Jump to content

Eerste 3 signatures

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil eens mijn eerste 3 signatures die ik tot nu heb gemaakt tentoonstellen. Ik maak snel vordering volgens mij en de 3de is goed gelukt volgens mij. Ik heb bij de 3de natuurlijk wat tutorials bekeken maar ik wil dat jullie even raten wat mij vordering is enzo en ook mijn laatste en 3de signature. Hoe dan ook maakt het me blij om reacties te lezen, al is het voor 99% kritiek, ik ben er blij om want ik heb er wat aan. Voor de derde vind ik geen passende mooie font. Ik heb gekeken op dafont.com maar ik vind maar niets. Dus zouden jullie dan de 3de signature raten, tips geven enzo en zeker kritiek en als ik een tutorial nodig eens moet volgen, een direct link verwacht ik graag. Alvast bedankt! Note: het staat in volgorde van mijn oudse sig naar nieuwe sig dus hoe groter het getal is, hoe nieuwer de sig is. En het zijn mijn eerste 3 signatures ooit gemaakt.

Signature #1

NikitaPhotoshopCS4werkstuk1.jpg

Signature #2

Grand-Theft-Auto-Scratchy.gif

Signature #3

VrouwSignature.jpg

Geplaatst:

Zo te zien maak je zeker snelle vorderingen. Ik wil je 3de signature dan ook graag rate :)

Voor een beginner is dit zeker goed gelukt. De kleurencombinatie met de blauwe achtergrond je tekst en de render passen goed bij elkaar. Alleen is de render wat wazig gemaakt, heb je deze gedupliceerd? Want dat staat niet zo mooi. Ook is deze niet ingeblend, houdt in dat het wat meer in de achtergrond is verwerkt. Je tekst ziet er wel mooi uit, maar het past niet zo bij de rest van de signature. Dan bedoel ik gewoon de tekst stijl en de effecten (Blending Options) de kleur is wel bijpassend.

Ik weet nog wel een tutorial website voor je, op de website wordt alles duidelijk en stapsgewijs uitgelegd. Je hebt er ook een categorie tussen voor Beginners. Dus misschien heb je daar nog wat aan: sigtutorials.com. Uiteraard kun je op dit forum ook verschillende tutorials vinden :)

Succes met je volgende sigs!

Geplaatst:

Mooie sigs hoor

Mag ik weten wat het idee achter #2 is?

Ik ga ook graag in op je derde

Mooie kleurencombinatie, ik zie dat je een paar keer je render heb gedupliceerd en gaussian blur heb gebruikt

De bovenste had je niet moeten blurren, verder had je hem in kunnen inblenden

Hier tuts ervan

.Levi.

M4X

ik rate hem als een 7.0

Blijf tuts volgen ;)

Geplaatst: (bewerkt)

@.NightFlower

Dankje voor de rate .NightFlower. Ik vind de tekst zelf ook niet echt zo heel erg bijpassend bij de 3de. Kun je mij of iemand anders misschien eens een bijpassende font aanwijzen? Ik heb wat rondgekeken op www.dafont.com maar ik vind eigenlijk niet veel leuke dingen. Van die stukjes van de render die wazig zijn vind ik persoonlijk wel mooi, maar ik zal naar jou luisteren. Dankje voor die link van de site, ik zal er eens een oogje op laten vallen.

@RoyBoow

Ook heel erg bedankt hoor RoyBoow! De idee achter #2 komt eigenlijk van The Simpsons Game. Vorig jaar kwam er eens een vriend op bezoek op nieuwjaar en we speelden heel de nacht The Simpson Game op zijn PSP en daar kwam een GTA in te voren 'Grand Theft Scratchy'. Ik heb eigenlijk van deze afbeelding een PC versie gemaakt. En ja, ik ben een fan van The Simpsons en kijk er wel vaak naar dus weet ik wel dat Homer van bier houd, namelijk Duff Beer. Ik heb mijn render wel een paar keer gedupliceerd maar niet gaussian blur gebruikt. Ik begrijp het volgende eigenlijk niet zo heel erg goed wat je daarnet zei: 'De bovenste had je niet moeten blurren, verder had je hem in kunnen inblenden'. Van dat blurren, ik ben een beetje in de war wat het is en wat is 'inblenden'? Van die links naar de tuts, ik krijg het volgende Forumbericht: 'De link blijkt doodlopend te zijn.'. Kan je me misschien een andere tutorials doorlinken maar niet die? Of hoe kan ik het verhelpen als het mogelijk is?

