Jump to content

All about the Games.


RGA

Recommended Posts

Heey.

Ik denk ik maak een topic waar je kan vertellen wat JIJ van een sppel vind en weet.

(Gebruik hierbij zonodig screens,info,...etc.)

En nieuwe releases kunnen hier ook aangekondigd worden!

Deze hebben we behandeld:

Final Fantasy XII

Need for speed underground 2.

Footbal-Manager Reeks

En nu hebben we

Splinter cell 3.

Bewerkt: door robbie
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • RGA

    10

  • Arjen

    5

  • Thabit

    5

  • Sasuke

    5

Top Posters In This Topic

Ik begin met final Fantasy XII

art0015uj.jpg

Wanneer het om een Final Fantasy titel gaat, en zeker één in de chronologische lijn, lijkt het hoofdkantoor van Square Enix wel omgevormd tot een Japanse versie van het Pentagon. Een onneembaar fort. Elk sprankje informatie dat naar buiten wordt gebracht wordt vooraf duizendmaal gecheckt en tot op de komma in het persbericht geredigeerd. De concurrentie zal maar eens iets te weten komen. Er valt voor gamesjournalisten weinig eer te behalen tijdens dergelijke persbijeenkomsten, want écht exclusieve informatie krijg je dus niet.

In tegenstelling tot enkele andere gametitels die in deze weekspecial besproken zullen worden, is Final Fantasy XII nog niet uit en daarbovenop is er weinig eerstehands informatie over beschikbaar. Dat betekent echter niet dat er niet genoeg informatie over deze game te vinden is. Als er één gameserie is waarover letterlijk duizenden fansites en discussiefora van bestaat, is het Final Fantasy wel.

screen0040fn.jpgscreen0067dw.jpg

Eigenlijk smokkel ik een beetje door FFXII voor Beste Game van het Jaar te laten doorgaan, want het is nog maar de vraag of wij hier in Europa deze game voor het einde van 2005 te spelen zullen krijgen. Volgens eerdere releaseschedules hadden onze Japanse vrienden eigenlijk rond deze tijd hun eerste stapjes in de wereld van Ivalice moeten zetten. Maar naar goede traditie is de releasedatum verschillende keren uitgesteld en nu heeft men zelfs het vage “eind dit jaar” op FFXII geplakt.

Achtergrond

Elk nieuw deel in de chronologische Final Fantasy serie kent een losstaande verhaallijn. Onder de FF naam zijn zeker wel spin-offs uitgekomen, maar de échte lijn (al jaren exclusief op de Playstation te spelen) kent telkens weer een origineel verhaal, nieuwe karakters en frisse werelden. De enige echte uitzondering op die regel is Final Fantasy X-2, waarin hoofdpersoon Yuna de losse eindjes van deel X aan elkaar probeert te knopen.

art0022fd.jpg

FFXII speelt zich af in de wereld van Ivalice, waarin twee grote koninkrijken al jaren met elkaar in oorlog zijn: Arcadia aan de ene kant en Rosaria aan de andere kant. Daar precies tussenin, gelegen in een strategisch belangrijke corridor, ligt het nietige koninkrijkje Dalmaska. Vanwege haar nietigheid wist Dalmaska lange tijd neutraal te blijven, totdat Arcadia de strategische betekenis van Dalmaska inziet. Wat volgt is een invasie, waarbij het leger onder de voet wordt gelopen en het koninklijk huis moet vluchten. Als banneling leidt de jonge kroonprinses Ashe het verzet tegen Arcadia. Juist op een moment dat Ashe en haar verzetsstrijders hevige verliezen lijden en alle hoop ijdel lijkt, ontmoet ze Vaan. Van nature een optimist en brutaal, ziet deze avonturier wel waar het schip strandt. Vanaf het moment dat de twee elkaar ontmoeten, zullen hun beide levenswegen niet meer scheiden.

