Jump to content

[WIP|SA|TC] GTA: Tiberium Return


Revolution-Designer

Recommended Posts

newtr.jpg

Jullie hebben het goed gehoord of gelezen, maar ik ben terug. :7

En niet alleen m'n naam maar ik sla terug met een compleet nieuwe mod, namelijk de opvolger van GTA: Tiberium Infection, GTA: Tiberium Return.

Een TC met een compleet nieuwe map, maar dat is niet alles, ook zal er nieuw scripting werk komen en andere zaken die deze mod uniek zullen maken!

Nu eerst een stukje geschiedenis en daarna gaan we ons richten op de dingen die deze mod nou echt uniek maken.

Geschiedenis:

Met de sluiting van GTA: Tiberium Infection heb ik in een quote dit achtergelaten:

Misschien zal er ooit op een dag een nieuw begin komen voor de mod of zal de mod worden doorgezet. Maar tot die dag wil ik Tiberium Infection graag met waarde laten archiveren. Misschien zal ik de mod doorzetten wanneer ik meer ervaring heb, daarom zal ik de komende tijd werken aan mijn modding ervaring. Ik hoop dat het vanaf nu wel zal meezitten en misschien zal RD ook ''terugkomen''.

Jullie konden natuurlijk al aanvoelen dat dit zou gebeuren maar ik wilde het toch een beetje speciaal maken. :7

Ik heb een lange tijd ''in het geheim'' zitten klooien met modellen en models in-game zetten. Een hele korte tijd geleden is het me gelukt om elk object of model dat ik maar kon maken in-game te zetten.

En wat was nou de beste manier om dat te kunnen laten zien door deze mod op te starten!

Na de post van Apple-Mac, in het topic van Tiberium Infection, was ik vastbesloten om deze mod ooit nog eens door te zetten.

Dit is één van de weinige mods waar ik veel vertrouwen in heb.

Ga zo door man het ziet er geweldig uit!

Apple-Mac

Dit inspireerde me om de mod door te zetten.

Laten we ons nu richten op de mod zelf...

Wat is het?

GTA: Tiberium Return is de opvolger van GTA: Tiberium Infection, TI was eigenlijk een Major Conversion maar de meesten zagen het als Total Conversion.

Ik heb besloten om TI om te toveren in een Total Conversion met een nieuwe map en compleet nieuwe storyline.

(Ik vond TI meer op een simpele texture mod lijken dan een echte MC of TC, vandaar deze TC)

De mod zal gaan over een eilandengroep, de groep is opgedeelt in 3 ''grote'' gebieden:

  • Burger stad
  • Tiberium eiland
  • GDI en NOD eiland(en)

Wanneer je een new game start zul je beginnen op een kleine afgelegen haven, het intro filmpje zal uitleggen hoe je hier bent terechtgekomen. Vervolgens moet je een paar missies doen, hierna ga je in een missie naar de stad die vlakbij de afgelegen haven ligt. In de stad moet je een aantal burgers helpen om te ontsnappen aan agenten.

(Agenten zijn (zelfverzonnen) geheimagenten van de NOD, ze zijn ingehuurd om de stad tot hun eigendom te behouden.) Nadat je de missies in de stad hebt voltooid kun je verder naar het tiberium gebied en de GDI basis.

Ik ben nog niet toegekomen aan het bedenken en/of maken van de andere gebieden, zodra ik klaar ben met de stad zal ik een update geven over de andere gebieden.

Progress:

Momenteel is de mod in een vroeg stadium maar vlakbij de volgende fase.

Tot nu toe is de hele map vervangen met een gloednieuwe map die volledig gemaakt is door mij. Verder hebben Beagle, BC7 en .:Tom:. nog meegeholpen met scripting dingen.

De stad moet alleen nog afgewerkt worden, hierna kunnen we de volgende fase binnenschuiven.

(Scroll naar beneden voor scripting informatie.)

Screens:

Afgelegen haven

Overzicht:

haven1.jpg

De stad

Zuid-westen:

stad1.jpg

Zuid-oosten:

stad2.jpg

Noorden:

stad3.jpg

Trailers en filmpjes:

Let op! Filmpjes kunnen afwijken van de progress die er momenteel is!

Missie 1:

Missie 4:

Meet the crew:

Ons team is momenteel erg klein en we zoeken nog naar mensen, scroll naar beneden als je geintresseerd bent om mee te werken aan Tiberium Return.

Revolution-Designer

Ik ben de stichter en leider van TR, hier een lijstje van wat ik allemaal doe aan deze mod:

  • Modelling werk
  • Scripting werk
  • Texturing werk

.:Tom:.

.:Tom:. is het eerste lid dat de mod joinde, tot nu toe heeft hij mij veel geholpen met scripting.

