Ikkes Geplaatst: 13 september 2007 Rapport Geplaatst: 13 september 2007 Het is inderdaad een gerucht, maar wel een die goede kansen van slagen heeft, zo zijn er verschillende duidelijke aanwijzingen te vinden dat hij er komt. Als hij inderdaad komt is het denk ik een goede zet, want zo zet de PS3 toch wel degelijk een stapje richting de Xbox360. @Thug, deze komt wel degelijk. Zodra de voorraad van "Oude" 60 GB PS3's op zijn zal het nieuwe 80 GB model gelanceerd worden, en dit is wel officieel bevestigd door Sony . Reageren
M4X Geplaatst: 13 september 2007 Rapport Geplaatst: 13 september 2007 Geweldig nieuws dit, hopelijk kan Sony het snel bevestigen. In Amerika verkoopt de $500 versie van de PS3 al erg goed, en met een 400 euro versie zal dat alleen maar nog beter worden. Tijdens Kerst zullen vast veel mensen een PS3 aanschaffen, en daarmee zal de PS3 dan zeker op de lange termijn de Xbox en de Wii inhalen. Zo zie je maar weer, geduld wordt toch uiteindelijk toch beloont, en dan mis je vrij weinig toppers, maar toch heb ik er geen spijt van dat ik hem al meteen heb gehaald Reageren
Groot-Duimpje Geplaatst: 13 september 2007 Rapport Geplaatst: 13 september 2007 Geweldig nieuws dit, hopelijk kan Sony het snel bevestigen. In Amerika verkoopt de $500 versie van de PS3 al erg goed, en met een 400 euro versie zal dat alleen maar nog beter worden. Tijdens Kerst zullen vast veel mensen een PS3 aanschaffen, en daarmee zal de PS3 dan zeker op de lange termijn de Xbox en de Wii inhalen. Zo zie je maar weer, geduld wordt toch uiteindelijk toch beloont, en dan mis je vrij weinig toppers, maar toch heb ik er geen spijt van dat ik hem al meteen heb gehaald das zker mooi ja , ik wist wel dat het een succes werd Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 (bewerkt) Geweldig nieuws dit, hopelijk kan Sony het snel bevestigen. In Amerika verkoopt de $500 versie van de PS3 al erg goed, en met een 400 euro versie zal dat alleen maar nog beter worden. Tijdens Kerst zullen vast veel mensen een PS3 aanschaffen, en daarmee zal de PS3 dan zeker op de lange termijn de Xbox en de Wii inhalen. En jij bent op de hoogte van de huidige sales? Verenigde Staten, augustus: Wii 403.6 K Nintendo DS 383.3K Xbox 360 276.7K PlayStation 2 202K PlayStation Portable 151.2 K PlayStation 3 130.6K GBA 69.5K En de Wii blijft maar beter verkopen. De PS3 heeft afgelopen maand in Japan een kleine stijging gehad, maar kwam bij lange na niet in de buurt van het aantal verkochte Wii's. Ook de 360 verkoopt in Amerika 2 keer zo veel als de PS3 en dan hebben we het maar even niet over de Wii. Japan, eerste week van september Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD 1. NDS - 77,488 | 94,339 | 5,267,004 | 19,272,683 2. WII - 29,088 | 39,371 | 2,619,238 | 3,538,881 3. PSP - 15,564 | 22,196 | 1,385,230 | 5,917,359 4. PS2 - 13,360 | 14,280 | 559,434 | 20,714,293 5. PS3 - 13,248 | 18,068 | 675,170 | 1,132,728 6. 360 - 1,286 | 1,635 | 142,644 | 407,346 7. GBA - 550 | 474 | 46,320 | 15,344,399 8. NGC - 82 | 73 | 9,547 | 4,179,015 Ook in Japan verkoopt de Wii minstens 2 keer zo goed als de PS3 en dan heeft de Wii een behoorlijke daling gehad afgelopen paar weken: half augustus stond 'ie nog rond de 70k per week (Ps3 stond stond toen op 20k), LTD is 3,5 miljoen tegenover 1,1 miljoen. Er moet echt een wonder gebeuren wil de PS3 nog bij komen, maar de Wii inhalen lukt eigenlijk al niet meer. Wereldwijd was de stand dacht ik, heel ruw genomen, 10 miljoen Wii's, ongeveer 10 miljoen 360's en 4 miljoen PS3's. Zo zie je maar dat die goeie ouwe meetlat zo'n 100 pagina's terug tog gelijk had over de ps3 Zo zie je maar dat de verstokte fanboy nooit naar de feiten kijkt. Bewerkt: 14 september 2007 door Piet-Herr Reageren
