Jump to content

Het "ik zoek een nieuwe grafische kaart" topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

mocht je willen dat dat de beste van het moment is, de 5770 raast hem easy voorbij.

inderdaad. De beste kaart die je nu voor een redelijke prijs kan krijgen, is de HD 5770.

@QinX: De voedingen die standaard bij kasten worden geleverd zijn meestal niet van goede kwaliteit. Zeker niet van het 'merk' HKC :7

Bewerkt: door GTAgangsta
  • Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

27

• Hayte

23

• Galiorix

22

• onbekendeIV

21

Geplaatst:

De ATI Radeon HD4850: (vanaf €120,58)

Dit is een high-end grafische kaart, en kan de nieuwste games erg goed afspelen. ATI staat bekend om haar goede prijs/kwaliteit verhouding, en dan zie je duidelijk terug in de prijs. Dit is, op de 4870(x2) en 4890 na de beste ATI kaart op dit moment.

heb vanmiddag crysis warhead gekocht

en ik draai alles op gamer (net niet de hoogste)

ik = blij :D

Geplaatst:
De beste kaart die je nu voor een redelijke prijs kan krijgen, is de HD 5770.

Hoe bepaal jij wat een 'redelijke prijs' is? Is dat niet persoonsgebonden?

ATI staat bekend om haar goede prijs/kwaliteit verhouding, en dan zie je duidelijk terug in de prijs. Dit is, op de 4870(x2) en 4890 na de beste ATI kaart op dit moment.

Beter dan de 5xxx serie? :?

Zoals de 5850 en de 5870?

Ik ben me nog enigszins aan het oriënteren aangezien ik waarschijnlijk mijn eisen moet bijschaven.

Geplaatst:

ATI staat bekend om haar goede prijs/kwaliteit verhouding, en dan zie je duidelijk terug in de prijs. Dit is, op de 4870(x2) en 4890 na de beste ATI kaart op dit moment.

Beter dan de 5xxx serie? :?

Zoals de 5850 en de 5870?

Ik ben me nog enigszins aan het oriënteren aangezien ik waarschijnlijk mijn eisen moet bijschaven.

De HD4870 doet het in crossfire iets beter dan 1 HD5850, of dat heb ik toch in een review gezeien. De gpu van de HD4xxx reeks is gewoon veel trager dan die van de HD5xxx reeks. Dus je hebt zeker een goede koop gedaan hoor koe :tu:

Geplaatst:

De ATI Radeon HD4850: (vanaf €120,58)

Dit is een high-end grafische kaart, en kan de nieuwste games erg goed afspelen. ATI staat bekend om haar goede prijs/kwaliteit verhouding, en dan zie je duidelijk terug in de prijs. Dit is, op de 4870(x2) en 4890 na de beste ATI kaart op dit moment.

heb vanmiddag crysis warhead gekocht

en ik draai alles op gamer (net niet de hoogste)

ik = blij :D

Dit topic is outdated..

Geplaatst:

De HD4870 doet het in crossfire iets beter dan 1 HD5850, of dat heb ik toch in een review gezeien. De gpu van de HD4xxx reeks is gewoon veel trager dan die van de HD5xxx reeks. Dus je hebt zeker een goede koop gedaan hoor koe :tu:

Hij heeft nog niet eens iets gekocht... Goed lezen blijft een vak apart, blijkt maar weer. :sigaar:

HD5870 is voor zijn prijs een super goede kaart. Mocht je dat net iets te duur vinden kan je voor de 5850 gaan, die is rond de 10% langzamer. Als je DX11 kaart wilt maar geen veeleisende gamer bent kan je altijd het beste nog voor de HD5770 gaan, prestaties liggen ongeveer gelijk met de HD4890 van de vorige serie en de prijs is gelijk aan die van de HD4850.

