FerryN Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dat heet discussere, we zijn hier in Opinie dus we zitten gewoon goed. En daarom heet dit topic zeker voor de grap 'BREKEND: Ernstig incident bij Paleis Het Loo'? Dus in iedere topic dat in de Opinie sectie staat mag ik het onderwerp veranderen of offtopic gaan zolang het een discussie is? Daarnaast heeft dit onderwerp niks te maken met wat de koningin doet en/of het nuttig is wat ze doet, dus het is offtopic dunkt me?
De Stofzuiger Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Weet je, is het niet beter als jullie reacties over wat de Konigin nou wel en niet doet in een aparte topic zetten, kun je er gelijk een mooie 'Wat vinden jullie van de Koningin' topic erover aanmaken, enigste wat jullie doen is een topic vervuilen terwijl het een grote offtopic gedoe is. Klikkie!
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dus in iedere topic dat in de Opinie sectie staat mag ik het onderwerp veranderen of offtopic gaan zolang het een discussie is?Daarnaast heeft dit onderwerp niks te maken met wat de koningin doet en/of het nuttig is wat ze doet, dus het is offtopic dunkt me? Waarom zeur jij hier ubarhaupt over? Jij hoeft je niet druk te maken wat ontopic of offtopic of ongewenst is. Je bent op dit moment de enige die offtopic gaat, dus doe mee met de discussie of ga iets anders doen. Uit het onderwerp vloeit deze discussie, dus is die gewoon ontopic. Ik begrijp dat je een topic wilt waarin we met zijn allen gaan speculeren over de dader, zonder dat we daar enige kennis van hebben of anders het hele topic volspammen met hoe vreselijk het wel niet is. Nou, het was vreselijk inderdaad. Maar dat weten we nou wel, nu zijn we met een discussie bezig en daar doe je aan mee of hou je er buiten. Jij bent geen moderator.Dat hij er wat voor doet en democratisch is gekozen. Beatrix doet ook wel wat, maar is niet democratisch gekozen en doet dingen die de eerste en tweede kamer evengoed kunnen doen.Wie moet het dan doen? Als we geen koningin of president hebben? Welke partij moet het gaan doen, wie uit welke partij? Waarom net diegene? Vertegenwoordigt iemand uit een linkse of een rechtse partij de gehele bevolking? Wat is democratie? Je kan wel alles op de democratie gooien, maar in hoeverre hebben we eigenlijk een democratie? De politiek bestaat zogenaamd uit democratisch gekozen leiders, maar toch heeft iedereen er constant kritiek op. We hebben ze toch zelf gekozen? Zo zal het net zijn bij de koningin of bij een president. Laten we het zo stellen. De koningin zit er nu, dus wat is de toegevoegde waarde van een president? Je zei eerst dat ze niks deed, later dat de taken niets voorstelden en u dat het toch wel nodig is maar door een ander gedaan kan worden. Waarom moet het door een ander als het nu prima gaat? Waarom moet alles democratisch gekozen zijn? Elke debiel met veel geld en een vlotte babbel kan president worden, moet je daar vrolijk van worden? Het enige wat je dan kan doen is jezelf de schuld geven, maar dat doen mensen sowieso nooit. Wat is er mis met het koninklijk huis, waarin functioneren ze niet goed en op basis waarvan moeten ze weg?
FerryN Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dus in iedere topic dat in de Opinie sectie staat mag ik het onderwerp veranderen of offtopic gaan zolang het een discussie is?Daarnaast heeft dit onderwerp niks te maken met wat de koningin doet en/of het nuttig is wat ze doet, dus het is offtopic dunkt me? Waarom zeur jij hier ubarhaupt over? Jij hoeft je niet druk te maken wat ontopic of offtopic of ongewenst is. Je bent op dit moment de enige die offtopic gaat, dus doe mee met de discussie of ga iets anders doen. Uit het onderwerp vloeit deze discussie, dus is die gewoon ontopic. Ik begrijp dat je een topic wilt waarin we met zijn allen gaan speculeren over de dader, zonder dat we daar enige kennis van hebben of anders het hele topic volspammen met hoe vreselijk het wel niet is. Nou, het was vreselijk inderdaad. Maar dat weten we nou wel, nu zijn we met een discussie bezig en daar doe je aan mee of hou je er buiten. Jij bent geen moderator. Dat speculeren-tijdperk zijn we al lang voorbij, en dat speculeren hebben we ook vrij weinig aan omdat we de waarheid nooit zullen kennen aangezien die man al overleden is, en het volspammen van hoe erg het is, is inmiddels ook voorbij, dus die twee kun je van mijn kant al uitsluiten, van mij apart laten we deze topic rusten. Maar ik neem aan dat als er een aparte topic(die inmiddels al bleek dat ie bestond) meer mensen daadwerkelijk laten reageren dan in een topic over een ongeval/aanslag of hoe je het wilt noemen. En als je het afvraagt, nee, ik probeerde geen moderator na te doen of dergelijke, het was een vraag of dat misschien verstandiger was, of een voorstel, net hoe je het wilt noemen, en toen gaf GekkieJ01 reactie, en daar gaf ik juist weer reactie op, in principe voerden wij dus ook een discussie of het nou beter was in een ander topic door te gaan, of juist niet. Maar in welke topic word er nu door bediscussieerd? Dan zal ik kijken of ik er dan wel iets nuttigs in kan posten.
