(San) Andr Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik maak me nu al zorgen Reageren
Wienish Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 · Houd hand of zakdoek voor je mond en neus als je niest of hoest · Was regelmatig je handen met water en zeep · Raak zo min mogelijk je mond, neus of ogen aan · Gebruik papieren zakdoekjes of tissues in geval van hoesten, niezen of snuiten. Gebruik ze éénmalig en gooi ze erna direct in de vuilnisbak. · Maak voorwerpen als deurklinken, toetsenborden en armleuningen van stoelen regelmatig schoon · Ventileer woon-, slaap- en werkruimten · Geef geen hand als je net gehoest of geniest hebt · Bij allergie voor zeep gebruik dan desinfecterende vloeistof · Laat de werkplek, m.n. de werktafels dagelijks goed schoonmaken en leeg dagelijks de prullen- en vuilnisbakken Hand of zakdoek voor je mond en neus als je niest of hoest: doen we dat niet altijd al, fatsoen? Was regelmatig je handen met water en zeep: Iemand die ze dan met alleen zeep wast? Raak zo min mogelijk je mond, neus of ogen aan: zoenen mag dus al niet meer. En wat als we jeuk hebben? Gebruik papieren zakdoekjes een keer: Je gaat ook echt 2 weken rondlopen met dezelfde PAPIEREN zakdoek? Voorwerpen schoonmaken: Is 't zowiezo niet al de bedoeling dat niet zomaar iedereen op je computer gaat? Ventileer ruimtes: Wij hebben airco? Geef geen hand als je geniest hebt: Dan veeg je 't toch altijd al eerst af? Laat de werkplek goed schoonmaken: Daar heb je de poetsvrouwtjes voor.. Jezus, dit spreekt allemaal voor zich :l Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 (bewerkt) · Houd hand of zakdoek voor je mond en neus als je niest of hoest· Was regelmatig je handen met water en zeep · Raak zo min mogelijk je mond, neus of ogen aan · Gebruik papieren zakdoekjes of tissues in geval van hoesten, niezen of snuiten. Gebruik ze éénmalig en gooi ze erna direct in de vuilnisbak. · Maak voorwerpen als deurklinken, toetsenborden en armleuningen van stoelen regelmatig schoon · Ventileer woon-, slaap- en werkruimten · Geef geen hand als je net gehoest of geniest hebt · Bij allergie voor zeep gebruik dan desinfecterende vloeistof · Laat de werkplek, m.n. de werktafels dagelijks goed schoonmaken en leeg dagelijks de prullen- en vuilnisbakken Hand of zakdoek voor je mond en neus als je niest of hoest: doen we dat niet altijd al, fatsoen? Was regelmatig je handen met water en zeep: Iemand die ze dan met alleen zeep wast? Raak zo min mogelijk je mond, neus of ogen aan: zoenen mag dus al niet meer. En wat als we jeuk hebben? Gebruik papieren zakdoekjes een keer: Je gaat ook echt 2 weken rondlopen met dezelfde PAPIEREN zakdoek? Voorwerpen schoonmaken: Is 't zowiezo niet al de bedoeling dat niet zomaar iedereen op je computer gaat? Ventileer ruimtes: Wij hebben airco? Geef geen hand als je geniest hebt: Dan veeg je 't toch altijd al eerst af? Laat de werkplek goed schoonmaken: Daar heb je de poetsvrouwtjes voor.. Jezus, dit spreekt allemaal voor zich :l Dit is voor de mensen die zonder zeep wassen. Desinfecterende zeep is het beste om te gebruiken. Er zijn ook nog gezamenlijke computers. Ze bedoellen ramen en deuren. Dat er echte vrisse lucht van buiten naar binnen en omgekeerd kan. Afvegen helpt niet tegen de bacteriën Niet iedereen is zo rijk als jij. Niet iedereen heeft een poetsvrouw of heeft nog een moeder die dat voor je doet. Het spreekt dus niet allemaal voor zich. Bewerkt: 7 augustus 2009 door Rinaldootje Reageren
Metal-Bullets Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 (bewerkt) Het RIVM geeft nu toe dat de Mexicaanse griep net zo gevaarlijk is als de gewone griep (dat wisten wij hier al lang) En de besmettingen in Engeland zijn fors teruggelopen van 110000 vorige week naar 30000 nieuwe besmettingen Bewerkt: 7 augustus 2009 door Motley.Crue Reageren
