Jump to content

Mexicaanse griep

Recommended Posts

Geplaatst:
het klinkt raar, maar als je op een glad wegdek paniekerig gaat doen en heel voorzichtig bezig gaat zijn ga je sneller op je bek dan wanneer je gewoon doorgaat.

Die vergelijking kan je natuurlijk nooit maken. De kans dat je het virus oploopt veranderd echt niet (negatief) als mensen bang zijn.

Het zijn totaal verschillende situaties waarbij totaal verschillende factoren van belang zijn :?

Geplaatst:

De Mexicaanse Griep is natuurlijk zwaar overroepen. Ik zou het niet erg vinden moest ik het krijgen: Heb ik eindelijk wat tijd voor een paar boeken te lezen die al veel te lang hier liggen.

Geplaatst:

Nou we hebben het er de hele tijd over en jawel hor. Vandaag is het dus nu Officeel dat er een Nederlanders is overleden aan de Mexicaanse griep. R.I.P de jonge gozer.

AMSTERDAM - De Mexicaanse griep heeft in Nederland een eerste leven geëist. Een 17-jarige jongen is bezweken aan de ziekte.

volg-de-mexicaanse-griep.jpg

Bron : Telegraaf.nl

Geplaatst: (bewerkt)

Heel erg voor die jongen en z'n vriendenkring/famillie, maar voor Nederland is het niet erg hoor. Alsof Mexicaanse Griep nu zo'n erge ziekte is, dacht het niet. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Nou we hebben het er de hele tijd over en jawel hor. Vandaag is het dus nu Officeel dat er een Nederlanders is overleden aan de Mexicaanse griep. R.I.P de jonge gozer.
AMSTERDAM - De Mexicaanse griep heeft in Nederland een eerste leven geëist. Een 17-jarige jongen is bezweken aan de ziekte.

volg-de-mexicaanse-griep.jpg

Bron : Telegraaf.nl

Ik vraag me af hoe het kan dat hij er aan bezweken is... Ik weet dat het meestal dodelijker is voor jongeren dan de meeste ouderen, maar toch vind ik deze griep vreemd.

R.I.P

Geplaatst:

Hetzelfde geld voor de normale griep als je al ziek bent kan je daaraan ook overlijden.

Maar waarom moet dit zo groot in de media verschijnen, dat gebeurt toch ook niet met kanker enz.

Geplaatst:
Hetzelfde geld voor de normale griep als je al ziek bent kan je daaraan ook overlijden.

Maar waarom moet dit zo groot in de media verschijnen, dat gebeurt toch ook niet met kanker enz.

Daar ben ik wel een beetje mee eens, en ik vind de griep ook erg overhyped, maar stel dát het zich muteert. Kanker is dodelijk, maar muteert zich niet en is niet besmettelijk.

Zo lang het nog niet 100 procent zeker is dat de mexicaanse griep niet meer is dan een gewone griep wordt hier serieuze aandacht aan besteedt, of het overhyped is of niet.

Mee eens, maar toch vind ik het goed dat ze het aantal sterfte gevallen en besmettingen bijhouden voor het geval dat het zich overwachts gaat muteren. Ik vind ook dat ze iedere dode niet persee op het nieuws te hoeven zetten, maar ik denk dat ze dit vooral doen, omdat het hun financieel heel goed uitkomt. (Legaal en slim ik heb ze door :puh:)

Ikzelf denk niet dat het een enorm dodelije griep gaat worden, maar het is aan hen de wereld te beschermen en een pandemie zoals die van de spaanse griep te voorkomen.

We zien het wel. ^_^

Bewerkt: door frankyyguy

Nou, en gisternacht (maandag op dinsdag) is dus de eerste Nederlander overleden aan de Mexicaanse griep. Het stond vanmorgen in de krant. Een gehandicapte 17jarige was pas geleden op vakantie gegaan en was een paar dagen terug in Nederland. het ging om een gehandicapte uit een familie "welke de familie zelf niet bekend wilt maken". Hij is overleden aan een combinatie van Mex. griep en longonsteking. Nou, en om 'tmooier te maken, er is mexicaanse griep geconstanteerd bij een politieagent van een "niet nader te noemen politiekorps". Omdat het korps weet dat de komende weken mensen terugkomen van vakantie zijn ze bang voor meer besmettingen in het korps.

Ja, heel fijn dat iedereen alle informatie over de zieken geheimhoud, pincode en dergelijke hoef ik namelijk niet te weten. Maar de familie en plaats van de 17-jarige en het politiekorps kan toch zeker wel genoemd worden, kun je tenminste een klein beetje op je hoede zijn.. Nederland helpt óns gewoon zelf naar de ondergang..

Bewerkt: door Wienish
Geplaatst:
Ja, heel fijn dat iedereen alle informatie over de zieken geheimhoud, pincode en dergelijke hoef ik namelijk niet te weten. Maar de familie en plaats van de 17-jarige en het politiekorps kan toch zeker wel genoemd worden, kun je tenminste een klein beetje op je hoede zijn.. Nederland helpt óns gewoon zelf naar de ondergang..

Nou nou, jij bekijkt het negatief :puh: Ik denk zelf dat ze dat niet bekend maken, om onrust te voorkomen? Als jij ziek bent wil je toch ook niet dat ze in het nieuws vermelden waar je woont? Het virus is nog helemaal niet gevaarlijk, dus waarom er zo'n heisa van maken.. Het is net als ieder ander griepje. Alleen is deze zo besmettelijk omdat (bij de meeste) het lichaam nog niet eerder in contact is geweest met deze griep variant (als ik het goed begrepen heb). Daarnaast is het helemaal niet erg als je in dit stadia van het virus besmet raakt, je lichaam word er dan immuun voor. Over die jongen die er aan is overleden, dat is gewoon pech hebben. Hij was al ziek, dus was zijn weerstand zeer zwak. Daarbij een longontsteking is nogal wat hoor, dat dit griepje daarbij kwam was gewoon net dé laatste druppel helaas..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...