Ik sta altijd open om nog reacties te ontvangen, want ik heb daar heel wat aan.

Bewerkt: door Nstyle08Z
Geplaatst:
Kun je mij of iemand anders misschien eens een bijpassende font aanwijzen? Ik heb wat rondgekeken op www.dafont.com maar ik vind eigenlijk niet veel leuke dingen.

Ik zou het ook zo gouw niet weten. Maar je tekst kan je wel leuk maken door middel van ''Clipping Mask'', met die methode kan je de achtergronds kleur over je tekst heen slepen. Daar is ook een tutorial over: Font Tutorial

wat is 'inblenden'?

Inblenden houdt in dat de render meer in de achtergrond zit verwerkt, zodat je niet kartelige randjes ziet. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar hier is ook een tutorial over: Tutorial Inblenden

Succes :)

Kun je mij of iemand anders misschien eens een bijpassende font aanwijzen? Ik heb wat rondgekeken op www.dafont.com maar ik vind eigenlijk niet veel leuke dingen.

Ik zou het ook zo gouw niet weten. Maar je tekst kan je wel leuk maken door middel van ''Clipping Mask'', met die methode kan je de achtergronds kleur over je tekst heen slepen. Daar is ook een tutorial over: Font Tutorial

wat is 'inblenden'?

Inblenden houdt in dat de render meer in de achtergrond zit verwerkt, zodat je niet kartelige randjes ziet. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar hier is ook een tutorial over: Tutorial Inblenden

Succes :)

Dankje daarvoor, ik zal wat later of misschien morgen de outcome posten. Ik zal proberen beide tutorials te volgen.

[EDIT]:

Dit hier is mijn outcome. Ik heb er een (denk ik bijpassende) nieuwe font bij gezet en de tutorial van de cliping mask gevolgd voor de tekst. Verder heb ik het geprobeerd in te blenden en ik vind V2 mooier:

V1

VrouwSignature.jpg

V2

VrouwSignatureV2.jpg

[EDIT]:

Ik heb V1 en V2 gezet zodat jullie kunnen vergelijken wat er beter of minder mooi aan is geworden. Oh ja, *BUMP* Ik zou graag willen horen of er nog wat aan gemonteerd kan worden of als het mooier is dan V1 of...

Bewerkt: door Nstyle08Z
Geplaatst:

Misschien kijk ik ergens over heen maar bij je signature V1 zie ik niet zo direct het verschil. Bij Versie 2 zie ik alleen dat je de tekst hebt veranderd. Opzich niet zo slecht, maar de kleur van je tekst past er nog niet zo bij, een beetje gelig/wit... Verder is je render nog steeds wat wazig, vind ik persoonlijk niet zo mooi staan. Maar je hebt zeker het PSD. file van je signature bewerkt? Als ik jou was zou ik gewoon helemaal opnieuw beginnen met behulp van een tutorial. Misschien dat dit wat is (op de website die ik je eerder gegeven had) Basic/grunge. Dan leer je wat andere technieken etc. :)

Geplaatst:
Misschien kijk ik ergens over heen maar bij je signature V1 zie ik niet zo direct het verschil. Bij Versie 2 zie ik alleen dat je de tekst hebt veranderd. Opzich niet zo slecht, maar de kleur van je tekst past er nog niet zo bij, een beetje gelig/wit... Verder is je render nog steeds wat wazig, vind ik persoonlijk niet zo mooi staan. Maar je hebt zeker het PSD. file van je signature bewerkt? Als ik jou was zou ik gewoon helemaal opnieuw beginnen met behulp van een tutorial. Misschien dat dit wat is (op de website die ik je eerder gegeven had) Basic/grunge. Dan leer je wat andere technieken etc. :)
Dankje, maar in V2 heb ik wat om haar proberen te inblenden of hoe je het ook noemt. Ik zal binnenkort misschien een nieuwe sig maken en wat tutorials volgen enzo en plaats ik in de toekomst wel een topic in showroom. Jij mag als eerstes raten!

