Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Ook weer zo'n typische post hoor. SamShine typt een lang stuk en jij gaat daar op zo'n manier op in. De rest van het bericht negeer je voor het gemakt maar. Voor de duidelijkheid, we hebben het, zoals je elders in dit bericht kunt lezen, over games die voor óf de PS3 of de 360 verschijnen. Bovengenoemde game komt toevallig ook uit op de PC, maar daar gaat het niet om in deze discussie, want hij komt niet op de PS3.

Dus het is geen exlusive klaar uit...

Maar het is wel een game die wel op de 360 en niet op de PS3 verschijnt. Het is dus wel een game waar je een 360 voor koopt en geen PS3. Het is dus wel een game die fans van die game kunnen overhalen om wel een 360 te kopen en geen PS3. Dáár gaat het om in deze discussie. Sterker nog, daar gaat het om in de hele console war.

En dat slaat op wat? Dat je denkt dat Halo 3 slecht wordt, ondanks dat de voorgaande delen geweldig waren.

Ik doel op Crackdown niet op Halo 3... Jij doet net of het een über game is omdat die gta gast er aan mee heeft geholpen.

Niet alleen daarom. Crackdown lijkt gewoon een hele goede game te zijn en vermeld ik er tussen haakjes even bij dat het van de bedenker van GTA is. Altijd leuk, op een GTAForum. Ga je trouwens nog verder in op dat bericht of hou je het wederom bij deze nuttige bijdrage?

Link to comment
Delen op andere websites

Ook weer zo'n typische post hoor. SamShine typt een lang stuk en jij gaat daar op zo'n manier op in. De rest van het bericht negeer je voor het gemakt maar. Voor de duidelijkheid, we hebben het, zoals je elders in dit bericht kunt lezen, over games die voor óf de PS3 of de 360 verschijnen. Bovengenoemde game komt toevallig ook uit op de PC, maar daar gaat het niet om in deze discussie, want hij komt niet op de PS3.

Dus het is geen exlusive klaar uit...

Maar het is wel een game die wel op de 360 en niet op de PS3 verschijnt. Het is dus wel een game waar je een 360 voor koopt en geen PS3. Het is dus wel een game die fans van die game kunnen overhalen om wel een 360 te kopen en geen PS3. Dáár gaat het om in deze discussie. Sterker nog, daar gaat het om in de hele console war.

En dat slaat op wat? Dat je denkt dat Halo 3 slecht wordt, ondanks dat de voorgaande delen geweldig waren.

Ik doel op Crackdown niet op Halo 3... Jij doet net of het een über game is omdat die gta gast er aan mee heeft geholpen.

Niet alleen daarom. Crackdown lijkt gewoon een hele goede game te zijn en vermeld ik er tussen haakjes even bij dat het van de bedenker van GTA is. Altijd leuk, op een GTAForum. Ga je trouwens nog verder in op dat bericht of hou je het wederom bij deze nuttige bijdrage?

Waarom moet ik persé op alles reageren? :? Heb wel meer te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moet ik persé op alles reageren? :? Heb wel meer te doen.

Wellicht dat dat de argumenten zijn waar je niet tegen op kunt? Hoe deze discussie gevoerd wordt begint me te irriteren, als je een discussie aangaat moet je voor goede argumenten zorgen. Als je dat niet kan, meng je dan gewoon niet in een discussie. Het valt me steeds vaker op dat je constant dingen blijft negeren, tevens gebruik je bijna nooit een normaal argument. In dat opzicht zou je een voorbeeld kunnen nemen aan Piet-Herr of SamShine, die beargumenteren wel hetgeen wat ze duidelijk proberen te maken. Kom aub met argumenten, inhoudsloze posts zijn ongewenst. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

europa pre-ordert massaal

De Europeanen zijn massaal de PLAYSTATION 3 gaan reserveren blijkt uit de volgende tekst.

Opening with a quote sounds appropriate: "It's the hottest gaming system since the PS2 launched in 2000 - demand will outstrip supply." That's coming from Woolworths head of games, Gerry Berkley. Woolworths is a UK store and that quote should tell you that the PS3 is going to hit Europe and hit it hard. How hard? Well, the estimate is that a PlayStation 3 pre-order is filed every twenty seconds for the past week. If you do the math, Woolworth is facing 3 per minute x 60 minutes in an hour x 24 hours in a day x 7 days per week in pre-orders... sorry for the messy numbers, but it comes out to 30,240 pre-orders!

Don't get us wrong -- we know it's a random guesstimation on Woolworths part and couldn't possibly be completely accurate. But if it were, that's the best case (or worst case, depending) scenario Sony and all the European gamers could hope for. A single chain of stores taking in 30,000 pre-orders is nothing to scoff at. Well, enjoy breaking records while you can, PlayStation 3, because you can only break pre-order records before the system is released.

bron: http://www.ps3fanboy.com/2007/02/14/playst...ords-in-europe/

Gamesindustry.biz is running a piece stating that online retailer Play.com is taking six times more pre-orders than it received for PlayStation 3 than Xbox 360 - and 15 times more than the Nintendo Wii.

Head of games, Gian Luzio, told GamesIndustry.biz that PS3 is “the most pre-ordered console yet” for Play.

bron: http://www.threespeech.com

Hier uit blijkt dus maar weer hoe populair de PLAYSTATION 3 wel niet is.

Hoppelijk doet Sony er nog wat extra consoles bij voor Europa want we hebben ze nodig !