M4X Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 En jij bent op de hoogte van de huidige sales?Verenigde Staten, augustus: Wii 403.6 K Nintendo DS 383.3K Xbox 360 276.7K PlayStation 2 202K PlayStation Portable 151.2 K PlayStation 3 130.6K GBA 69.5K En de Wii blijft maar beter verkopen. De PS3 heeft afgelopen maand in Japan een kleine stijging gehad, maar kwam bij lange na niet in de buurt van het aantal verkochte Wii's. Ook de 360 verkoopt in Amerika 2 keer zo veel als de PS3 en dan hebben we het maar even niet over de Wii. Japan, eerste week van september Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD 1. NDS - 77,488 | 94,339 | 5,267,004 | 19,272,683 2. WII - 29,088 | 39,371 | 2,619,238 | 3,538,881 3. PSP - 15,564 | 22,196 | 1,385,230 | 5,917,359 4. PS2 - 13,360 | 14,280 | 559,434 | 20,714,293 5. PS3 - 13,248 | 18,068 | 675,170 | 1,132,728 6. 360 - 1,286 | 1,635 | 142,644 | 407,346 7. GBA - 550 | 474 | 46,320 | 15,344,399 8. NGC - 82 | 73 | 9,547 | 4,179,015 Ook in Japan verkoopt de Wii minstens 2 keer zo goed als de PS3 en dan heeft de Wii een behoorlijke daling gehad afgelopen paar weken: half augustus stond 'ie nog rond de 70k per week (Ps3 stond stond toen op 20k), LTD is 3,5 miljoen tegenover 1,1 miljoen. Er moet echt een wonder gebeuren wil de PS3 nog bij komen, maar de Wii inhalen lukt eigenlijk al niet meer. Wereldwijd was de stand dacht ik, heel ruw genomen, 10 miljoen Wii's, ongeveer 10 miljoen 360's en 4 miljoen PS3's. Klopt, de Wii verkoopt nu als een trein, maar ik denk dat dat aantal binnenkort gaat dalen, aangezien de Xbox en de PS3 in prijs verlaagt worden en die nu dus veel aantrekkelijker zijn dan eerst. En er verschijnen ook nog erg veel goede games voor beide consoles die de Xbox en de PS3 alleen maar nog populairder maken. Ik zeg zeker niet dat de Wii het slecht gaat doen, maar zo 'hot' als de Wii de afgelopen maanden was zal hij niet meer worden denk ik. En tsja, over de strijd tussen de 360 en de PS3 valt ook nog weinig te zeggen vind ik, want de verhoudingen in Amerika zijn precies andersom in Japan, waar de PS3 dus veel beter verkoopt. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 (bewerkt) Klopt, de Wii verkoopt nu als een trein, maar ik denk dat dat aantal binnenkort gaat dalen, aangezien de Xbox en de PS3 in prijs verlaagt worden en die nu dus veel aantrekkelijker zijn dan eerst. En er verschijnen ook nog erg veel goede games voor beide consoles die de Xbox en de PS3 alleen maar nog populairder maken. Ik zeg zeker niet dat de Wii het slecht gaat doen, maar zo 'hot' als de Wii de afgelopen maanden was zal hij niet meer worden denk ik. De Wii krijgt tussen nu en begin 2008 last van AAA-titels als Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl en Mario Kart Wii. Stuk voor stuk enorm populaire titels, dus ik denk persoonlijk dat de Wii juist een seizoen tegemoet gaat zoals geen enkele andere console ooit heeft gedaan. En tsja, over de strijd tussen de 360 en de PS3 valt ook nog weinig te zeggen vind ik, want de verhoudingen in Amerika zijn precies andersom in Japan, waar de PS3 dus veel beter verkoopt. De Xbox 360 verkoopt in Japan