Jump to content

Welke kies je?

Welke vind jij het best?  

98 leden hebben gestemd

1. 1. Welke vind jij het best?

• 1. Xbox 360
      52
    • 2. Playstation 3
      136

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik hou het bij de ps3, ik heb de playstation en de playstation en nu wil ik ook de playstation 3 past goed in dit rijtje :rolleyes: .

• Reacties 185
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Yohan

7

• MNC3

6

• -R-R-

6

• henk_jan

4

Geplaatst:
De xbox 360 kon je toch aansluiten op je PC als ik het goed had :huh: , zo ja...dan vind ik die het beste. :)

Dat kan met de gewone xbox nu ook hoor.

Je kan het op verschillenden manieren bekijken, ik ga voor de Xbox-360 omdat ik weet dat er heel veel leuke games zijn die alleen voor de xbox zijn.

denk aan Fable,Halo2,Ninja Gaiden,Forza Motorsport.

En ze hebben allemaal een vervolg ook!

En ik geloof echt niet dat de ps2 2x beter is dan de xbox-360!

Hallooo waar blijft de concurrentie dan?

Geplaatst:

de PS3

1.ziet er beter uit dan xbox360

2.meer mogelijkheden dan xbox

3.ook waarschijnlijk de prijs

Geplaatst:

ik kies voor de ps3 lijkt me leuker dan een xbox360 maar de ps3 is pas het voorjaar van 2006 en dat vind ik wel jammer.

Geplaatst:

PS3!!!

de screens dat ik al van de ps3 heb gezien zagen er stukken beter uit dan de screens van de xbox360

Geplaatst:
PS3!!!

de screens dat ik al van de ps3 heb gezien zagen er stukken beter uit dan de screens van de xbox360

Ik kan er geen verschil uit zien hoor...

Geplaatst:
Jullie zitten toch alleen maar te zeuren om het design... Volgens mij heeft 1/20 hier maar een Xbox. Weten niet eens wat ze missen, volgens mij hebben ze 'm nog nooit gespeelt. Ik heb ze allebij dus ik moet het weten ( Xbox, PS en PS2 ).

Dat design kan m'n rug op, ik vind het al goed dat Microsoft het nog aandurft en aankan. Mischien staan we nog voor een verassing en word de PS3 een grote flop door grote fouten of weet ik veel wat !

EN WAT MERK IK NU TOCH VOOR ONZIN !! :lol:

Jullie zaten altijd te zeuren "OH DIE XBOX CONTROLLER IS ZO GROOT", nou... Kijk nu eens !? Die Controller van de PS3 is nog langer dan het woord tsjinkonsifontiaaandeachterkant ! Maar komen hun weer "oh nee, maakt niet uit hoor"...

Niet dat ik fanboy ben van Nintendo, Microsoft of Sony ( mijn keuze gaat naar PC, yup ! Microft... ), maar ik vind dat elke console beöordeeld moet worden OM ZIJN FEITEN EN PRESTATIES, niks design, niks verkoopcijfers, niks maker, niks land van herkomst, niks verleden. Ze gaan alle 3 een nieuw begin tegemoet en hebben even bijde even veel recht om te worden gespeelt en gekocht. Maar die "slimme" mensen zien dat niet in. Ze kopen gewoon blind datgeen waar ze "fan" van zijn, wat ze beter vinden omdat de vorige "versie" beter was. Ik hoop van harte dat ze allebij even goed zijn, dan zijn ze allebij stil. :)

Maar nu ik toch zo'n 3 alinia's schrijf, kan ik net zogoed doorgaan met m'n "actie"...

De Xbox kwam later uit, dus had Microsoft langer de tijd om even te sleutelen aan haar console. Dus; Xbox word tikkeltje mooier ( binnekant uiteraard ). Games worden soepeler... De PS'ertjes ( o.a ik ), waren erg verrast door hun onverwachte concurrentie ( Xbox ), en gingen toen allemaal dingentjes verzinnen om hem zwart te maken ( herinner me nog de Xbox vs. PS2 battles :puh: ). Xbox word wat minder verkocht, onstaan weer van die fan-clubjes... Denk dat het zéér interresant zal zijn als Microsoft en Sony SAMEN GAAN WERKEN aan één console, om hem dan nóg krachtiger te maken dan voorheen.

( leest even wat replys )

Wat een argumenten mensen... Hier hebben we niks aan ! Waarom vinden jullie dit ? Ja... PS3 is beter dan Xbox360, jemig wat een argument ! :notinpressed:

Maar ik vind dit soort topics niet passen in dit forum. Het bestaat grotendeels uit SanAndreas, SanAndreas = PS2 voor 7/10'e deel. Als we nu overstappen op een Xbox forum. Zou ik weer vinden "PS3 zuigt, heil de Xbox360 zomfglolmafo".

