Nstyle08Z Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Hallo, Ik heb weer wat zitten werken met Photoshop CS4 Extended en ik wou leren smudgen. Ik heb deze tutoial van Ice Banana gevolgd en ik wist niet dat ik een redelijke outcome zou hebben. Ik heb er nog geen tekst bijgezet en ook nog geen C4D-renders bijgevoegd omdat ik alleen wil horen als het me behoorlijk gelukt is. Nou, hier is hij dan. Ik heb niet helemaal precies de stappen gevolgd, maar sommige een beetje naar mijn mening verandert. Maar ik denk dat jullie het nogal lelijk zullen vinden. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Je signature is heel goed gelukt. Maar zoals je zelf al zei is hij nog niet helemaal af en dat is ook te zien. Probeer anders de tutorial nog af te maken, ik denk dat er zeker nog een veel mooiere outcome van te maken valt! Rechts heb je het redelijk mooi gemaakt met de smudge, alleen vind ik de linker kant nog wat leegjes. Ook ontbreekt er een tekst en misschien kan je de render aan de zijkanten nog wat inblenden? Volgens mij leer jij best snel met photoshoppen, ik zou zeggen ga vooral zo door. Je zult in de toekomst vast hele mooier werkjes maken! Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) Ik heb een versie 2 gemaakt. Bedankt .NightFlower voor de prachtige reactie en ik hem nu de achtergrond van mijn sig wat specialer gemaakt. Hier is V1 & V2 dan zodat jullie kunnen vergelijken! Je moet er wel op letten dat ik het nog niet als een volledige sig beschouw. Ik wil eerst de reacties van jullie horen zodat ik dan niet opnieuw moet beginnen. V1 (originele versie)V2 Bewerkt: 29 april 2009 door Nstyle08Z Reageren
.NightFlower Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Eerlijk gezegd vind ik versie 1 toch beter vergeleken met de 2de versie. Bij je 2de vind ik de smudge achtergrond wat te pixel achtig worden, de structuur vind ik een stuk minder. Vooral de rood achtige kleur over de bruine achtergrond staat niet zo naar mijn idee. Ook vind ik dit keer de kleur van de render niet goed passen bij de achtergrond. Dus in dat geval kies ik toch voor je eerste creatie. Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) Eerlijk gezegd vind ik versie 1 toch beter vergeleken met de 2de versie. Bij je 2de vind ik de smudge achtergrond wat te pixel achtig worden, de structuur vind ik een stuk minder. Vooral de rood achtige kleur over de bruine achtergrond staat niet zo naar mijn idee. Ook vind ik dit keer de kleur van de render niet goed passen bij de achtergrond. Dus in dat geval kies ik toch voor je eerste creatie. Oh, ik dacht dat je net precies meer kleuren enzo in de achtergrond wou. Ik ga even de originele bewerken enzo en als signature plaatsen. Kan jij mij misschien een mooi font aanwijzen? Ik weet dat het nogal saai is maar ik heb daar weinig verstand van.[EDIT]: Ik kon het niet laten om nog eens te proberen, nu is het met een betere resultaat dan V2 vind ik. Goed genoeg? Graag rates op de deze zodat ik aan de slag kan met van deze creatie een sig te maken. V3 Bewerkt: 29 april 2009 door Nstyle08Z Reageren
.NightFlower Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) Oh, ik dacht dat je net precies meer kleuren enzo in de achtergrond wou. Ik ga even de originele bewerken enzo en als signature plaatsen. Ik bedoelde meer het feit dat de render wat ingeblend kon worden, en dat ik de linker kant wat leegjes vond Kan jij mij misschien een mooi font aanwijzen? Ik weet dat het nogal saai is maar ik heb daar weinig verstand van. Ik heb wel een Halo Font voor je gevonden op dafont.com link. Maar ik weet niet of dat mooi in je signature past, je kan natuurlijk ook altijd in Photshop zelf even de teksten afgaan, welke het beste erin past. Verder raad ik je dan aan zo'n Clipping Mask erover heen te zetten Font-Tutorial (die ik je eerder gegeven had). [EDIT]:Ik kon het niet laten om nog eens te proberen, nu is het met een betere resultaat dan V2 vind ik. Goed genoeg? V3 Toch vind ik je eerste versie het mooist Namelijk die kartelige smudge effectjes aan de rechter kant van versie 1 vind ik wel goed bij Halo passen, beetje ruig achtig (als ik het zo goed verwoord ). Je hebt namelijk bij versie 3 ook wat meer geel, oranje en grijs achtig kwa achtergronds kleur erin zitten, dat vind ik niet zo passen bij je render. Bewerkt: 29 april 2009 door .NightFlower Reageren