inderdaad als een defecte trein en dat zal ook wel altijd zo blijven. Daarom zal de 360 de consolewar nooit gaan winnen, omdat Japan een te grote markt is om helemaal links te laten liggen. Maar goed, de PS3 mag dan in Japan ongeveer 10 keer zo goed verkopen als de Xbox, 10 keer niets is nog steeds vrij weinig. Bedenk wel dat Japan het thuisland is van de PS3, waar Playstation altijd heel populair is geweest (zelfde geldt voor Nintendo, overigens), dus dat maakt het vrij zorgelijk dat 'ie ook daar vrij slecht verkoopt. Prijs is daarbij geen serieuze factor: In Japan heb je al een PS3 voor 330 euro. Bewerkt: 14 september 2007 door Piet-Herr Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Ach. Maar de Playstation baas houdt de spirit er in, en is niet zo bijster onder de indruk van de matige verkoopcijfers. "We maken verlies op iedere verkochte Playstation. Dus hoe minder Playstations we verkopen hoe minder verlies we maken." Reageren
M4X Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 De Wii krijgt tussen nu en begin 2008 last van AAA-titels als Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl en Mario Kart Wii. Stuk voor stuk enorm populaire titels, dus ik denk persoonlijk dat de Wii juist een seizoen tegemoet gaat zoals geen enkele andere console ooit heeft gedaan. Daar heb je ook gelijk in, maar in mijn ogen was de Wii vooral populair door de besturing en door de prijs. De besturing zal dan niet meer zo heel nieuw zijn, en daarmee valt dus een belangrijke factor weg. De lage prijs zal wel nog steeds een groot pluspunt zijn, maar ook het prijsverschil wordt minder in vergelijking met de 360 en de PS3. Het zal dan dus echt veel meer van de games moeten komen, en voor mij is het daarom nog maar de vraag of alle exclusieve titels van Nintendo het redden tegen alles wat rond en na Kerst voor de Xbox en de PS3 verschijnt. Reageren
Ikkes Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Er zijn weer berichten rondom de "vernieuwde" PS3 Controler vrijgekomen, ook er is er meer informatie over de nieuwe Firmware (2.00): 'Onthulling DualShock 3 en firmware 2.0 op TGS' De laatste episode van de 1UP Yours Podcast onthult dat de DualShock 3 is bevestigd aan Shane. Volgens hem zal de nieuwe controller met touchsense op de Tokyo Game Show uit de doeken worden gedaan. Meerdere mensen op fora beweren dat de DualShock 3 is bevestigd. De controller zou gebruik gaan maken van de next-gen rumble; touchsense. De technologie maakt het mogelijk verschillende onderdelen apart van elkaar te laten trillen. De trilling kan worden ingesteld op verschillende niveaus; krachtig, intens, korte trillingen etc. Ontwikkelaars hebben dus de mogelijkheid allerlei effecten toe te voegen. Ook beweerde men dan de motion sensor onder handen is genomen en nu beter werkt. De motion sensor in de 'oude' controller zou last hebben van een te grote 'dead zone', welke dus nu verholpen is. Het Japanse Dengeki PlayStation Magazine beweerde eerder al dat de nieuwe PS3-controller in oktober verschijnt in Japan. De nieuwe controller zal tevens compatible zijn met Gran Turismo 5 Prologue, welke tevens in oktober verschijnt. Mocht de controller dus worden aangekondigd op de TGS, lijkt de kans groot dat Dengeki het bij het juiste eind heeft. De nu al legendarische fimrware 2.0 zou tevens op de Tokyo Game Show worden onthuld. Deze zou het mogelijk maken om de XMB op te roepen in een game. De Tokyo Game Show begint aanstaande woensdag/donderdag. Houd PS3 Only rond die tijd goed in de gaten voor het laatste nieuws. Bron: PS3Only.nl Reageren