BRON PS3Focus.nl

Link to comment
Delen op andere websites

kan je met je ps2 controller op de ps3? ik denk het niet, maar ik wil het ff voor de zekerheid weten.

net zoals op de ps2 met een PS controller

Nee, omdat de Playstation 2 én de Playstation '1' een bekabelde controller had was dit, zoals je zelf al terecht aangeeft, mogelijk. De Playstation 3 accepteert alleen draadloze controllers. En wat bungelt er aan je Playstation '1'/2 controller? :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

kan je met je ps2 controller op de ps3? ik denk het niet, maar ik wil het ff voor de zekerheid weten.

net zoals op de ps2 met een PS controller

Nee, omdat de Playstation 2 én de Playstation '1' een bekabelde controller had was dit, zoals je zelf al terecht aangeeft, mogelijk. De Playstation 3 accepteert alleen draadloze controllers. En wat bungelt er aan je Playstation '1'/2 controller? :sigaar:

Nu is het nog nee maar straks word het JA :puh: want sony is bezig met een apdater voor de PS3 die PS2/PS controllers kan aansluiten. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

kan je met je ps2 controller op de ps3? ik denk het niet, maar ik wil het ff voor de zekerheid weten.

net zoals op de ps2 met een PS controller

Nee, omdat de Playstation 2 én de Playstation '1' een bekabelde controller had was dit, zoals je zelf al terecht aangeeft, mogelijk. De Playstation 3 accepteert alleen draadloze controllers. En wat bungelt er aan je Playstation '1'/2 controller? :sigaar:

Nu is het nog nee maar straks word het JA :puh: want sony is bezig met een apdater voor de PS3 die PS2/PS controllers kan aansluiten. ;)

maar dan heb je niks aan het SIX-AXIS systeem, want ik heb gehoord dat het tog wel veel gebruikt word

De nieuwe controllers worden 60 Euro en dat vind ik wel heel duur, dus misschien toch maar wachten op Adapter

Link to comment
Delen op andere websites

kan je met je ps2 controller op de ps3? ik denk het niet, maar ik wil het ff voor de zekerheid weten.

net zoals op de ps2 met een PS controller

Nee, omdat de Playstation 2 én de Playstation '1' een bekabelde controller had was dit, zoals je zelf al terecht aangeeft, mogelijk. De Playstation 3 accepteert alleen draadloze controllers. En wat bungelt er aan je Playstation '1'/2 controller? :sigaar:

Nu is het nog nee maar straks word het JA :puh: want sony is bezig met een apdater voor de PS3 die PS2/PS controllers kan aansluiten. ;)

maar dan heb je niks aan het SIX-AXIS systeem, want ik heb gehoord dat het tog wel veel gebruikt word

De nieuwe controllers worden 60 Euro en dat vind ik wel heel duur, dus misschien toch maar wachten op Adapter

Dan heb je inderdaad niks aan de (overigens nog niet bewezen) tilt-functie die de SIX-ASSES geniet. :7 Maar je hebt gelijk dat je dan wacht op die adopter, al moet je er wel bijdenken dat je dan een minder percieze controller hebt, aangezien er een betere techniek in de SIX-ASSES zit, vooral als je deze vergelijkt met de Dual-Shock 1. Wat naast het gemis van de tilt-functie ook essentieel kán worden. Het is dus even afwachten of het wel de aanschaf waard word, maar als je nog een groot aantal Playstation '1'/2 titels op je toekomstige Playstation 3 gaat spelen zal dat niks uitmaken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

De PS3 heeft maar 256Mb video geheugen.

Ik lees dit op zoveel fora; de xbox360 heeft 512Mb shared geheugen de PS3 maar 256MB.

Dat is waar veel fans mee gooien omdat ze dat ergens hebben opgevangen, en dat is een eigen leven gaan lijden, zoals het zo vaak gebeurd op internet

Dit klopt; X360 heeft 512MB GDDR3 shared geheugen.

De PS3 heeft twee blokken; een van van 256MB XDR geheugen en een van 256MB GDDR3 geheugen.

Maar bij de PS3 hebben de CPU alsook de GPU access tot de volledige 512MB.

De memory controller en L2 cache zitten zelfs op de GPU, die tevens fungeert als north bridge.

Met andere woorden; de consoles hebben BEIDE beschikking over 512 MB geheugen.

Het is zelfs zo dat XDR Ram zo rete snel is dat de 256 MB XDR @ 3,2 Ghz van de PS3 niet vergelijkbaar is met "gewoon" GDDR3 ram. geheugen.

In theorie betekend dat het 512MB geheugen van de PS3 sneller is dan de 512MB van de X360.

Vaak wordt gezegd dat de PS3 GOW niet in vollle glorie zou kunnen draaien, dat is niet waar. Wel zou de game-engine aangepast moeten worden aan de hardware set-up van de PS3.

De Nieuwe Unreal Tournament III is een applicatie die nog zwaarder zal zijn als GOW en die zal gewoon draaien met alle toeters en bellen op de PS3.

Ik hoop dat hiermee het fabeltje een beetje uit de wereld is geholpen.

BRON: PS3Focus.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Helft beschikbare PS3's al gereserveerd

Nieuws | 21 februari 2007 - Sony heeft ons laten weten dat de helft van de PlayStation 3's die voor de Benelux beschikbaar zijn, inmiddels al zijn gereserveerd door middel van een pre-order. De laatste weken is het aantal reserveringen enorm omhoog geschoten, wat te maken heeft met het bekend maken van definitieve lanceerdatum.

Volgens Patrick Vyncke, Managing Director PlayStation binnen Sony Computer Entertainment Benelux, kunnen consumenten die een PlayStation 3 nu gereserveerd hebben, erop vertrouwen dat ze hun console op 23 maart kunnen afhalen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ow yeah. :sigaar:

Dat gaat lekker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...