wesley123 Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 dan begint de kans al behoorlijk terug te dringen Reageren
Metal-Bullets Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 (bewerkt) Ik denk dat het mexicaanse griep virus toch door mensen is gemaakt 1. Waarom worden mensen verplicht tot inenten? (dat gaat gebeuren) 2. Waarom zijn er in het begin van 2009 opdrachten gegeven tot het maken van vaccins? En er zijn nog veel meer dingen Bewerkt: 9 augustus 2009 door Motley.Crue Reageren
.NightFlower Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 (bewerkt) Ik denk dat het mexicaanse griep virus toch door mensen is gemaakt Dan zou je je ook moeten af vragen wat de reden daartoe is, dat deze griep door mensen gemaakt zou zijn. Ik kan de enige verklaring ervoor vinden, om met zo'n griep een hoop mensen uit te roeien (wegens overbevolking?), klinkt heel erg. Maar waarom zouden ze anders zo'n virus maken? Ik sluit die reden uit, omdat ze die vaccins verplicht maken.. Andere reden zou ik niet kunnen bedenken hoor, waarom er opzet in het spel zou zijn.. 1. Waarom worden mensen verplicht tot inenten? (dat gaat gebeuren) Lijkt mij niets verdachts aan hoor. Stel zo'n griep virus zou wel door mensen gemaakt zijn. Waarom zouden ze dan het inenten verplicht maken? Die vaccins zijn imo gemaakt om mensen te beschermen tegen eventueel een ernstige vorm van de griep, die kan gaan muteren. Als mensen zich niet laten inenten loop je weer het risico dat veel werknemers uitvallen, wat weer gevolgen heeft voor de economie. Ook meteen de kans dat de griep op alle mensen die niet ingeënt zijn zich kan gaan muteren. Lijkt mij dus eerder een bescherming voor de bevolking om zoiets verplicht te maken.. 2. Waarom zijn er in het begin van 2009 opdrachten gegeven tot het maken van vaccins? Zekere voor het onzekere? Ze wisten toch al snel dat deze griep variant de dreiging had zich te muteren, je kan met het maken van vaccins niet vroeg genoeg beginnen. Ook daar gaat nog een fiks aantal maanden overheen voordat het klaar is.. Kortom ik denk absoluut niet dat de Mexicaanse griep door mensen is gemaakt. Bewerkt: 9 augustus 2009 door .NightFlower Reageren
GwnHugo Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 ik behoor net niet tot de groep die het gevoeligste is Reageren
Metal-Bullets Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 (bewerkt) In het begin van 2009 bestond de griep nog helemaal niet Ik neem ook geen vaccin, omdat de bijwerkingen er nog niet van bekend zijn. Het hele internet staat vol met conspiracy verhalen en ik ben geen aanhanger maar het kan waar zijn: Een gewaarschuwd mens telt voor 2 Bewerkt: 9 augustus 2009 door Motley.Crue Reageren
Sandra Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik vind het raar. Een normale wintergriep grijpt vooral de ouderen, maar de ''Mexicaanse'' griep pakt vooral jongeren mensen. Dus dat betekent dat er toch iets raars is aan de griep. Nee hoor, het antwoord is heel voor de hand liggend: De Mexicaanse griep is heel erg besmettelijk (van mens op mens). Dus de mensen die vaak bij andere mensen in de buurt zijn, lopen de meeste kans besmet te raken. En wie zijn er het vaakst in grote groepen?: De jongeren. Denk aan scholen, discotheken enzovoort. De ouderen hebben juist de meeste kans eraan te overlijden omdat zij zwakker zijn. Als jij gezond bent en je raakt besmet met de Mexicaanse griep, is de kans dat je eraan doodgaat nihil, je zal die griep net als een normale wintergriep overleven. Reageren