Forumrunner Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 Flower heeft gelijk, de eerste is nog de beste. Je kunt ook een Nieuwe layer overheen doen en dan een ''Image - Apply Image'' doen. Dan pak je de smudge tool met deze settings : Vink Smoothing aan En dan smudge je een beetje over de buitenkant van de render. Hiermee blend je hem als het ware in. En maak een nieuwe layer. Pak dan een witte round soft brush van 150-200px, en zet ergens in de hoek een lichtinval zoals hier : Probeer maar eens. Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) Flower heeft gelijk, de eerste is nog de beste. Je kunt ook een Nieuwe layer overheen doen en dan een ''Image - Apply Image'' doen. Dan pak je de smudge tool met deze settings :*TUTORIAL* Vink Smoothing aan En dan smudge je een beetje over de buitenkant van de render. Hiermee blend je hem als het ware in. En maak een nieuwe layer. Pak dan een witte round soft brush van 150-200px, en zet ergens in de hoek een lichtinval zoals hier : Probeer maar eens. Ik heb mijn render wat ingeblend en ik vind het wel mooier geworden. Ik zal het nu wat te proberen te bewerken met C4D Renders en tekst en een border enzo.[EDIT]: Ik heb mijn Halo signature afgewerkt, nou, hier is ie dan. Raten graag! Bewerkt: 30 april 2009 door Nstyle08Z Reageren
.NightFlower Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) [EDIT]:Ik heb mijn Halo signature afgewerkt, nou, hier is ie dan. Raten graag! Ik vind hem wel goed gelukt hoor Vooral de inblending is echt prima! De render past uitstekend bij de achtergrond, je hebt het op dat vlak met smudge echt goed gedaan. Hij is niet teveel en zeker niet te weinig ingeblend. Maar goed genoeg over je inblending Je achtergrond met name de zwarte stukken (links & rechts) heb je goed opgevuld (is dat een brush geweest?). Die figuurtjes links en rechts passen er wel bij, met name de geel achtige en oranje kleur erin. Maar ik vind die grijzige rand eromheen niet zo mooi staan, of het is niet goed uitgeknipt? Over je naam, deze vind ik niet zo geslaagd zo komt er een deel over je Halo render heen, dat vind ik zelf niet zo mooi staan. Je tekst kan ook wel wat kleiner naar mijn idee, deze hoeft niet zo heel opvallend te zijn hoor. Had je trouwens een ''Clipping Mask'' over je tekst gebruikt? Want volgens mij heb je deze alleen een beige achtige kleur gegeven. Bewerkt: 30 april 2009 door .NightFlower Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 [EDIT]:Ik heb mijn Halo signature afgewerkt, nou, hier is ie dan. Raten graag! Ik vind hem wel goed gelukt hoor Vooral de inblending is echt prima! De render past uitstekend bij de achtergrond, je hebt het op dat vlak met smudge echt goed gedaan. Hij is niet teveel en zeker niet te weinig ingeblend. Maar goed genoeg over je inblending Je achtergrond met name de zwarte stukken (links & rechts) heb je goed opgevuld (is dat een brush geweest?). Die figuurtjes links en rechts passen er wel bij, met name de geel achtige en oranje kleur erin. Maar ik vind die grijzige rand eromheen niet zo mooi staan, of het is niet goed uitgeknipt? Over je naam, deze vind ik niet zo geslaagd zo komt er een deel over je Halo render heen, dat vind ik zelf niet zo mooi staan. Je tekst kan ook wel wat kleiner naar mijn idee, deze hoeft niet zo heel opvallend te zijn hoor. Had je trouwens een ''Clipping Mask'' over je tekst gebruikt? Want volgens mij heb je deze alleen een beige achtige kleur gegeven. Dankje, ik ben ook tevreden met de inblending. Ja, die zwarte randen links en rechts is gebrusht. Gewoon een nieuwe layer gemaakt en wat schuin gebrusht met een 250-300 round soft brush of hoe je het noemt. Die zogenaamde figuurtjes zijn C4D renders die ik gebruikte. Ik heb die C4D render uitgeknipt met de magic wand tool. Ik heb die grijze stukjes die jij bedoelde al uitgegumd. Ik heb voor de tekst de Halo font gebruikt die jij hebt aangewezen. Ik heb het al inmiddels sterk geminimaliseerd zodat hij bijna niet over de render heen gaat. Ik gaf de tekst gewoon een beige kleur omdat de achtergrond enzo ook zo was. Ik heb in plaats van dat een nieuwe layer gemaakt, apply image gedaan en dan clipping mask en de tekst in de kleur van de helm gezet. Mijn outcome (tot nu toe): Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Dankje, ik ben ook tevreden met de inblending. Ja, die zwarte randen links en rechts is gebrusht. Gewoon een nieuwe layer gemaakt en wat schuin gebrusht met een 250-300 round soft brush of hoe je het noemt. Die zogenaamde figuurtjes zijn C4D renders