Mania-92 Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 (bewerkt) TGS: Nieuwe SIXAXIS controller bevat rumble Nieuws | 19 september 2007 - De herziene versie van de SIXAXIS controller bevat een trilfunctie. IGN bevestigt dit na een speelsessie met het spel Burnout Paradise op de Tokyo Game Show. "De controller voelt een stuk zwaarder aan en trilt", aldus Anoop Gantayat van IGN. Waarschijnlijk kondigt Sony de vernieuwde SIXAXIS controller vanavond tijdens de Sony persconferentie aan. We hebben dit voor de zekerheid bij Sony nagevraagd, maar die konden hier niks over zeggen. De persconferentie start om 03.30 Nederlandse tijd. BRON ---------------------------------------------------------------- Goed nieuws, het is nu dus al gewoon 99% zeker, nu nog wachten op die persconferentie. Bewerkt: 19 september 2007 door Mania-92 Reageren
thug Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 nog ff een vraagje als ik draadloos online wil staat er op mij status 40 procent internet verbinding is dat genoeg maar hij geefd soms een time out aan. en toegangspunt wat is dat wat hij vind dat niet Reageren
Ikkes Geplaatst: 20 september 2007 Rapport Geplaatst: 20 september 2007 (bewerkt) Hey Thug, In principe moet 40% voldoende zijn, maar het is wel kantje boord. Dat is dan ook de reden dat hij soms ook wegvalt, dit is dan ook die time out: kan geen verbinding maken met toeganspunt( waar het toeganspunt de router of andere punt is waar het draadloos netwerk begint). Om gewoon goed internet te hebben kan je je PS3 ook via een LAN kabel aansluiten via het internet . Dan is er ook heel wat nieuws vrijgekomen bij de persconferentie van Sony op de Tokyo Game Show. je vind het hieronder: Sony bevestigt DualShock 3 We berichtte er gistermiddag al over. Maar nu heeft Sony het ook officieel bevestigd. De SIXAXIS wordt in het eerste kwartaal van 2008 vervangen door de DualShock 3. De controller heeft een trilfunctie en weegt iets meer. In Japan is de DualShock 3 al eind dit jaar te krijgen. Amerika moet net als ons wachten tot begin 2008. Op de Tokyo Game Show zijn negen spellen die de trilfunctie ondersteunen. Onder andere Devil May Cry 4 en Metal Gear Solid 4. Sony heeft het nu dus officieel bevestigd, je kan een complete lijst van ondersteunende games hier vinden. Al met al goed nieuws dus, al was het eigenlijk al bekend. ----------------------------------- PlayStation Home uitgesteld naar 2008 Sony heeft tijdens de persconferentie op de Tokyo Game Show bekend gemaakt dat Home een release in de herfst niet gaat halen. Volgens Kaz Harai zijn het niet zo zeer de technische problemen maar het wereldwijd uitbrengen van het 'spel'. "Elk land heeft zijn eigen wensen en het kost ons meer tijd om aan die wensen te voldoen", aldus de president van Sony Computer Entertainment. Home staat nu voor een release in de lente van 2008. Erg jammer vind ik dit, ik had wel gehoopt om het dit jaar nog te kunnen spelen, maarja nu maar wachten tot 2008. ----------------------------------- Geen prijsverlaging voor de PS3 dit jaar Nieuws | 20 september 2007 - Hoewel de geruchten de ronde deden komt er dit jaar geen prijsverlaging van de PlayStation 3. Dit zei de baas van Sony Computer Entertainment Kaz Hirai vandaag tijdens de TGS2007 persconferentie. De prioriteit van Sony ligt bij het