FireFighter Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik vind het raar. Een normale wintergriep grijpt vooral de ouderen, maar de ''Mexicaanse'' griep pakt vooral jongeren mensen. Dus dat betekent dat er toch iets raars is aan de griep. Nee hoor, het antwoord is heel voor de hand liggend: De Mexicaanse griep is heel erg besmettelijk (van mens op mens). Dus de mensen die vaak bij andere mensen in de buurt zijn, lopen de meeste kans besmet te raken. En wie zijn er het vaakst in grote groepen?: De jongeren. Denk aan scholen, discotheken enzovoort. De ouderen hebben juist de meeste kans eraan te overlijden omdat zij zwakker zijn. Als jij gezond bent en je raakt besmet met de Mexicaanse griep, is de kans dat je eraan doodgaat nihil, je zal die griep net als een normale wintergriep overleven. Oké, dank je voor de uitleg Sandra! Reageren
MegaPilot Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik maak me nu al zorgen Ik ook, ik ga zeker wel om de tien minuten m'n hanaden wassen. M'n toetsenbord is al uit m'n laptop gegooid omdat dat toch wel een zekere kans op infecties gaf en ik heb er een toetsenbord in laten plaatsen met airco en dat om de 5 minuten gereinigd wordt met water. M'n kleren was ik om het uur, want stel je voor dat er een bacterie in kruipt. Ik heb totaal geen contact meer met vrienden of famillie, stel je voor dat er 1 van hen de Mexicaanse Griep heeft! M'n drinken bestaat uit bronwater dat om de tien minuten gereinigd en gecontroleerd wordt op ziekten. Als ik plas of de grote boodschap doe, wordt dat onmiddelijk naar Azië gestuurt om bacteriën niet de kans te geven zich te verspreiden. Laat die griep maar komen! Wat een gedoe rond die ziekte.. [/sarcasme] Reageren
Metal-Bullets Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 (bewerkt) Arts: Mexicaanse griep is ‘enscenering’ De farmaceutische industrie voedt de angst voor de Mexicaanse griep. De Mexicaanse griep is niet gevaarlijker dan de gewone griep. Integendeel: het aantal gevallen is ‘belachelijk’ klein vergeleken met andere griepgolven. Dat zegt de longarts en parlementariër Wolfgang Wodarg volgens Duitse media vrijdag. „Dit is big business voor de farmaceutische industrie”, aldus Wodarg. Volgens hem heeft de lobby van de farmaceutische industrie zijn belangen weten door te drukken in de politiek. Normaal is nooit van tevoren bekend hoeveel griepvaccins kunnen worden verkocht. „Nieuw is nu dat de regering de farmaceutische industrie een verkoopgarantie geeft”, aldus Wodarg. Tevens maakt de arts zich grote zorgen over het griepvaccin dat momenteel in Duitsland wordt getest. Dat wordt gekweekt op kankercellen van dieren. Volgens Wodarg zou er een kankerrisico voor gevaccineerden kunnen zijn. Dat wordt echter pas jaren na de voorgenomen massale inentingen duidelijk. Volgens Wodarg worden de Duitsers massaal als cavia gebruikt. Bron: Telegraaf.nl Je ent je toch ook niet in tegen de normale griep. Waarom zou je dat nu dan wel moeten doen? Het RIVM heeft zelf gezegd dat de Mexicaanse griep even gevaarlijk is als de normale griep en verschillende epidemiologen en doktoren hebben het gezegd, en onderzoekers hebben aangetoond dat het veel genen mist om heel erg dodelijk te worden. Bewerkt: 9 augustus 2009 door Motley.Crue Reageren
frankyyguy Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 (bewerkt) Wow, ik hoef geen kanker te krijgen om een griepje te voorkomen hoor. PS: Ik zou er effe een bron bij zetten Motley.Crue. (Niet dat ik je niet geloof of zo, maar dat is gebruikelijk) Sorry ik ben vast slaapdronken, je had er bron bij. Bewerkt: 9 augustus 2009 door frankyyguy Reageren
.NightFlower Geplaatst: 9 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2009 In het begin van 2009 bestond de griep nog helemaal niet Het begon in Mexico in maart 2009, dat is toch nog redelijk vroeg in het jaar lijkt mij? @ MegaPilot, lukt het een beetje daar? (San) André(as) maak je niet druk, in dit stadia van de Mexicaanse griep, is er nog helemaal niks om voor te vrezen. Het is tot nu toe helemaal niet erger dan elk ander griepje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.