die ik gebruikte. Ik heb die C4D render uitgeknipt met de magic wand tool. Ik heb die grijze stukjes die jij bedoelde al uitgegumd. Ik heb voor de tekst de Halo font gebruikt die jij hebt aangewezen. Ik heb het al inmiddels sterk geminimaliseerd zodat hij bijna niet over de render heen gaat. Ik gaf de tekst gewoon een beige kleur omdat de achtergrond enzo ook zo was. Ik heb in plaats van dat een nieuwe layer gemaakt, apply image gedaan en dan clipping mask en de tekst in de kleur van de helm gezet. Mijn outcome (tot nu toe): Goed gedaan hoor Hij is zeker weer een stukje verbeterd! Om te beginnen bij je tekst, de kleur vind ik echt helemaal goed staan, alleen nou is het wat onleesbaar geworden. Heb je de tekst verkleint door erop te klikken met de Type Tool (T) en in dit venster de pt verkleint? Of heb je het verkleint met Ctrl + T + Shift? Toch vind ik nog steeds de C4D figuurtjes links en rechts niet zo heel mooi door het grijzige randje. Maar verder kan ik er echt niks op aan merken hoor Top gedaan! Ik vind deze signature een 8 waard. Reageren
TomHagen Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Je tekst is niet echt leesbaar meer. Als je bovenaan drukt op Window --> Character, dan krijg je een vakje waarbij je de tekst kan veranderen. Dus als je dan met de Type Tool je tekst selecteert, en dit verandert: Dan staat de tekst dichter op elkaar, en kan je hem iets groter maken. Je kan ook gewoon de tekst wat hoger maken (die T met dat verticale pijltje links op bijv. 140% zetten). De sig is verder goed gelukt hoor, goed ingeblend, leuke smudge effecten. De oranje bolletjes zijn wat minder, omdat er van die grijze lijntjes omheen zitten. Die kan je beter weg gummen met een soft brush. Verder niks op aan te merken. Goed gelukt dus. Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Dankje, ik ben ook tevreden met de inblending. Ja, die zwarte randen links en rechts is gebrusht. Gewoon een nieuwe layer gemaakt en wat schuin gebrusht met een 250-300 round soft brush of hoe je het noemt. Die zogenaamde figuurtjes zijn C4D renders die ik gebruikte. Ik heb die C4D render uitgeknipt met de magic wand tool. Ik heb die grijze stukjes die jij bedoelde al uitgegumd. Ik heb voor de tekst de Halo font gebruikt die jij hebt aangewezen. Ik heb het al inmiddels sterk geminimaliseerd zodat hij bijna niet over de render heen gaat. Ik gaf de tekst gewoon een beige kleur omdat de achtergrond enzo ook zo was. Ik heb in plaats van dat een nieuwe layer gemaakt, apply image gedaan en dan clipping mask en de tekst in de kleur van de helm gezet. Mijn outcome (tot nu toe): Goed gedaan hoor Hij is zeker weer een stukje verbeterd! Om te beginnen bij je tekst, de kleur vind ik echt helemaal goed staan, alleen nou is het wat onleesbaar geworden. Heb je de tekst verkleint door erop te klikken met de Type Tool (T) en in dit venster de pt verkleint? Of heb je het verkleint met Ctrl + T + Shift? Toch vind ik nog steeds de C4D figuurtjes links en rechts niet zo heel mooi door het grijzige randje. Maar verder kan ik er echt niks op aan merken hoor Top gedaan! Ik vind deze signature een 8 waard. Ik heb de tekst verkleint door Ctrl + T te drukken en dan Shift inhouden en verkleinen. Maar ik zie die grijze randjes niet die jij bedoelt want ik heb ze normaal weggegumd. Dankje voor de 8. Als ik dan weer eens een signature maak, dan rate je hem toch hopelijk weer heh? Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Ik heb de tekst verkleint door Ctrl + T te drukken en dan Shift inhouden en verkleinen. Maar ik zie die grijze randjes niet die jij bedoelt want ik heb ze normaal weggegumd. Dankje voor de 8. Als ik dan weer eens een signature maak, dan rate je hem toch hopelijk weer heh? Ik zie die grijzige randjes wel. Even een print screen van je signature gemaakt: Ik heb er even rode cirkeltjes omheen gezet. Het valt niet heel erg op dat grijzige, maar het staat niet zo mooi. Over je tekst, kan je altijd nog de methode die TomHagen heeft uitgelegd proberen Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 @Tomhagen: Van die soort tool, dat wist ik niet. Ik zal hem in de toekomst wel vaak gebruiken. Echt bedankt voor de tip! Ik heb de settings die jij ongeveer hebt gekozen en de tekst is nu wat duidelijker. @ .NightFlower: Ik heb even wat gegumt rondom die lichtjes en ik weet niet als er nog grijs is maar jullie kunnen alvast kijken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.