Geplaatst:

Hij heeft nog niet eens iets gekocht... Goed lezen blijft een vak apart, blijkt maar weer. :sigaar:

Ik heb er wel twee besteld en betaald: >>klik<<. :sigaar: Echter is het probleem dat ze heel slecht leverbaar zijn. Van mijn bestelling is bijna alles binnen bij Azerty behalve het geheugen (komt binnen 5 dagen binnen) en de grafische kaarten. Daarnaast heb ik begrepen dat sommige producten waar aangegeven staat dat het 10 dagen of langer duurt, zoals die graka's, dat dat wel eens heel lang kan gaan duren. Langer dan dat ik wil wachten. Mijn voorkeur gaat idd uit naar de 5850, echter is de enige die wel op korte termijn leverbaar is bij Azerty tevens bijna €60 duurder en aangezien ik er twee in CrossFire wil tikt dat weer aan tot +€120.

Geplaatst:

Ik heb er wel twee besteld en betaald: >>klik<<. :sigaar: Echter is het probleem dat ze heel slecht leverbaar zijn. Van mijn bestelling is bijna alles binnen bij Azerty behalve het geheugen (komt binnen 5 dagen binnen) en de grafische kaarten. Daarnaast heb ik begrepen dat sommige producten waar aangegeven staat dat het 10 dagen of langer duurt, zoals die graka's, dat dat wel eens heel lang kan gaan duren. Langer dan dat ik wil wachten. Mijn voorkeur gaat idd uit naar de 5850, echter is de enige die wel op korte termijn leverbaar is bij Azerty tevens bijna €60 duurder en aangezien ik er twee in CrossFire wil tikt dat weer aan tot +€120.

Het kan goed zijn dat je 2 maanden of langer moet wachten op die kaarten, de vraag naar die kaarten is enorm en de chipbakkers kunnen het niet bijbenen.

Geplaatst:

De problemen bij TSMC met het maken van die GPU's zijn opgelost, het is nu een kwestie van wachten tot er weer exemplaren binnenkomen bij Azerty.

Geplaatst:

Ik loop achter op de feiten, dus ben ff beetje rond gaan zoeken en het klopt wat Sprunk zegt: de hoofd leverancier van de 58xx en 59xx kaarten heeft bijna alle kaarten voldoende op voorraad, wat dus betekend dat ze binnenkort ook weer op voorraad komen bij de winkels.

Geplaatst:

Tuurlijk is dat persoonsgebonden. Maar ik zei de beste kaart voor een redelijke prijs. Hier bedoel ik mee dat je voor hetzelfde geld geen kaart kan krijgen die zo goed presteert als deze HD 5770. Voor een dergelijke kaart ligt de prijs meestal veel hoger.

Geplaatst:

Ik loop achter op de feiten, dus ben ff beetje rond gaan zoeken en het klopt wat Sprunk zegt: de hoofd leverancier van de 58xx en 59xx kaarten heeft bijna alle kaarten voldoende op voorraad, wat dus betekend dat ze binnenkort ook weer op voorraad komen bij de winkels.

Als is het maar de vraag natuurlijk of Koe zijn bestelde kaarten spoedig krijgt. Ik zeg dan wel dat de problemen opgelost zijn, maar ik ben bang dat Koe niet de enige is die een bestelling HD5xxx heeft open staan bij Azerty, en hij pas als laatste aan de beurt komt. Dus hopelijk voor hem bakken ze bij TSMC een beetje door, want er zijn nog massaal rode bollen in de pricewatches. Maargoed, de productie gaat nu goed dus echt vreselijk lang zal het niet meer duren, hoop ik.

Geplaatst:

Dat geeft de mensch koe weer hoop. Maar moet ik dan denken in dagen, weken of een maand of langer? Want ik zit te popelen om met m'n nieuwe PC aan de slag te kunnen. :eten:

Geplaatst:

Dat geeft de mensch koe weer hoop. Maar moet ik dan denken in dagen, weken of een maand of langer? Want ik zit te popelen om met m'n nieuwe PC aan de slag te kunnen. :eten:

Enkele weken, hoogstens.

Geplaatst:

Dat duurt te lang. :-( Ik had Azerty dit weekend al een imeel gestuurd over hun verwachtingen en eventuele alternatieven. Zij kwamen inderdaad met duurdere versies in hun imail die nog wel beschikbaar zijn bij hun leverancier. Als ze daar twee van hebben neem ik die en anders sturen ze die pc zonder graka's naar me op en wacht ik alleen die kaarten af. Dan stop ik er zolang maar m'n oude 8800GTS in, dat beessie doet 't nog prima voor zijn doen. :{

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...