vergroten van het aantal spellen voor de PlayStation 3. Voor de mensen die op een prijsverlaging zaten te wachten is dit natuulijk vervelend nieuws, voor de mensen die al een PS3 hebben kan je dit ook als goed nieuws opvatten aangezien sony een hoge prioriteit op games legt, wat nu af en toe wel beter kon. Het kan overigens ook een truc zijn van Sony om te zorgen dat de verkoop van de Playstation 3 nu niet daalt omdat men gaat wachten op de prijsverlaging. ----------------------------------- Overal te wereld connecten PS3 met Remote Play Op de Tokyo Game Show 2007, liet Kaz Hirai zien dat de PlayStation 3 en PlayStation Portable Remote Play functies een update hebben ondergaan waardoor het mogelijk wordt om ze overal ter wereld aan en uit te zetten. Hierdoor wordt het mogelijk om bij je eigen foto’s, muziek en videos te komen zonder de PlayStation 3 aan te laten. Wel moet je daarbij in contact staan met een wireless internet verbinding. Later zal de Remote Play functie ook verder worden uitgewerkt waardoor een PS3 als gamehost kan dienen. Zo kunnen maximaal drie mensen met een PSP een game (bijvoorbeeld een voetbalgame) spelen waarbij de PS3 als host dient. Vervolgens kunnen er ook twee extra PS3’s verbinding maken en de game als toeschouwer volgen. Voor de mensen die Remote Play gebruiken is dit een mooie vooruitgang, want het is soms wel handig dat je niet je PS3 aan hoeft te hebben voor Remote Play, ook dit is dus goed nieuws. Bron: Insidegamer.nl Bewerkt: 20 september 2007 door Ikkes Reageren
Gta-killer Geplaatst: 21 september 2007 Rapport Geplaatst: 21 september 2007 -----------------------------------PlayStation Home uitgesteld naar 2008 Sony heeft tijdens de persconferentie op de Tokyo Game Show bekend gemaakt dat Home een release in de herfst niet gaat halen. Volgens Kaz Harai zijn het niet zo zeer de technische problemen maar het wereldwijd uitbrengen van het 'spel'. "Elk land heeft zijn eigen wensen en het kost ons meer tijd om aan die wensen te voldoen", aldus de president van Sony Computer Entertainment. Home staat nu voor een release in de lente van 2008. Erg jammer vind ik dit, ik had wel gehoopt om het dit jaar nog te kunnen spelen, maarja nu maar wachten tot 2008. ----------------------------------- Van ps3 party.nl: Gisteren brachten we je al het treurige nieuws dat Home was uitgesteld tot de lente in 2008. Vandaag hebben we echter wat vrolijker nieuws. De open beta van Home zal namelijk volgens Gamespot ergens in november of december beginnen. Kun je dus toch dit jaar nog aan de slag met Home! Het zal dus nog steeds mogelijk zijn om dit jaar nog home te spelen door de open beta. Reageren
thug Geplaatst: 21 september 2007 Rapport Geplaatst: 21 september 2007 (bewerkt) euh srr het is ip adres dat ik bedoel exuseer dat vind hij niet ofso ik kan online met mn ps3 maar dan mee draad maar dan moet ik heel de tijd mn ps3 beneden zetten en dat is ook niet zo plezand voor mijn ouders Bewerkt: 21 september 2007 door thug Reageren
2fast{0} Geplaatst: 21 september 2007 Rapport Geplaatst: 21 september 2007 euh srr het is ip adres dat ik bedoel exuseer dat vind hij niet ofso ik kan online met mn ps3 maar dan mee draad maar dan moet ik heel de tijd mn ps3 beneden zetten en dat is ook niet zo plezand voor mijn ouders je kunt ook een langere kabel kopen en de kabel naar beneden trekken maar wie spelen hier Rainbow six vegas ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.