Jump to content

Op een flat gebouw springen in GTA Chinatown Wars


Bierbuikje

Recommended Posts

Op een flat gebouw springen in een Top Down game? Onmogelijk denkt iedereen. Nou zeker niet. Ik ben op het idee gebracht door dit topic op gtaforums van Reconite en ik zal er in dit topic een Nederlandse tutorial van maken met foto's.

De tutorial!

Benodigdheden

- Full Health en Full Armour. Dit is omdat je bij de ontploffing tussen jouw motor en het tankstation aardig wat health kan verliezen.

Uitleg

Allereerst heb je een motor nodig. Denk aan een Angel, Sanchez of een NRG. Je kan het niet met een auto doen, omdat het gewicht van een auto te zwaar is. Een motor is licht genoeg om door de lucht heen te laten vliegen.

DSC00118-1.jpg

Wanneer je een motor hebt gevonden ga je naar een tankstation toe. Ik heb voor dit tankstation gekozen, omdat het bij grote flats in de buurt zit.

DSC00117-1.jpg

Als je bij een tankstation bent rijd je met de zijkant van de motor tegen 1 van de tankstations aan, net zolang tot het ontploft.

DSC00119-2.jpg

Wanneer het gelukt is zal je door de lucht geslingerd worden. Soms word je tegen het dak van het tankstation geslagen. Op dat moment spawn je op het tankstation.

DSC00120-1.jpg

Nu komt het op geluk aan. Je kan tegen een flat gebouw aan worden geslingerd en dan zal je neervallen op de grond. Voor het geval dat je boven een flatgebouw komt moet je snel op X drukken zodat je op de flat neerkomt. Alle daken zijn solid dus je kunt er niet doorheen vallen.

DSC00122-1.jpg

Als je op het dak staat heb je een prachtig uitzicht over de stad. Als je er weer vanaf wilt kan je er gewoon aflopen. Je gaat niet dood, want rockstargames heeft er niet op gerekend dat je zo hoog kan komen. Er gaat ongeveer 1 health af omdat je valt.

DSC00115-1.jpg

Enkele bijzonderheden op het dak.

- Dit is een handig trucje voor als je veel politie achter je aan hebt. Ze kunnen nu niet meer bij je komen.

- Alle objecten op het dak (niet het dak zelf) zijn unsolid.

- Als je op het dak staat kan je de draw distance van de game zien. Deze is niet zo groot omdat je op de grond ook niet zoveel ziet. Als je op het dak staat kan je blauwe vlekken zien waar de game nog niet is geladen.

DSC00116-2.jpg

Bierbuikje

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bierbuikje

    6

  • Koeky7

    4

  • Nissan

    3

  • _Night-Men_

    2

dan moet je denk ik wel

vaak oefenen ^_^ , maar

toch leuk om is te probere! :tu:

Het kost wel veel tijd inderdaad, je moet de goede kant op vliegen en hoog genoeg gaan tegelijk, dat gaat vaak mis. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb naar een dag spelen al een paar mooie hoge gebouwen weten te 'beklimmen'.

Op 1 zo'n flat werd alles vet traag en houterig.

Kan je ook een snapmap geven? Dan ga ik daar ook eens kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb naar een dag spelen al een paar mooie hoge gebouwen weten te 'beklimmen'.

Op 1 zo'n flat werd alles vet traag en houterig.

Kan je ook een snapmap geven? Dan ga ik daar ook eens kijken.

In het westen van deze bezinepomp is een flatgebouw die best wel hoog is, het is soms wel lastig om erop te komen maar het is te doen.

Click here to view the SnapMap

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Op een flat gebouw springen in een Top Down game? Onmogelijk denkt iedereen. Nou zeker niet. Ik ben op het idee gebracht door dit topic op gtaforums van Reconite en ik zal er in dit topic een Nederlandse tutorial van maken met foto's.

De tutorial!

Benodigdheden

- Full Health en Full Armour. Dit is omdat je bij de ontploffing tussen jouw motor en het tankstation aardig wat health kan verliezen.

Uitleg

Allereerst heb je een motor nodig. Denk aan een Angel, Sanchez of een NRG. Je kan het niet met een auto doen, omdat het gewicht van een auto te zwaar is. Een motor is licht genoeg om door de lucht heen te laten vliegen.

DSC00118-1.jpg

Wanneer je een motor hebt gevonden ga je naar een tankstation toe. Ik heb voor dit tankstation gekozen, omdat het bij grote flats in de buurt zit.

DSC00117-1.jpg

Als je bij een tankstation bent rijd je met de zijkant van de motor tegen 1 van de tankstations aan, net zolang tot het ontploft.

DSC00119-2.jpg

Wanneer het gelukt is zal je door de lucht geslingerd worden. Soms word je tegen het dak van het tankstation geslagen. Op dat moment spawn je op het tankstation.

DSC00120-1.jpg

Nu komt het op geluk aan. Je kan tegen een flat gebouw aan worden geslingerd en dan zal je neervallen op de grond. Voor het geval dat je boven een flatgebouw komt moet je snel op X drukken zodat je op de flat neerkomt. Alle daken zijn solid dus je kunt er niet doorheen vallen.

DSC00122-1.jpg

Als je op het dak staat heb je een prachtig uitzicht over de stad. Als je er weer vanaf wilt kan je er gewoon aflopen. Je gaat niet dood, want rockstargames heeft er niet op gerekend dat je zo hoog kan komen. Er gaat ongeveer 1 health af omdat je valt.

DSC00115-1.jpg

Enkele bijzonderheden op het dak.

- Dit is een handig trucje voor als je veel politie achter je aan hebt. Ze kunnen nu niet meer bij je komen.

- Alle objecten op het dak (niet het dak zelf) zijn unsolid.

- Als je op het dak staat kan je de draw distance van de game zien. Deze is niet zo groot omdat je op de grond ook niet zoveel ziet. Als je op het dak staat kan je blauwe vlekken zien waar de game nog niet is geladen.

DSC00116-2.jpg

Bierbuikje

ik vind het serieus vet gaaf ! ik doe het nu de hle tijd!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...