screen0017wq.jpgscreen0038sc.jpg

Okee, eerlijk is eerlijk. Hoewel het verhaal ongetwijfeld de nodige plotwijzigingen zal laten zien, zul je van de bovenstaande intro op de verhaallijn niet meteen uit je stoel vallen van verbazing. Sterker nog, het lijkt zelfs verdacht veel op een eerder deel uit de reeks, namelijk dat van Final Fantasy IX. En ook de personages die Ivalice bevolken, worden min of meer gerecycled. Natuurlijk zijn de hoofdpersonen ‘nieuw’, maar dan vooral qua looks. Voor wat betreft de uitwerking van hun karakter hebben we het allemaal wel een keer gezien. Zo lijkt Vaan erg veel op Zidane uit FFIX: zorgeloos en impulsief in het begin, maar zorgzaam en met een klein hartje aan het eind. Prinses Ashe lijkt verdomd veel (ook qua looks) op Yuna uit FFX. En verder zal er een soort Cid (FFVII) achtig figuur langskomen. Wat betreft de monsters en bekende aeons (supermonsters die je kunt oproepen en je helpen in je strijd) zal ook veel recycling plaatsvinden. Allemaal weinig origineel, dus wat is het nu dat deze game zo bijzonder maakt?

screen0085nl.jpg

Facts

-Platforms: Playstation 2

-Release: n.n.b. (Q3, Japan/ Q4, USA)

-Uitgever: onbekend

-Ontwikkelaar: Square Enix

|de trailer|

Is dat zo goed?Sorry van Game Village :unsure:

Bewerkt: door GoKu
Link to comment
Delen op andere websites

IGN heeft vandaag, in een interview met Nathan Rose van Midway, de eerste informatie weten los te peuteren van Fear & Respect, een nieuwe gangstergame geschreven door John Singleton en met niemand minder dan Snoop Dogg, als 'Goldie', in de hoofdrol. Het spel wordt ontwikkeld door Edge of Reality en zal eind dit jaar op de markt komen.

Fear & Respect is geen rasechte GTA clone, maar zal het leven van een gangster op realistische wijze in gameformaat gieten. Je kunt dus niet zo even elke auto stelen of midden op straat het vuur openen. Het spel kent ook geen duidelijke open structuur zoals GTA, maar is lineair in verloop en focust zich op de drama van het leven van een gangster.

Zowel Snoop Dogg als John Singleton zijn beiden erg betrokken bij het maken van het spel. Singleton was eerder verantwoordelijk voor de regie en het script van gangsterfilm Boyz n the Hood uit 1991, en regisseerde later onder andere Shaft en 2 Fast 2 Furious. Snoop Dogg zal voor het spel twee originele nummers schrijven en ook een aantal bekende Snoop Dogg hits zijn van de partij.

srr maar ik kan er geen foto's opzetten want ik weet niet goed hoe je dat doet maar hier kan je een paar foto's bekijken:

klik hier voor de plaatjes

Bewerkt: door iLoveGta
Link to comment
Delen op andere websites

Final Fantasy = 10/10.

Ookal heb ik een pleure hekel aan roleplay games, en dit niet eens heb gespeelt ( behalve een demo met Yuna en haar vriendinnetjes ), moet ik zeggen dat die graphics om op te eten zijn !

Tussen filmpjes moeten altijd wel een must-be zijn in die game.

Link to comment
Delen op andere websites

IGN heeft vandaag, in een interview met Nathan Rose van Midway, de eerste informatie weten los te peuteren van Fear & Respect, een nieuwe gangstergame geschreven door John Singleton en met niemand minder dan Snoop Dogg, als 'Goldie', in de hoofdrol. Het spel wordt ontwikkeld door Edge of Reality en zal eind dit jaar op de markt komen.

Fear & Respect is geen rasechte GTA clone, maar zal het leven van een gangster op realistische wijze in gameformaat gieten. Je kunt dus niet zo even elke auto stelen of midden op straat het vuur openen. Het spel kent ook geen duidelijke open structuur zoals GTA, maar is lineair in verloop en focust zich op de drama van het leven van een gangster.

Zowel Snoop Dogg als John Singleton zijn beiden erg betrokken bij het maken van het spel. Singleton was eerder verantwoordelijk voor de regie en het script van gangsterfilm Boyz n the Hood uit 1991, en regisseerde later onder andere Shaft en 2 Fast 2 Furious. Snoop Dogg zal voor het spel twee originele nummers schrijven en ook een aantal bekende Snoop Dogg hits zijn van de partij.

srr maar ik kan er geen foto's opzetten want ik weet niet goed hoe je dat doet maar hier kan je een paar foto's bekijken:

klik hier voor de plaatjes

10/10 natuurlijk zo een mega spel ga ik zeker kopen

Link to comment
Delen op andere websites

10/10 natuurlijk zo een mega spel ga ik zeker kopen

Je had je bericht toch kunnen editten? kleine moeite.

Final FAntasy is een hemelse game die miljoenen fans heeft, ook al ben ik er geen grootste fan ik waardeer het concept wel, een 8/10

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...