Jump to content

Mexicaanse griep


Cabyon

Recommended Posts

Zou ook wel verlangen naar een lekkere exotische mexicaans griepje, Wil lekker thuisblijven.

Dubieuze uitspraak :puh:

Thuisblijven is wel even fijn, maar na een week heb jij er denk ik ook wel genoeg van om je ellendig te voelen. En als je pech hebt ben je zo ziek dat je niet achter je pc kunt zitten of tv kijken. Een fijne griep gewenst! xD

Bewerkt: door GTAJoel
Link to comment
Delen op andere websites

Zou ook wel verlangen naar een lekkere exotische mexicaans griepje, Wil lekker thuisblijven.

Dubieuze uitspraak :puh:

Thuisblijven is wel even fijn, maar na een week heb jij er denk ik ook wel genoeg van om je ellendig te voelen. En als je pech hebt ben je zo ziek dat je niet achter je pc kunt zitten of tv kijken. Een fijne griep gewenst! xD

*naar huisarts gaat om mexicaanse grieppatienten te likken*

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begin sinds net symptonen aan te geven van het virus.

Er word mij aangeraden een injectie te nemen tegen het virus, die ik zeker ga nemen.

Ken alleen een paar ( lekkere ) meiden die het virus gehad hebben en er rustig van af gekomen zijn. Toevallig hé, 4 lekkere meiden. Dat zette me aan het denken en dacht; Komt omdat ze met vieze jongentjes om gaan :D

Maar zowieso, ik raad iedereen uit om deze injectie te gaan halen bij je plaatselijke huis arts, deze virus is serieus.

Als je het al hebt is een injectie zinloos. Een injectie bevat dode/zwakke ziektecellen zodat je afweersysteem ze makkelijk aan kan. Jij hebt de gezonde ziektecellen al in je (die je afweersysteem minder goed aan kan), dus die injectie heeft totaal geen nut. Injectie is geen medicijn, het spuit gewoon een zwakke versie van het virus in jou.

En hoe weet jij dat? Ben jij de nieuwe HOUSE ofzo? :7

nee sommigen bevatten wel enige kennis.

Verder was dubbelposten ook niet nodig

Ik weet niet hoe je text moet citeren in een post dus wat mij betreft is het geen dubbelpost :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begin sinds net symptonen aan te geven van het virus.

Er word mij aangeraden een injectie te nemen tegen het virus, die ik zeker ga nemen.

Ken alleen een paar ( lekkere ) meiden die het virus gehad hebben en er rustig van af gekomen zijn. Toevallig hé, 4 lekkere meiden. Dat zette me aan het denken en dacht; Komt omdat ze met vieze jongentjes om gaan :D

Maar zowieso, ik raad iedereen uit om deze injectie te gaan halen bij je plaatselijke huis arts, deze virus is serieus.

Als je het al hebt is een injectie zinloos. Een injectie bevat dode/zwakke ziektecellen zodat je afweersysteem ze makkelijk aan kan. Jij hebt de gezonde ziektecellen al in je (die je afweersysteem minder goed aan kan), dus die injectie heeft totaal geen nut. Injectie is geen medicijn, het spuit gewoon een zwakke versie van het virus in jou.

En hoe weet jij dat? Ben jij de nieuwe HOUSE ofzo? :7

nee sommigen bevatten wel enige kennis.

Verder was dubbelposten ook niet nodig

Ik weet niet hoe je text moet citeren in een post dus wat mij betreft is het geen dubbelpost :cya:

Let's call it edit + copy paste.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken een jongen die deze injectie heeft genomen en hij kon niet meer vooruit lopen, hij moest achteruit lopen, dat was erg, zelfs je huisarts raad je deze injectie af, omdat deze nog niet genoeg getest is geweest. Ik ga hem zeker niet nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dat prikkie ook gehad, en ik kreeg er enkel een stijve arm van. Helemaal niet zo erg dus. ^_^

Overigens hoor ik hier ook heel veel mensen zeggen dat ze hem niet gaan nemen. Dat is ook nogal logisch als de meerderheid hem helemaal niet mag hebben. Er is een beperkt aantal vaccins, en dit is in eerste instantie voor de risicogroep (mensen met een ziekte, zwangere vrouwen, kinderen jonger dan 4 jaar, personeel uit de gezondheidszorg en 60+). Daarna word er gekeken naar de vaccins die over zijn.

