Wienish Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 Zodra er 100.000 mensen zijn geinfecteerd mogen jullie mij wakker maken.Deze ziekte is veel minder schadelijk als bijv SARS of H5N1... H1N1 is de Mexicaanse Griep. Misschien zal 't wat weg hebben van H5N1? Maarehh, 100.000 nieuwe gevallen van Mex. Griep in Groot-Brittanië in één week. Al wakker? Het schijnt toch te zijn dat niet iedereen even gevoelig is voor de griep? 't Ging toch vooral over jongeren (4 tot 25 jaar ofzo was et), tenminste, dat zeiden ze in het begin? En @ dat van Sentasi: vandaag is bekend geworden dat er in Nederland al 511 gevallen zijn van Mex. griep. Dus weer een stijging van 50% in ruim 3 dagen.. Reageren
Reinier93 Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 (bewerkt) iedereen schijnt vatbaar te zijn voor het virus, jij dus ook, dus het is wel handig om die prik te krijgen, ik bedoel, wat houdt je tegen? het is voor je gezondheid Ik haat prikken Ben nog liever een weekje ziek dan een prik. De kans dat je dood gaat is toch super klein. En ik laat me niet inenten met iets waarvan ik de bijwerkingen niet weet. Lees dit maar eens: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...-zin_onzin.html Bewerkt: 31 juli 2009 door Reinier93 Reageren
Fuffie Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 iedereen schijnt vatbaar te zijn voor het virus, jij dus ook, dus het is wel handig om die prik te krijgen, ik bedoel, wat houdt je tegen? het is voor je gezondheid Ik haat prikken Ben nog liever een weekje ziek dan een prik. De kans dat je dood gaat is toch super klein. OMG, ik zou snel zo prik nemen Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 Ik vraag me af hoeveel procent nou werkelijk dood gaat aan deze griep. Volgens mij is de mexicaanse griep medeveroorzaker van de dood. Kan het niet beter verwoorden, maar ik bedoel dat je als mens meer mankeert voordat je dood gaat aan de mexicaanse griep. Als gezond mens ga je volgens mij niet dood aan de mexicaanse griep. Verbeter me als ik het fout heb. Waar is het meest over inzit zijn de vaccinaties. Ik hoef die prik niet en zal er ook alles aan doen om hem niet te krijgen. Hoop dat het niet verplicht wordt De kans is dat die prik verplicht wordt. Maar misschien wordt er een alternatief gevonden voor de gene die de prik absoluut niet willen of mogen krijgen. iedereen schijnt vatbaar te zijn voor het virus, jij dus ook, dus het is wel handig om die prik te krijgen, ik bedoel, wat houdt je tegen? het is voor je gezondheid Ik haat prikken Ben nog liever een weekje ziek dan een prik. De kans dat je dood gaat is toch super klein. En ik laat me niet inenten met iets waarvan ik de bijwerkingen niet weet. Lees dit maar eens: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...-zin_onzin.html Dat is op dit moment. Maar met ge griepgolf die eraan zit te komen in oktober is er ook een kans dat het virus zich muteert. En dan kan hij ineens veel dodelijker worden. Reageren
Reinier93 Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 (bewerkt) Ik vraag me af hoeveel procent nou werkelijk dood gaat aan deze griep. Volgens mij is de mexicaanse griep medeveroorzaker van de dood. Kan het niet beter verwoorden, maar ik bedoel dat je als mens meer mankeert voordat je dood gaat aan de mexicaanse griep. Als gezond mens ga je volgens mij niet dood aan de mexicaanse griep. Verbeter me als ik het fout heb. Waar is het meest over inzit zijn de vaccinaties. Ik hoef die prik niet en zal er ook alles aan doen om hem niet te krijgen. Hoop dat het niet verplicht wordt De kans is dat die prik verplicht wordt. Maar misschien wordt er een alternatief gevonden voor de gene die de prik absoluut niet willen of mogen krijgen. iedereen schijnt vatbaar te zijn voor het virus, jij dus ook, dus het is wel handig om die prik te krijgen, ik bedoel, wat houdt je tegen? het is voor je gezondheid Ik haat prikken Ben nog liever een weekje ziek dan een prik. De kans dat je dood gaat is toch super klein. En ik laat me niet inenten met iets waarvan ik de bijwerkingen niet weet. Lees dit maar eens: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...-zin_onzin.html Dat is op dit moment. Maar met ge griepgolf die eraan zit te komen in oktober is er ook een kans dat het virus zich muteert. En dan kan hij ineens veel dodelijker worden. Dan heb je toch ook niets meer aan die prik? Las net ergens dat de verwachting is dat 4000 tot 8000 nederlandsers overlijden aan de mexicaanse griep. Laten we van het ergste uitgaan dan is dat 0,05% Ben 8 jaar geleden voor het laatst ziek geweest dus ik vertrouw om mijn afweersysteem Bewerkt: 31 juli 2009 door Reinier93 Reageren