Controller

Xbox controller was in het begin groot, geen problemen mee. Wel had ik dat met de PS op een of andere manier. Rede ; te klein. Paste niet in m'n hand ! En dat is niet omdat ik grote handen heb nee ( alhoewel... ) Ik vind de Xbox zeker wennen tegenover de PS. Omdat de knoppen net wat anders zijn, X zit b.v links ( dus, ik zoek X, maar ben gewend om hem onderin te bereiken ). Maar na 2 dagen Burnout3 te hebben gespeelt ( 1 keer op de PS2, en 1 keer op de Xbox ), vond ik die van Xbox soepeler en gladder, werkte toegankelijker, je hebt er een goede controller voor op een of andere manier.

Systeem

Xbox is uiteraard wat sterker ( volgens mij ook van de buitenkant ). Kan net wat meer aan, en heeft een lekker gevoel. Ik werd gek van m'n PS2 als hij z'n klepje open maakt je het vreselijke geluid "SSSKRDDDDRRR" hoort. Maar dat is kwestie van oud-heid ( heb de PS2 al +/- jaar ).

Conclussie :

Alhoewel ik de Xbox blijf steunen, ga ik voor de PS3 omdat hij nét wat beter eruit ziet op een manier die ik maar niet kan snappen. Ik zie ze wel bijde in m'n kamer over 3 jaar. Evenals de Xbox en PS2 van nu. Het feit dat ze oude games kunnen spelen maakt het juist leuker. En door de gadgets kan ik hem waarschijnelijk sneller aanschaffen ( ma en pa houden ervan :puh: ).

Mijne : PS3. :)

Weet je wel wat je schrijft ;) .

Je zit over de ps2 en x-box te lullen en dan zeg je niks verleden wat zit je dan allemaal over de ps2 en x-box te lulle.

Geplaatst:

Jah Sasuke je hebt idd wat interesante punten...

Controller bijv.

Maare dat van die frisse start ondersteun ik niet helemaal,

Kijk stel dat de Xbox (1) enorm was geflopt en jij had dat ding aangeschaft omdat je toch geen PS2 wou kopen, dan heb duz een flinke miskoop gedaan en zal dit een reden kunnen zijn om de 360 niet te kopen omdat je bang bent voor die zelfde miskoop...

@ Edmania

Ik denk niet dat hij dat bedoelde toen hij ''geschiedenis'' zei.. ;)

Hij betrekt alleen de geschiedenis erbij qua controlle en zo te zien uit eigen ervaring.. ;)

Geplaatst:
Weet je wel wat je schrijft ;) .

Je zit over de ps2 en x-box te lullen en dan zeg je niks verleden wat zit je dan allemaal over de ps2 en x-box te lulle.

Sorry hoor maar Sasuke is hier eigenlijk nog de enige persoon die hier argumenten gebruikt.

Zelf wil ik eerst zien door er echt op te spelen om te zien welke console de beste is aangezien je hier een stukke betere indruk van krijgt dan de officiële screenshots die vaak gerenderd zijn op hogere kwaliteit dan dat het spel echt is.

De specificaties van de PS3 en de Xbox360 liggen heel dicht bij elkaar. Echter moet je nooit alleen naar de specificaties kijken zoals het aantal Ghz.

Voorbeeld:

Je hebt een Intel Celeron 2,4 Ghz en een AMD Athlon 64 bits processor van 2,4 Ghz.

Al snel zul je hierbij merken dat de AMD sneller is door andere factoren in de processor. Je moet dus niet alleen naar de getallen als Ghzen kijken.

Ook draaien beide spelcomputers op een eigen besturingssysteem. Een zwaar besturingssysteem kost meer van de spelcomputer daarom proberen de spelontwikkelaars een zo licht mogelijk besturingssysteem te maken. (Microsoft gebruikte voor de Xbox (1) een afgeslankte versie van Windows 2000)

Beide fabrikanten zowel Microsoft (denk maar aan dingen zoals DirectX) en Sony (veel ervaring met eerdere consoles) weten wel hoe ze het besturingssysteem moeten maken.

Hierdoor zullen de PS3 en Xbox360 niet veel uiteen lopen qua specificaties.

Daarom denk ik dat vooral marketing en de games die er op uitkomen een grote rol gaat spelen welke spelconsole het meeste wordt verkocht.

Microsoft heeft dus al een hele Xbox360 presentatie op MTV gedaan. Dit is natuurlijk de perfecte manier van reclame maken.

Ook weet Sony weer bekende games als Grand Theft Auto naar hun console toe te halen.

Nu natuurlijk nog mijn eigen keuze want daar gaat deze topic dus over. Zelf zorg ik iedergeval dat ik een Playstation 3 in huis heb voor Grand Theft Auto 4 om hem natuurlijk zo snel mogelijk te spelen. Zelf heb ik eigenlijk niet veel met consoles behalve dan dat ik GTA op de PS2 speel voor deze site en natuurlijk omdat het een goed spel is.

Geplaatst: (bewerkt)

IK ga zeker voor de Ps3... dat topic over de Ps3 zegt voor mij genoeg ;)

[[Joriz Daar heb je een punt ;) ]]

Bewerkt: door Dennizzzz
Geplaatst:

nee, als ik echt moest kiezen gaat het naar pc

PC blijft de mooiste graphics hebben :D

en dat kun je denk ik ook een feit noemen, nou ja...

als je een goede video kaart hebt dan, iets van 256 mb

dan is 't prima of hoger :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...