  • Scripting werk

Meewerken:

Denk jij dat je skills hebt om aan deze mod mee te werken? Twijfel dan niet en meld je aan!

Dit kun je doen door mij, Revolution-Designer, een PB te sturen: Klik hier om een PB te sturen

Je moet dit lijstje in je PB vermelden wil je aangenomen worden:

[b]GTAForum lidnaam:[/b]
[b]Ik wil helpen op dit gebied:[/b]
[b]MSN Adress:[/b]

Ook moet je een plaatje/filmpje erbij verzenden die iets van je werk laat zien.

Wij zoeken nog mensen voor:

  • Modelling
  • Scripting
  • Texturing

Bedankt voor het lezen, updates worden in de hoofdpost vermeld samen met een bericht in dit topic.

Grtz RD :cya:

Laatste update:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Revolution-Designer

    25

  • Basssss

    11

  • Timske

    6

  • Exoit

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een goed begin. Het idee is goed en origineel en je hebt nu inderdaad wel de minimaal benodigde kennis om zo'n TC een beetje in goede banen te kunnen leiden.

De trailer ziet er ook goed uit, paar puntjes:

  • De map moet groter, uitbundiger;
  • Misschien is het een idee om de tiberium plantjes als breekbare objecten ingame te zetten, zodat je ze ook echt kunt 'oogsten': hier kun je ook missies mee maken (binnen 1 minuut 20 plantjes oogsten terwijl de NOOSE je op de hielen zit bijv.);
  • Om rondlopende peds en rondrijdende voertuigen te fixen moet je nieuwe paths maken, maar de hele map is daar een beetje klein voor;
  • Het ziet eruit alsof je de eilanden als één object ingame hebt gezet, wat misschien ook de reden is dat de map zo klein is. Wat ik op zo'n moment doe: model gewoon de hele map en splits 'm op het eind op, zet de verschillende delen ingame en map ze ingame weer goed.

Ook ik heb vertrouwen in deze mod. Dat was/is ook de reden dat ik je op een paar fronten wat dingen toegespeeld heb :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je nou weer een TC wilt starten, maar ik hoorde eerder dat je MC al dood was. Ik hoop wel voor je dat dit meer succes gaat opleveren dan andere TC's.

Alleen vraag ik me af waarom je nou nog een TC voor San Andreas maakt? Met een TC ben je dik 1 of meer jaren bezig, en GTA IV begint zo langzamerhand over San Andreas te groeien. Ik denk, op het moment dat GTA IV moddable gaat worden, dat San Andreas bijna helemaal uit het zicht is verdwenen. Er zal veel meer aandacht aan IV besteed worden dan aan SA.

Daar om adviseer ik je ook dit: Ik vind het knap dat je het aan durft om nu nog een TC te maken, maar houd hem klein! Als GTA IV nog moddable gaat worden, voordat jouw TC af is kan je hem gebruiken voor zowel GTA IV als San Andreas. 2 in een klap toch?

Even over je screens en vid:

Het ziet er leuk uit, maar wat ik erg jammer vind is dat je models nog niet geprelight zijn. Dat is 1 ding die je models een stuk mooier zullen maken.

Daarna zie ik nog iets dat ik jammer vind: De Textures. Soms zijn ze enorm groot gemapped, de andere keer perfect. En de overoop in textures, die gaat van de hak op de tak. Ik hoop zeker dat je hier nog wat tegen gaat doen! :Y

Ook vind ik wel dat alles een mooiere indeling mag, dat ik rivieren zie, wegen, en tiberium velden. Waarschijnlijk ben je hier nog mee bezig, dus ik hoop het wel snel te zien. Dat is het echte werk :tu:

Nou, nog veel succes met de mod. Als jij zo doorgaat, als bij Tiberium Infection, komt alles goed. Hopelijk kan er weer een flink team voor je klaarstaan :tu: (Nee, ik niet.. :puh: Ik doe nu SA:MP scripting ;) )

BTW, is dit niet de eerste TC die in de hoofdpost al ingame screens heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

Heeey RD! Ik wens je echt super veel succes en ik zie nu al dat dit gaat lukken!

A. Je hebt er zelf vertrouwen in.

B. Je kunt makkelijk dingen ingame zetten dus.

Alleen nog 1 tip.

Wat puma oook zij.

De map van SA is 10x zo groot, maak deze wat uitbundiger dit is te klein!

Veel succes verder,

CH

edit @ remi : Volgens mij wel XD

Bewerkt: door CorrectHost
Link to comment
Delen op andere websites

Alleen nog 1 tip.

Wat puma oook zij.

De map van SA is 10x zo groot, maak deze wat uitbundiger dit is te klein!