Metal-Bullets Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 (bewerkt) Het virus kan ook muteren in een minder gevaarlijke vorm De burgers worden gewoon bang gemaakt, terwijl het virus vaak milder is dan de 'gewone' griep. Dat zeggen de meeste artsen, professors. In het zuidelijk halfrond is het nu winter en ze kijken of het virus agressiever word. Bewerkt: 1 augustus 2009 door Motley.Crue Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 1 vriend & vriendin van mij waren samen naar Mexico gegaan. Op een feest kwam ik ze weer tegen. De volgende dag had ik griep Maar me er niet zo'n zorgen om eigenlijk. voorlopig heb ik de vogelgriep & SARS overleefd en verder gaat mijn geheugen niet meer. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 Mooi toch? We gaan toch wel ooit eens dood. Hoe eerder hoe beter FF Serieus Wat is er Zo eng aan prikken? Ik hoop juist dat die prik verplicht word! En Toen de mex. griep nog niet zo bekend was, hoorde ik op het nieuws dat Nederland Duizenden vaccins klaar had. Maar wat hoor ik nu. Ze moeten die nog maken. Het intereseert mij geen ene reet. Eerst zeggen dat er een middel voor is en nu die nog maken! Zelf heb ik nog geen last van die griep... Ik merk hetn iet echt alleen op het nieuws en door dit *&^$^*(% Topic Reageren
frankyyguy Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 Ik vraag me af hoeveel procent nou werkelijk dood gaat aan deze griep. Volgens mij is de mexicaanse griep medeveroorzaker van de dood. Kan het niet beter verwoorden, maar ik bedoel dat je als mens meer mankeert voordat je dood gaat aan de mexicaanse griep. Als gezond mens ga je volgens mij niet dood aan de mexicaanse griep. Verbeter me als ik het fout heb. Waar is het meest over inzit zijn de vaccinaties. Ik hoef die prik niet en zal er ook alles aan doen om hem niet te krijgen. Hoop dat het niet verplicht wordt De kans is dat die prik verplicht wordt. Maar misschien wordt er een alternatief gevonden voor de gene die de prik absoluut niet willen of mogen krijgen. iedereen schijnt vatbaar te zijn voor het virus, jij dus ook, dus het is wel handig om die prik te krijgen, ik bedoel, wat houdt je tegen? het is voor je gezondheid Ik haat prikken Ben nog liever een weekje ziek dan een prik. De kans dat je dood gaat is toch super klein. En ik laat me niet inenten met iets waarvan ik de bijwerkingen niet weet. Lees dit maar eens: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...-zin_onzin.html Dat is op dit moment. Maar met ge griepgolf die eraan zit te komen in oktober is er ook een kans dat het virus zich muteert. En dan kan hij ineens veel dodelijker worden. Dan heb je toch ook niets meer aan die prik? Las net ergens dat de verwachting is dat 4000 tot 8000 nederlandsers overlijden aan de mexicaanse griep. Laten we van het ergste uitgaan dan is dat 0,05% Ben 8 jaar geleden voor het laatst ziek geweest dus ik vertrouw om mijn afweersysteem Hoe goed je afweersysteem ook is, je blijft vatbaar voor deze griep, want je lichaam kent de mexicaanse griep niet, dus jij bent net zo vatbaar als anderen. Veel ouderen niet, want zij hebben de Hong kong griep meegemaakt die dezelfde deeltjes bevat. Sommigen zijn dus immuun geworden, of hebben een veel kleinere kans op deze griep. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 Dan heb je toch ook niets meer aan die prik? Las net ergens dat de verwachting is dat 4000 tot 8000 nederlandsers overlijden aan de mexicaanse griep. Laten we van het ergste uitgaan dan is dat 0,05% Ben 8 jaar geleden voor het laatst ziek geweest dus ik vertrouw om mijn afweersysteem Hoe goed je afweersysteem ook is, je blijft vatbaar voor deze griep, want je lichaam kent de mexicaanse griep niet, dus jij bent net zo vatbaar als anderen. Veel ouderen niet, want zij hebben de Hong kong griep meegemaakt die dezelfde deeltjes bevat. Sommigen zijn dus immuun geworden, of hebben een veel kleinere kans op deze griep. Klopt, alle 'griepjes' die je ooit gehad hebt daar heeft het lichaam antistoffen voor ontwikkeld. De Mexicaanse griep is weer totaal iets nieuws, waar onder de meeste mensen het lichaam niet immuun voor is. Dus ben je er erg vatbaar voor deze griep. Het nadeel is dat de griep zich zo makkelijk kan ontwikkelen, vooral als het op iemand terecht komt die een erg zwakke weerstand heeft. Dat bied de mogelijkheid voor het virus zich te muteren tot een gevaarlijkere variant, omdat het dan sterker is dan de persoon zelf. De Wereldgezondheidsorganisatie is trouwens wel bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griep virussen kan veranderen. Hierdoor zou de sterftekans kunnen toenemen. Maargoed ik maak me nog niet zo veel zorgen en als in Oktober die vaccins beschikbaar zijn zal ik die zeker niet afwijzen, het is tenslotte voor je eigen bestwil Reageren