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dat speculeren-tijdperk zijn we al lang voorbij, en dat speculeren hebben we ook vrij weinig aan omdat we de waarheid nooit zullen kennen aangezien die man al overleden is, en het volspammen van hoe erg het is, is inmiddels ook voorbij, dus die twee kun je van mijn kant al uitsluiten, van mij apart laten we deze topic rusten.Jij bepaald dat niet.....Maar ik neem aan dat als er een aparte topic(die inmiddels al bleek dat ie bestond) meer mensen daadwerkelijk laten reageren dan in een topic over een ongeval/aanslag of hoe je het wilt noemen.Nee, je moet het van een andere kant bekijken. Het is moeilijk om een onderwerp goed te splitsen, in sommige berichten staan stukjes die in beide topics zouden moeten staan. Dan wordt het een onmogelijke taak om alles op een juiste manier te splitsen. Vandaar dat ik zeg dat jij je er niet druk om moet maken, jij hebt er immers geen last van.En als je het afvraagt, nee, ik probeerde geen moderator na te doen of dergelijke, het was een vraag of dat misschien verstandiger was, of een voorstel, net hoe je het wilt noemen, en toen gaf GekkieJ01 reactie, en daar gaf ik juist weer reactie op, in principe voerden wij dus ook een discussie of het nou beter was in een ander topic door te gaan, of juist niet.Zeggen dat het enigste wat anderen doen is een topic vervuilen terwijl het een grote offtopic gedoe is valt zeer zeker onder moderatorgedrag. Jij bepaald niet wat vervuiling of offtopic is. Dat is geen vraag, geen verzoek en ook geen voorstel. Dat is een conclusie trekken die je niet mag trekken. Dat daaraan vooraf een voorstel gaat doet er niks aan af.Maar in welke topic word er nu door bediscussieerd? Dan zal ik kijken of ik er dan wel iets nuttigs in kan posten. We gaan gewoon hier verder.. ^^ Mocht het topic later gesplitst worden dan gaan alle andere reacties die nu nog geplaatst worden gewoon mee. Vriendelijk verzoek om dit in het vervolg in een PB te zetten, juist dit soort dingen zijn vervuiling van een topic. (Ook al is het goed bedoeld.. )[REACTIES PER PB, ONTOPIC!]
Sprunk Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 HUISSEN - Karst Tates wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waavoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen. klikkerde klik Hij wilde dus aantonen dat de beweiliging niet goed was. Ik denk dat het hem wel is gelukt. Jammer dat hij daarna ook nog een aantal mensen wilde doodrijden.
Donald-Duck Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Slaat nergens op want hoe kunnen een paar politieagenten op de voet nou een vent in een auto tegenhouden, ervoor gaan springen? Dus veel meer konden die agenten ook niet doen.
Dieko Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Slaat nergens op want hoe kunnen een paar politieagenten op de voet nou een vent in een auto tegenhouden, ervoor gaan springen? Dus veel meer konden die agenten ook niet doen. Schieten?