Bewerkt: door Kloep
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dat prikkie ook gehad, en ik kreeg er enkel een stijve arm van. Helemaal niet zo erg dus. ^_^

Overigens hoor ik hier ook heel veel mensen zeggen dat ze hem niet gaan nemen. Dat is ook nogal logisch als de meerderheid hem helemaal niet mag hebben. Er is een beperkt aantal vaccins, en dit is in eerste instantie voor de risicogroep (mensen met een ziekte, zwangere vrouwen, kinderen jonger dan 4 jaar, personeel uit de gezondheidszorg en 60+). Daarna word er gekeken naar de vaccins die over zijn.

En jij hoort bij de kinderen onder de vier jaar toch ;) Je hebt wel gelijk. Een merendeel mag hem niet hebben. Maar ook al kon ik hem krijgen persoonlijk zou ik hem niet eens willen hebben, maar dat is dus een andere zaak.

Link to comment
Delen op andere websites

En jij hoort bij de kinderen onder de vier jaar toch ;) Je hebt wel gelijk. Een merendeel mag hem niet hebben. Maar ook al kon ik hem krijgen persoonlijk zou ik hem niet eens willen hebben, maar dat is dus een andere zaak.

Nee, bij de zwangere vrouwen.

Ik snap echt niet waarom je zoiets niet zou willen. Je hoort inderdaad rare verhalen over gevolgen van het prikje (of het allemaal waar is laat ik nu even achterwege). Je moet niet alleen kijken naar het aantal wat die gevolgen heeft, maar ook naar de rest. Er zijn duizenden mensen die die prik hebben gehad, en er zijn er enkele die er ernstige gevolgen aan hebben over gehouden. Ik denk dat we ongeveer kunnen zeggen dat op de 5000 mensen zo'n 3 mensen ernstige gevolgen hebben gehad. Dit komt dus neer op een procentuele waarde van 0,06%. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk recht om deze prik te weigeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is een beperkt aantal vaccins, en dit is in eerste instantie voor de risicogroep (mensen met een ziekte, zwangere vrouwen, kinderen jonger dan 4 jaar, personeel uit de gezondheidszorg en 60+). Daarna word er gekeken naar de vaccins die over zijn.

Er is geen beperkt aantal vaccins. Nederland heeft nu 34 miljoen vaccins, dat is dus voor iedere Nederlander 2 prikken. Alleen word nu enkel de risico groepen ingeënt.

Ik hoef niet ingeënt te worden en als het wel zo ver is zal ik het niet doen. Niet zolang de griep nog mild is. Jaarlijks overlijden tussen de 250.000 en 500.000 mensen aan de 'gewone' griep wereldwijd. Daar hoor je toch ook niet wat over? Vind het zelf ook een beetje vreemd dat er in Nederland 2 vaccins worden gegeven en in België slechts 1. Ook is er geen onderzoek gedaan naar de gevolgen van dit vaccin op lange termijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is een beperkt aantal vaccins, en dit is in eerste instantie voor de risicogroep (mensen met een ziekte, zwangere vrouwen, kinderen jonger dan 4 jaar, personeel uit de gezondheidszorg en 60+). Daarna word er gekeken naar de vaccins die over zijn.

Er is geen beperkt aantal vaccins. Nederland heeft nu 34 miljoen vaccins, dat is dus voor iedere Nederlander 2 prikken. Alleen word nu enkel de risico groepen ingeënt.

Er is wel een beperkt aantal vaccins voorhanden. Nederland heeft er 34 miljoen besteld maar die zijn pas in januari allemaal geleverd. De reden dat nu alleen de risicogroepen worden ingeënt is enerzijds omdat er dus geen 34 miljoen vaccins zijn op dit moment.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...