Hier ben ik het niet mee eens. De SA Map is inderdaad veel groter dan dit, maar zoals ik in mijn post al zei gaat het niet lang meer duren of GTA IV is ook moddable, en dan kunnen er Conversions voor gemaakt worden. Ik denk, dat op dat moment, de kracht van San Andreas bijna helemaal weg valt. Omdat GTA IV dan in een klap veel populairder word.

Dus ik zeg dat hij het JUIST klein moet houden, als GTA IV moddable word, kan hij het ook voor IV gebruiken. 2 vliegen in 1 klap.

EDIT @ Hierboven: Wat 'volgens mij wel'?

EDIT 2 @ hieronder: Oke.

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Alleen nog 1 tip.

Wat puma oook zij.

De map van SA is 10x zo groot, maak deze wat uitbundiger dit is te klein!

Hier ben ik het niet mee eens. De SA Map is inderdaad veel groter dan dit, maar zoals ik in mijn post al zei gaat het niet lang meer duren of GTA IV is ook moddable, en dan kunnen er Conversions voor gemaakt worden. Ik denk, dat op dat moment, de kracht van San Andreas bijna helemaal weg valt. Omdat GTA IV dan in een klap veel populairder word.

Dus ik zeg dat hij het JUIST klein moet houden, als GTA IV moddable word, kan hij het ook voor IV gebruiken. 2 vliegen in 1 klap.

EDIT @ Hierboven: Wat 'volgens mij wel'?

Dat is volgens mij een goed idee!

om terug te komen op de Edit: Jij zij BTW, is dit niet de eerste TC die in de hoofdpost al ingame screens heeft?.

En toen zij ik Volgens mij wel :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er vet uit, Revolution. Alleen ik vind de eilanden zo klein. Maak die een stuk groter, dan heb je nog ruimte voor peds, voertuigen en gebouwen en misschien kan je nog een flinke stad op het grote eiland maken. Het zou ook vet zijn als er missies in voor zouden komen, zoals het oogsten van Tiberium en een aanval plegen op vijandelijke troepen.

Ik heb veel vertrouwen in deze mod en ik wens je veel succes ermee.

BTW #1 Als je nog een Photoshopper zoekt, vraag mij maar als je wilt. (Ik ben zelf fan van C&C)

BTW #2 Vette muziek in je filmpje, de oude Act on Instinct.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor alle reacties.

Ik zal jullie tips en feedback zeker opvolgen om te zorgen dat alles er goed uit zal zien, ik ben momenteel bezig met het prelighten. Als dit klaar is zal ik eens iets aan de textures doen, want ze zijn inderdaad groot gemapped.

Btw: Ik zal met deze mod niet zo heel veel updates geven, alleen als er veel nieuwe dingen zijn.

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er leuk uit, alleen dat middelste eiland is nogal vierkant... Is dat nog veranderbaar? :koffie:

Jazekers, komt allemaal in de volgende update.

Link to comment
Delen op andere websites

Map de textures wat kleiner.. Kijk hier naar het platform van de Hydra:

airfield1.jpg

Veels te groot toch of niet? Verder is je map wat leeg.. Bouw er dingen op en zoals Puma al zei maakt de Tiberium plantjes brakeable dat je ze echt kan oogsten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil jullie ten eerste bedanken voor jullie tips etc.

Maar bedenk wel dat ik op mijn eentje deze TC bouw, alles is tot nu toe gedaan door mij en wat hulp van Beagle.

Verder heb ik nog geen hulp gekregen, dus als iemand me wil helpen met het mappen van textures, models maken of iets waar de mod veel aan kan hebben, meld je aan!

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

@Correcthost: Ik gebruik geen sketchup maar Gmax, alles wat tot nu toe in-game staat is met Gmax gemaakt.

@Flashingdemon666: Bedankt dat je wil helpen, maar momenteel hebben ik/we hier niet veel aan.

Ik heb deze avond een update aangezien ik vandaag hard heb doorgewerkt.

De update bevat een nieuwe eiland die de total map zal vergroten, dit eiland is een stuk stad dat is verwoest door de gevolgen van tiberium. Verder zijn er op dit eiland nog 2 weapon spawns te vinden.

De update heeft een bug van het tiberium eiland gefixed en zal een kleine steiger bevatten die op het tiberium eiland te vinden is en op het nieuwe eiland.

Ook is het tiberium eiland iets minder vierkant geworden en is de brug vernieuwd.

Hier is een filmpje van de update:

Nieuwe Tiberium eiland:

eilandnieuw.jpg

Nieuwe brug:

nieuwbrug.jpg

Hulp is nog steeds welkom, vooral modelling hulp.

Ik zal hier en daar ook wat hulp aanvragen plaatsen op het forum.

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...