Sprunk Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) Slaat nergens op want hoe kunnen een paar politieagenten op de voet nou een vent in een auto tegenhouden, ervoor gaan springen? Dus veel meer konden die agenten ook niet doen. Ze hadden op zijn minst betonblokken kunnen gebruiken om de weg af te zetten. Gewoon met een takelwagen een paar uur door de stad heen, en er kan geen auto meer door. En zet je overal ook nog 2 soldaten neer die op banden mogen schieten als iemand er toch doorheen komt(door beton ) Óf je legt gewoon spijkermatten neer) De weg afzetten met alleen maar dranghekken is eigenlijk ook wel vragen om moeilijkheden. Bewerkt: 2 mei 2009 door Sprunk
Donald-Duck Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) @ dieko kan, maar als zo´n auto wegrijd dan duurt het altijd even (nooit lang natuurlijk) voordat je het beseft en je wapen hebt gepakt. De agent moet rekening houden met de omstanders en je moet natuurlijk ook raak schieten, wat ook een probleem is als de auto alweer een stuk verder is gereden. @ sprunk was ook handig geweest, maar het vertrouwen was ook groot, je gaat er niet van uit dat zoiets gebeurd, en voor hetzelfde geld blaast iemand zich op, kan ook nog, je kunt niet met alles rekening houden Bewerkt: 2 mei 2009 door Donald-Duck
Sprunk Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) was ook handig geweest, maar het vertrouwen was ook groot, je gaat er niet van uit dat zoiets gebeurd, en voor hetzelfde geld blaast iemand zich op, kan ook nog, je kunt niet met alles rekening houden Meestal ga je er niet vanuit dat er een aanslag word gepleegd. Dat is immers het kenmerk van een aanslag. En de regering moet toch wel genoeg gewaarschuwd zijn met alle aanslagen in de wereld. Het is niet zo dat dit nou de eerste aanslag in de geschiedenis van het bestaan van de aarde is. En ja, als iemand zich opblaast... als er nou een boom omviel op de bus... als de koningin in haar broek plaste... als bestaat niet. Bewerkt: 2 mei 2009 door Sprunk
.NightFlower Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Ze hadden op zijn minst betonblokken kunnen gebruiken om de weg af te zetten. Gewoon met een takelwagen een paar uur door de stad heen, en er kan geen auto meer door. En zet je overal ook nog 2 soldaten neer die op banden mogen schieten als iemand er toch doorheen komt(door beton ) Óf je legt gewoon spijkermatten neer) De weg afzetten met alleen maar dranghekken is eigenlijk ook wel vragen om moeilijkheden. Aanslagen hou je niet tegen, wat je ook doet. Wie weet zit er een sluipschutter in een gebouw of weer zo'n gek die toevallig bij de beveiliging zit (ach ja je kan het tegenwoordig niet gek genoeg verzinnen). Je kunt je nu eenmaal in deze maatschappij er niet 100% tegen bewapenen. Dan nog als we straks met betonblokken koninginnedag moeten afbakenen, leger korpsen in moeten huren, koninklijke familie in een dichte gepantserde wagen moet laten rijden, de hele reutemeteut. Hoe kan het dan nog een gezellig Nederlands feest worden? Dan kan je net zo goed heel koninginnedag afschaffen. Dan is er ook geen lol meer aan.
Donald-Duck Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Stel iemand zou zich opblazen, dan zouden ze ook wel kunnen zeggen dat er een gepantserde bus moet komen, allemaal van die maatregelen die eigenlijk het hele open gebeuren van Koninginnedag weghalen. Betonblokken op de weg omdat er in die hele tijd dat koninginedag al gevierd word, er 1 keer iemand met een auto doorheen moest rijden. Er kan van alles gebeuren, dus waarom alles aanpassen zodat het onmogelijk is om er nog met een auto te komen. Dan kunnen er ook geen hulpdiensten meer komen zoals een ambulance. Zo´n plek moet toch bereikbaar blijven voor spoedgevallen.
Sprunk Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Stel iemand zou zich opblazen, dan zouden ze ook wel kunnen zeggen dat er een gepantserde bus moet komen, allemaal van die maatregelen die eigenlijk het hele open gebeuren van Koninginnedag weghalen. Betonblokken op de weg omdat er in die hele tijd dat koninginedag al gevierd word, er 1 keer iemand met een auto doorheen moest rijden. Er kan van alles gebeuren, dus waarom alles aanpassen zodat het onmogelijk is om er nog met een auto te komen. Dan kunnen er ook geen hulpdiensten meer komen zoals een ambulance. Zo´n plek moet toch bereikbaar blijven voor spoedgevallen. Je kan toch alvast ergens een plek inrichten waar je alvast 10 ambulances en 5 brandweerwagens neerzet. En dan zo snel mogelijk met diezelfde takelwagen een weg vrij maken, zodat de ziekenwagens de gewonden kunnen afvoeren. En ja scherpschutters. Zo blijf je aan de gang. Dan kun je ook nog overvliegen met een F16 en er een bom op gooien. Ik snap ook wel dat je nooit 100% alles kan afzetten. Maar je kan het ze in ieder geval zo moeilijk mogelijk maken.
End Of The Riot Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 HUISSEN - Karst Tates wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waavoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen.klikkerde klik Hij wilde dus aantonen dat de beweiliging niet goed was. Ik denk dat het hem wel is gelukt. Jammer dat hij daarna ook nog een aantal mensen wilde doodrijden. Ik weet niet volgens mij was het een mix van aanslag en zelfmoordpoging. :/
Recommended Posts