Wienish Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 (bewerkt) Dan heb je toch ook niets meer aan die prik? Las net ergens dat de verwachting is dat 4000 tot 8000 nederlandsers overlijden aan de mexicaanse griep. Laten we van het ergste uitgaan dan is dat 0,05% Ben 8 jaar geleden voor het laatst ziek geweest dus ik vertrouw om mijn afweersysteem Hoe goed je afweersysteem ook is, je blijft vatbaar voor deze griep, want je lichaam kent de mexicaanse griep niet, dus jij bent net zo vatbaar als anderen. Veel ouderen niet, want zij hebben de Hong kong griep meegemaakt die dezelfde deeltjes bevat. Sommigen zijn dus immuun geworden, of hebben een veel kleinere kans op deze griep. Klopt, alle 'griepjes' die je ooit gehad hebt daar heeft het lichaam antistoffen voor ontwikkeld. De Mexicaanse griep is weer totaal iets nieuws, waar onder de meeste mensen het lichaam niet immuun voor is. Dus ben je er erg vatbaar voor deze griep. Het nadeel is dat de griep zich zo makkelijk kan ontwikkelen, vooral als het op iemand terecht komt die een erg zwakke weerstand heeft. Dat bied de mogelijkheid voor het virus zich te muteren tot een gevaarlijkere variant, omdat het dan sterker is dan de persoon zelf. De Wereldgezondheidsorganisatie is trouwens wel bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griep virussen kan veranderen. Hierdoor zou de sterftekans kunnen toenemen. Maargoed ik maak me nog niet zo veel zorgen en als in Oktober die vaccins beschikbaar zijn zal ik die zeker niet afwijzen, het is tenslotte voor je eigen bestwil Ik vond 't mondkapjes-idee persoonlijk veel leuker.. Kun je weer hele leuke grappen uithalen Maar was is de Mex. Griep eigenlijk voor ziekte? een virus, of een bacterie, of zo'n ander geval? Een virus toch? Bewerkt: 1 augustus 2009 door Wienish Reageren
NickOwnage Geplaatst: 1 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2009 Een virus inderdaad, ja. Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 3 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik was de vorige drie weken in de Verenigde Staten, dat grenst aan Mexico. Daar wordt nooit over de griep gepraat. Op TV niet, op vliegvelden niet, tijdens gesprekken niet, mensen gaan gewoon met elkaar om. Ze maken zich daar niet al te druk om de virus. Daar is de media dus ook minder gericht op de griep. Ik heb daar dus een aantal kranten gelezen en niks over de griep gevonden. Dus weer aangekomen op Schiphol staat er gelijk een rood bordje bij de douane ´Heeft u verschijnselen van h1d1, ga dan na 7 dagen naar de dokter´ of ergens in die richting. Ik denk dus dat er in Nederland of beter gezegd in Europa er veel meer aandacht naar de griep gaat dan in de Verenigde Staten. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 3 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2009 De mensen die dood gaan aan dit virus zijn gewoon mensen die al op het randje van de afrond staan, en dit virus is gewoon het laatste zuchtje wind wat ze er van af blaast. Als je gewoon gezond bent gebeurt er niks. En dan nog iets, over dat muteren: Wisten we dat 50 jaar geleden al? Gingen we toen ons ook druk maken over muteerende virussen? Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2009 Het word echt enorm opgeblazen, 533 mensen is nog niet eens zo enorm veel. Wat ze nu ook doen in de media is lekker slim, nu worden al die mensen die het vaccin lekker onder druk gezet terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Iedereen word nu gek gemaakt over het virus, mensen worden bang en dat verhoogt juist de kans dat je het krijgt, het klinkt raar, maar als je op een glad wegdek paniekerig gaat doen en heel voorzichtig bezig gaat zijn ga je sneller op je bek dan wanneer je gewoon doorgaat. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.