Sa_bulldog Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Nou nou, jij bekijkt het negatief Ik denk zelf dat ze dat niet bekend maken, om onrust te voorkomen? Als jij ziek bent wil je toch ook niet dat ze in het nieuws vermelden waar je woont? Het virus is nog helemaal niet gevaarlijk, dus waarom er zo'n heisa van maken.. Het is net als ieder ander griepje. Alleen is deze zo besmettelijk omdat (bij de meeste) het lichaam nog niet eerder in contact is geweest met deze griep variant (als ik het goed begrepen heb). Daarnaast is het helemaal niet erg als je in dit stadia van het virus besmet raakt, je lichaam word er dan immuun voor. Over die jongen die er aan is overleden, dat is gewoon pech hebben. Hij was al ziek, dus was zijn weerstand zeer zwak. Daarbij een longontsteking is nogal wat hoor, dat dit griepje daarbij kwam was gewoon net dé laatste druppel helaas.. Je hebt het inderdaad goed gelezen Nightflower Alleen immuun zal je er niet voor worden maar wel beter bestand tegen de griep. De jongen in kwestie was inderdaad al ziek. Hij was verstandelijk gehandicapt en had een long ontsteking plus dat hij de Mexicaanse griep kreeg was teveel voor hem. Misschien maar beter dat hij nu rust heeft en niet zoveel pijn meer heeft ook al is het op een hele jonge leeftijd. Dat de politie niet vrijgeeft om welk korps het gaat is inderdaad denk ik ook omdat ze geen paniek willen zaaien. Wees jij maar gerust je zal niet in aanraking komen met een Agent die de Mexicaanse griep heeft. Agenten moeten om de zoveel week naar een arts toe voor een keuring. En de politie zou zich niet kunnen verantwoorden dat de arm der wet de ziekte verspreid. De agent die de Mexicaanse griep heeft ligt thuis op bed totdat hij beter is Reageren
FireFighter Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Nou nou, jij bekijkt het negatief Ik denk zelf dat ze dat niet bekend maken, om onrust te voorkomen? Als jij ziek bent wil je toch ook niet dat ze in het nieuws vermelden waar je woont? Het virus is nog helemaal niet gevaarlijk, dus waarom er zo'n heisa van maken.. Het is net als ieder ander griepje. Alleen is deze zo besmettelijk omdat (bij de meeste) het lichaam nog niet eerder in contact is geweest met deze griep variant (als ik het goed begrepen heb). Daarnaast is het helemaal niet erg als je in dit stadia van het virus besmet raakt, je lichaam word er dan immuun voor. Over die jongen die er aan is overleden, dat is gewoon pech hebben. Hij was al ziek, dus was zijn weerstand zeer zwak. Daarbij een longontsteking is nogal wat hoor, dat dit griepje daarbij kwam was gewoon net dé laatste druppel helaas.. Je hebt het inderdaad goed gelezen Nightflower Alleen immuun zal je er niet voor worden maar wel beter bestand tegen de griep. De jongen in kwestie was inderdaad al ziek. Hij was verstandelijk gehandicapt en had een long ontsteking plus dat hij de Mexicaanse griep kreeg was teveel voor hem. Misschien maar beter dat hij nu rust heeft en niet zoveel pijn meer heeft ook al is het op een hele jonge leeftijd. Dat de politie niet vrijgeeft om welk korps het gaat is inderdaad denk ik ook omdat ze geen paniek willen zaaien. Wees jij maar gerust je zal niet in aanraking komen met een Agent die de Mexicaanse griep heeft. Agenten moeten om de zoveel week naar een arts toe voor een keuring. En de politie zou zich niet kunnen verantwoorden dat de arm der wet de ziekte verspreid. De agent die de Mexicaanse griep heeft ligt thuis op bed totdat hij beter is Het begint gewoon irritant te worden, je neemt me de woorden uit de mond, Sa_bulldog. Reageren
FerryN Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 BlehhBlehhBlehh, kan ik nu weer slapen? Dit is toch een gewone griep met een speciale naam. Reageren
FireFighter Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 BlehhBlehhBlehh, kan ik nu weer slapen? Dit is toch een gewone griep met een speciale naam. Nee hoor... Ik vind het raar. Een normale wintergriep grijpt vooral de ouderen, maar de ''Mexicaanse'' griep pakt vooral jongeren mensen. Dus dat betekent dat er toch iets raars is aan de griep. Maar desalniettemin maak ik me geen zorgen over de griep. Ik vind het alleen een beetje raar. Reageren
S.W.A.T. Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Er was vroeger een griep die op deze lijkt, daarom hebben die ouderen er afweerstoffen tegen. Dus het is helemaal niet zo speciaal, alleen haast niemand op de ouderen na hebben er afweerstoffen tegen daarom worden er zoveel mensen ziek. Reageren