Even snel reageren: ik zou graag alleen op je laatste signatures reageren, omdat de eerste twee niet echt zo heel speciaal zijn, naar mijn mening.

1ste punt: goed gedaan! Het ziet er goed uit en als je je Simpsons sigature vergelijkt met deze nieuwe, maak je echt wel vorderingen! Alleen vind ik dat je de render niet moest dupliceren, het ziet er nu echt wazig uit. Achtergrond ziet er vet uit, maar ik vind dat de render niet mooi staat, zo rechts. Volgens mij oogt de sig mooier als je de render mooi in het midden zou plaatsen. Voor de rest: ik zou nog wat effectjes toevoegen: een Gradient Map die je kan vinden bij Image -> Adjustments, zodat de sig mooi in kleur word verdeeld. Voor de rest ziet de sig zelf er errug gelikt uit :tu:! Keep on the good work! :tu:

De tekst vind ik eerlijk gezegt wat lelijker op geworden. Die past totaal niet bij het geheel, vind ik, kijk, als je wil, nog eens verder bij Dafont.com. Ik raad je aan de tekst layer op 50 - 75% te zetten, zo word de tekt wat meeslepender bij de signature ;).

Als je wil kan de tekst wat meer in het midden van de signature links en wat groter. Zo is de tekst meer gericht en valt je sig meer op :tu:. Dat ligt geheel aan jou!

Het ziet er voor de rest zeer goed uit! Het plaatje opzich is mooi, maar het geeft het gevoel dat het nog niet helemaal is afgewerkt. De tekst vind ik niet zo mooi. Toch verdient deze signature zeker en vast een 7/10!

Blijf verder klutsen met Photoshop, zo geraak je er zeker en vast ;).

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:
Even snel reageren: ik zou graag alleen op je laatste signatures reageren, omdat de eerste twee niet echt zo heel speciaal zijn, naar mijn mening.

1ste punt: goed gedaan! Het ziet er goed uit en als je je Simpsons sigature vergelijkt met deze nieuwe, maak je echt wel vorderingen! Alleen vind ik dat je de render niet moest dupliceren, het ziet er nu echt wazig uit. Achtergrond ziet er vet uit, maar ik vind dat de render niet mooi staat, zo rechts. Volgens mij oogt de sig mooier als je de render mooi in het midden zou plaatsen. Voor de rest: ik zou nog wat effectjes toevoegen: een Gradient Map die je kan vinden bij Image -> Adjustments, zodat de sig mooi in kleur word verdeeld. Voor de rest ziet de sig zelf er errug gelikt uit :tu: ! Keep on the good work! :tu:

De tekst vind ik eerlijk gezegt wat lelijker op geworden. Die past totaal niet bij het geheel, vind ik, kijk, als je wil, nog eens verder bij Dafont.com. Ik raad je aan de tekst layer op 50 - 75% te zetten, zo word de tekt wat meeslepender bij de signature ;) .

Als je wil kan de tekst wat meer in het midden van de signature links en wat groter. Zo is de tekst meer gericht en valt je sig meer op :tu: . Dat ligt geheel aan jou!

Het ziet er voor de rest zeer goed uit! Het plaatje opzich is mooi, maar het geeft het gevoel dat het nog niet helemaal is afgewerkt. De tekst vind ik niet zo mooi. Toch verdient deze signature zeker en vast een 7/10!

Blijf verder klutsen met Photoshop, zo geraak je er zeker en vast ;) .

Dankje voor de rate. Ik werk op dit moment aan een nieuwe sig en die zal ik dan misschien in Showroom zetten. De tips die je me in deze post hebt gegeven zal ik vast en zeker opvolgen! In de signature waaraan ik nu werk, zal ik me denk ik mer verdiepen in de render zelf. Want volgens mij is de render 1 van de belangerijkste dingen van een signature als het niet abstract is. In ieder geval, bedankt voor de tijd die je genomen hebt om mij te raten ;) .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...