Jump to content

Save game corrupted?


Donald F. Duck

Recommended Posts

Ik wou net weer eens Chinatown Wars gaan spelen, krijg ik opeens een melding dat mijn save game corrupted of invalid is en dat alles wordt gewist. Ik weet natuurlijk niet hoe dit kan. Weet iemand een reden hoe mijn save game opeens corrupt kan raken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou net weer eens Chinatown Wars gaan spelen, krijg ik opeens een melding dat mijn save game corrupted of invalid is en dat alles wordt gewist. Ik weet natuurlijk niet hoe dit kan. Weet iemand een reden hoe mijn save game opeens corrupt kan raken?

Ik weet niet zeker hoe dat komt. Ik heb het ook eens meegemaakt dat mijn save file corrupt was met een ander spel op de PC. Nadat ik het spel voor de tweede keer opstartte was mijn save file niet meer corrupt en kon ik gewoon met die save file weer verder spelen.

Ik zou zeggen, herstart het spel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is dat in de error stond dat alle saved data gewist wordt. Als ik dan op Ok druk krijg ik het scherm wat je krijgt bij het starten van een nieuw spel. Na het opnieuw opstarten blijf ik deze melding krijgen. Ik ben weer hard aan het werk om mijn vorige stats terug te winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is dat in de error stond dat alle saved data gewist wordt. Als ik dan op Ok druk krijg ik het scherm wat je krijgt bij het starten van een nieuw spel. Na het opnieuw opstarten blijf ik deze melding krijgen. Ik ben weer hard aan het werk om mijn vorige stats terug te winnen.

Ik wil zeggen dat je toen gewoon je DS kon uitzetten, maar dat heeft nu ook geen zin meer.

Maar volgens mij heeft het ook te maken met de volgende dingen:

  • Sla niet op nadat je hebt gecheat
  • Doe je DS niet uit wanneer je het spel aan het saven bent
  • Zorg nadat je batterij lampje op rood springt het spel zo snel mogelijk op te slaan en de DS op te laden. Dit voorkomt narigheid tijdens het saven van het spel. ;)

En om voorzorgsmaatregelen te nemen is het handig om je spel op te slaan op twee files in plaats van éé.

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem was dat ik gelijk mijn DS heb uitgezet toen ik die melding las.

Over je tips:

  • Ik cheat nooit
  • Het zou kunnen dat het daar aan ligt (autosave), maar ik zag nergens het woord Saving staan in beeld
  • Als hij op rood springt steek ik uit mezelf de oplader in de DS en in het stopcontact

En over die 2 files: Met de autosave kun je er niet zoveel aan doen, ik save bijna nooit tussendoor zelf. Er stond btw ook dat alle savedata gewist werd.

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem was dat ik gelijk mijn DS heb uitgezet toen ik die melding las.

Over je tips:

  • Ik cheat nooit
  • Het zou kunnen dat het daar aan ligt (autosave), maar ik zag nergens het woord Saving staan in beeld
  • Als hij op rood springt steek ik uit mezelf de oplader in de DS en in het stopcontact

En over die 2 files: Met de autosave kun je er niet zoveel aan doen, ik save bijna nooit tussendoor zelf. Er stond btw ook dat alle savedata gewist werd.

Voor wat het waard is, ik had vanochtend hetzelfde.

Best kut als je goed op weg bent naar de 100%...

(Verhaallijn klaar, Unique Stunts klaar, Random Characters klaar, 70 dealers gevonden, alle huizen, $150.000,- op zak...)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Het probleem was dat ik gelijk mijn DS heb uitgezet toen ik die melding las.

Over je tips:

  • Ik cheat nooit
  • Het zou kunnen dat het daar aan ligt (autosave), maar ik zag nergens het woord Saving staan in beeld
  • Als hij op rood springt steek ik uit mezelf de oplader in de DS en in het stopcontact

En over die 2 files: Met de autosave kun je er niet zoveel aan doen, ik save bijna nooit tussendoor zelf. Er stond btw ook dat alle savedata gewist werd.

Ik dacht dat ik ergens had gelezen, dat het slecht voor je ds was, als je hem oplaadt en tegelijk speelt, mssh ligt het daar aan??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht dat ik ergens had gelezen, dat het slecht voor je ds was, als je hem oplaadt en tegelijk speelt, mssh ligt het daar aan??

Ik heb wel gelezen dat het beter voor je ds is dat je de accu helemaal leegspeelt dat ie uitvalt, maar wat jij zegt had ik nog nooit van gehoord...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...