Metal-Bullets Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Je word ziek maar je hebt een piep kleine kans dat je overlijd er zijn meer mensen in Nederland dood door Q-koorts dan door deze zogenoemde Mexicaanse griep. Wereldwijd zijn er rond de 1400 doden, dat is redelijk weinig terwijl de normale griep 250000-500000 dodelijke slachtoffers eist. Het word alleen griezelig als de griep erg dodelijk word, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren en naar schatting van professoren zullen dan 96% van de doden vallen in ontwikkelingslanden. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 (bewerkt) Ik vond nog wat opmerkelijks op nu.nl. Ze denken nu aan de optie voor het verlengen van de zomervakantie, wegens de Mexicaanse griep om zo verspreiding tegen te gaan. BILTHOVEN - Het verlengen van de zomervakantie is een van de opties die worden bestudeerd om verspreiding van de Mexicaanse griep zoveel mogelijk tegen te gaan.Een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat donderdag gezegd. In de regio Noord beginnen de scholen 17 augustus weer. Juist kinderen en jongeren blijken tot nu toe gevoelig voor het virus. Een andere reden om scholen te sluiten is volgens het RIVM dat met name kinderen veel lichamelijk contact met elkaar en anderen hebben en de ziekte zo sneller dan gemiddeld verspreiden. Bron: (het hele nieuws bericht) www.nu.nl/algemeen Ik vind het zelf wel wat overdreven, kinderen en jongeren komen toch wel in contact met elkaar. Dit is denk ik slechts uitstel van een grote verspreiding. Maargoed ik heb er anders niets tegen dat de zomervakantie verlengt word Bewerkt: 6 augustus 2009 door .NightFlower Reageren
Wienish Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik vond nog wat opmerkelijks op nu.nl. Ze denken nu aan de optie voor het verlengen van de zomervakantie, wegens de Mexicaanse griep om zo verspreiding tegen te gaan.BILTHOVEN - Het verlengen van de zomervakantie is een van de opties die worden bestudeerd om verspreiding van de Mexicaanse griep zoveel mogelijk tegen te gaan.Een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat donderdag gezegd. In de regio Noord beginnen de scholen 17 augustus weer. Juist kinderen en jongeren blijken tot nu toe gevoelig voor het virus. Een andere reden om scholen te sluiten is volgens het RIVM dat met name kinderen veel lichamelijk contact met elkaar en anderen hebben en de ziekte zo sneller dan gemiddeld verspreiden. Bron: (het hele nieuws bericht) www.nu.nl/algemeen Ik vind het zelf wel wat overdreven, kinderen en jongeren komen toch wel in contact met elkaar. Dit is denk ik slechts uitstel van een grote verspreiding. Maargoed ik heb er anders niets tegen dat de zomervakantie verlengt word Joh, niet klagen Langer vakantie is toch best chill? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Man, wat een onzin, langere vakantie om de Mexicaanse Griep niet te verspreiden..Naja, mij hoor je niet klagen.. Reageren
Wienish Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Dit lees ik net trouwens: In Amerika is een gemuteerde vorm van de Mexicaanse griep ontdekt, die resistent is tegen het medicijn Tamiflu. Dit heeft de regionale gezondheidsdienst PAHO vastgesteld, nadat een aantal patiënten op de grens tussen Mexico en de VS niet op de virusremmer reageerde. Een dergelijke resistentie kan tot stand komen als Tamiflu te veel gebruikt wordt, aldus de PAHO. "In de VS moet Tamiflu worden voorgeschreven door een arts. Maar in Mexico en Canada is het vrij verkrijgbaar en wordt het ingenomen bij de eerste nies. Als het dan echt nodig is, werkt het niet meer," luidt de uitleg een woordvoerder van de gezondheidsorganisatie. Gelukkig hielpen andere medicijnen nog wel tegen de Mexicaanse griep. Omdat het griepvirus bekend staat om zijn snelle mutaties, hebben vaccins, eenmaal ontwikkeld, soms al niet meer het beoogde effect. Bron: MSN Reageren
flippie13 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik ben niet echt bang voor de mexicaanse griep, op het journaal en één vandaag hoorde je ook mensen praten die de mexicaanse griep hadden, maar er niks van merkte En om de vakanties uit te laten stellen voor deze griep is misschien een beetje overbodig, maar mij hoor je er niet over klagen Top idee Reageren
frankyyguy Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Dit lees ik net trouwens:In Amerika is een gemuteerde vorm van de Mexicaanse griep ontdekt, die resistent is tegen het medicijn Tamiflu. Dit heeft de regionale gezondheidsdienst PAHO vastgesteld, nadat een aantal patiënten op de grens tussen Mexico en de VS niet op de virusremmer reageerde. Een dergelijke resistentie kan tot stand komen als Tamiflu te veel gebruikt wordt, aldus de PAHO. "In de VS moet Tamiflu worden voorgeschreven door een arts. Maar in Mexico en Canada is het vrij verkrijgbaar en wordt het ingenomen bij de eerste nies. Als het dan echt nodig is, werkt het niet meer," luidt de uitleg een woordvoerder van de gezondheidsorganisatie. Gelukkig hielpen andere medicijnen nog wel tegen de Mexicaanse griep. Omdat het griepvirus bekend staat om zijn snelle mutaties, hebben vaccins, eenmaal ontwikkeld, soms al niet meer het beoogde effect. Bron: MSN Das nog best eng, een gemuteerde vorm... Zo lang hij niet dodelijker wordt zou het niet echt kwaad kunnen denk ik. Reageren
icorne Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Na de vakantie moet je je zorgen maken. Reageren
Wienish Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Hmmm, iemand die mij eens even alle mogelijke maatregelen op wilt sommen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.