Ik maak (voorbeeld, schapen kunnen niet zingen ^_^ ) eindelijk na 15 jaar ploeteren een CD en hoop dat daarmee mijn grote doorbraak komt (vooral qua geld). En dan blijkt uiteindelijk alleen mijn moeder dat ding gekocht te hebben en jullie hebben hem allemaal gewoon gratis gedownload. Dan is het uiteindelijk resultaat gewoon dat ik iets heb gemaakt dat jullie allemaal illegaal (lees: onbetaald) verkregen hebben. Er heeft voor mij een hoop tijd en geld ingezeten en dat krijg ik zo nooit meer terug. Dat moet dus aangepakt worden. En dan kan je wel zeggen "ja, wij bieden niets aan, we geven alleen de linkjes" of "downloaden is niet illegaal, alleen uploaden is dat" maar da's gewoon gelul. Met zijn allen zorgen we ervoor dat artiesten of game-ontwikkelaars geld mislopen en het is terecht dat rechters dergelijke uitspraken doen.

He, en begrijp me goed he, ik ben niet Roomser dan de Paus en heb ook her en der wel eens wat gedownload natuurlijk en ik vind het zelfs prima dat iedereen lekker voor zichzelf uitmaakt of hij of zij dit doet, maar het is wél gewoon terecht dat grote aanbieders worden aangepakt. Het is een beetje net als 150 rijden op de A13: erg leuk om te doen maar je loopt een risico en wordt je gepakt moet je niet zeuren.......

Overigens denk ik eerlijk gezegd niet dat een artiest persé slechter wordt van het illegaal downloaden van zijn songs hoor. Denk dat er door het downloaden veel meer mensen kennis van zijn/haar muziek maken dan anders het geval zou zijn en vanzelfsprekend zijn er nog meer manieren om geld te verdienen: optredens, concerten, merchandise etc etc etc maar het ging om het idee van het downloaden....

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeg ik, waarom zou ik? Ik help daar niemand mee, ik weet alleen dat piraterij alles verkloot. Sterker nog, de meeste industrie is al verkloot. Van albums hoor ik ook nooit meer.

Als jij zegt dat je met kopen niemand helpt, waarom verkloot de piraterij dan alles? Klopt niet echt hé? Jij bent net zo hard aan het meehelpen met dat verkloten, dus wederom vind ik je mening uiterst hypocriet. Als je het zo belangrijk vind, dan zou je het gewoon kopen in plaats van onbetaald downloaden. Je bent aan het zeuren dat het slecht is, maar ondertussen werk je er net zo hard aan mee.. :?:bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

...
Maar dan is het toch zo krom als maar zijn kan dat The Pirate Bay wordt aangepakt en Google gewoon vrijuit gaat? Dit is naar mijn mening gewoon een mediaoptreden, waarin ze willen laten zien dat je ermee moet stoppen. Dit in plaats van een goede duidelijke regelgeving, want die is er nog steeds niet. Laat ze daar eerst over gaan jammeren, in plaats van een site die wettelijk gezien niks verkeerds doet aan te pakken.. :)
Link to comment
Delen op andere websites

Net zoals zovelen praten jullie het downloadgedrag goed omdat het toevallig "kan". Maar als je gewoon van bovenaf de zaak bekijkt is het meewerken aan illegaal downloaden gewoon strafbaar en onjuist. Ik maak (voorbeeld, schapen kunnen niet zingen ^_^ ) eindelijk na 15 jaar ploeteren een CD en hoop dat daarmee mijn grote doorbraak komt (vooral qua geld). En dan blijkt uiteindelijk alleen mijn moeder dat ding gekocht te hebben en jullie hebben hem allemaal gewoon gratis gedownload.

Ik wil best af en toe een cd, game of dvd kopen maar ik ga geen 60 euro betalen voor sudoko..

Dan is het uiteindelijk resultaat gewoon dat ik iets heb gemaakt dat jullie allemaal illegaal (lees: onbetaald) verkregen hebben.

Het is niet illegaal. :*D

En dan kan je wel zeggen "ja, wij bieden niets aan, we geven alleen de linkjes" of "downloaden is niet illegaal, alleen uploaden is dat" maar da's gewoon gelul. Met zijn allen zorgen we ervoor dat artiesten of game-ontwikkelaars geld mislopen en het is terecht dat rechters dergelijke uitspraken doen.

De omzet van de gameindustrie stijgt nog jaarlijks, uit onderzoek is zelfs gebleken dat de gameindustrie het meeste verdient aan "downloaders"

He, en begrijp me goed he, ik ben niet Roomser dan de Paus en heb ook her en der wel eens wat gedownload natuurlijk en ik vind het zelfs prima dat iedereen lekker voor zichzelf uitmaakt of hij of zij dit doet, maar het is wél gewoon terecht dat grote aanbieders worden aangepakt. Het is een beetje net als 150 rijden op de A13: erg leuk om te doen maar je loopt een risico en wordt je gepakt moet je niet zeuren.......

Waarom worden google en youtube dan niet aangepakt, youtube bijvoorbeeld linkt niet naar de materialen maar heeft ze zelfs op hun eigen servers staan! Als je consistent bent moet je ook google en youtube aanpakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeg ik, waarom zou ik? Ik help daar niemand mee, ik weet alleen dat piraterij alles verkloot. Sterker nog, de meeste industrie is al verkloot. Van albums hoor ik ook nooit meer.

Als jij zegt dat je met kopen niemand helpt, waarom verkloot de piraterij dan alles? Klopt niet echt hé? Jij bent net zo hard aan het meehelpen met dat verkloten, dus wederom vind ik je mening uiterst hypocriet. Als je het zo belangrijk vind, dan zou je het gewoon kopen in plaats van onbetaald downloaden. Je bent aan het zeuren dat het slecht is, maar ondertussen werk je er net zo hard aan mee.. :?:bonk:

Omdat ik weet dat het geen zin heeft. Ik kan mooi die game in de winkel kopen maar daar stop ik de piraterij niet mee... in fact verandert er geen fuck of ik dat doe of niet. Dat vind ik jammer, maar omdat het nou eenmaal niet zo is, kan ik net zo goed downloaden.

Ik weiger ook niet om in een auto te stappen, omdat dat slecht is voor het millieu, aangezien dat geen ene FUCK helpt als alleen ik dat besluit.

Trouwens, Sheep heeft gelijk, en hij kan het weten want hij komt niet van de achterbankgeneratie zoals de meesten.

Bewerkt: door AntiGuy
Link to comment
Delen op andere websites

The Pirate Bay staat vol met Torrents, Google is gewoon een zoekmachine. :)

Hoezo? Een torrent file is niet meer dan een file die linkt naar auteursrechtelijk bescherm materiaal, in wezen niet anders dan wat google doet.

Link to comment
Delen op andere websites

En dan blijkt uiteindelijk alleen mijn moeder dat ding gekocht te hebben en jullie hebben hem allemaal gewoon gratis gedownload.

Dan zou ik toch eens met je moeder gaan praten, want die heeft 'm dan online gezet :clown:.

Anyway, downloaden blijft toch nog altijd een vaag gebied in de wetgeving. Het is zéér onduidelijk wat nou wel en niet is toegestaan. Bepaalde dingen mag je voor privégebruik wel downloaden, en andere weer niet. Dat uploaden niet is toegestaan is wel te begrijpen, dit is de puurste vorm van rechtenschending. Maar goed, waarom uploaden als er niemand download? Er is dus een illegale actie nodig om een (soms) legale actie mogelijk te maken. Dit is naar mijn idee toch wel krom. Maak het allemaal illegaal, of legaliseer alles. Ik vind dat er een duidelijke wetgeving moet worden opgesteld wat betreft het downloaden van materiaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het maar raar dat Jullie The Pirate Bay vergelijken met Google. Op The Pirate Bay zijn vele illigale torrents te vinden, en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal. Google is niet illigaal, waarom niet? HET IS GEWOON EEN ZOEKMACHINE! The Pirate Bay is gewoon een grote verzamelplaats voor torrents en geen 'torrentzoekmachine'.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...