Jump to content

[PS] Nike chocolate


-Matthijs-

Recommended Posts

Basiskennis van Photoshop is benodigd. In de tutorial besteed ik geen aandacht aan het aanwijzen van functies of tools, en ga ik ervan uit dat je weet wanneer je op een nieuwe layer moet werken.

post-7574-1243079937_thumb.png

post-7574-1243079956_thumb.png

post-7574-1243079970_thumb.png

post-7574-1243079991_thumb.png

post-7574-1243080014_thumb.png

post-7574-1243080065_thumb.png

post-7574-1243080086_thumb.png

post-7574-1243080099_thumb.png

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig, deze ga ik zeker eens uitproberen. Ik vroeg me al af hoe je deze gemaakt had, dus een tut is echt prachtig, :tu:

Ik ga denk ik iets proberen met een sprite fles ofzo, en niet met een schoen. Maar 't effect blijft wel lekker toepasbaar. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga deze zeker ook proberen hoewel die er wel moeilijk uitziet.

Moeilijk is het allerminst, hoor! Het maken van een goede vorm voor de explosie lijkt me veruit het grootste struikelblok in de hele tutorial, aangezien je hier zelf verantwoordelijk voor bent. De rest spreekt voor zich. Maar mocht je vragen hebben of vastzitten, dan weet je me te vinden. :D

Bedankt voor de overige reacties! Vragen en op- of aanmerkingen zijn zowel hier als in mijn postvak welkom!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind hem wel gelukt. Alleem dat deel met die rode splatters heb ik overgeslagen.

Goed bezig! De stap met die rode spetters (ze zijn overigens rood om duidelijk te laten zien waar ik ze plaats) raad ik je aan wel te doen, aangezien het meer een indruk van een explosie of in ieder geval een soort 'plons' geeft. Onthoud dat de explosie eigenlijk uit een buitenkant (deel 3 + 4) en een binnenkant (deel 5) bestaat. Het ene deel heeft het andere nodig om een goed eindresultaat te krijgen. Niet dat dit slecht is hoor, absoluut niet, maar het oogt toch nog wat 'plat'.

Dan nog twee kleine dingetjes over de achtergrond... Ten eerste: De schoen staat op de schaduw. In deel 2 kun je zien hoe je het realistischer maakt door ook een gedeelte van de schaduw op de onderkant van de schoen te plaatsen. Op die manier lijkt het alsof de schoen echt op de grond staat. Punt twee is dat de gradient (die min of meer de ruimte creëert waarin de schoen staat) niet recht staat. Houd Shift ingedrukt en trek dan de gradient voor een lijnrecht resultaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, hier heb ik wat aan. Maar weet jij waar ik goede plaatjes van Chocomel, Nike, Sony etc. kan krijgen?

Ga sowieso eerst naar de officiële website van het merk in kwestie, en kijk daar voor afbeeldingen, art, of wallpapers. Als je daar niets fatsoenlijks kunt vinden, dan kun je het altijd nog proberen op Deviantart of een andere website waar grafische art aangeboden en/of uitgestald wordt.

Weet iemand waar ik een render van een schoen kan vinden? Ik zou deze tut namelijk graag willen volgen maar ik heb alleen maar plaatjes en geen renders.

Bruikbare schoenen vind je op de site van Nike (in de store). Ik raad je aan deze te gebruiken, aangezien er kwalitatief gezien geen beter alternatief is. Eventueel kun je hem door iemand laten uitknippen.

In de bijlage zit overigens de schoen die ik gebruikt heb in de tutorial. Uitgeknipt en klaar voor gebruik. ^_^

Nike_render.rar

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...
Mijn outcome, heb niet voor een nike shoen maar voor een van mijn favoriete merken gekozen. Mooie tut trouwens.

Mooi! Probeer echter meer te laten zien dat het een explosie is. Je hebt nu namelijk één grote klodder als het ware. Ter illustratie:

post-7574-1246282046.png

Zorg er dus voor dat je éérst vier richtingen kiest, en daarna (in de kern) twee kleinere richtingen maakt die iets donkerder van kleur zijn dan de vier omliggende uitspattingen. Zie voor meer informatie stap 5.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Mijn outcome, heb niet voor een nike shoen maar voor een van mijn favoriete merken gekozen. Mooie tut trouwens.

Mooi! Probeer echter meer te laten zien dat het een explosie is. Je hebt nu namelijk één grote klodder als het ware. Ter illustratie:

post-7574-1246282046.png

Zorg er dus voor dat je éérst vier richtingen kiest, en daarna (in de kern) twee kleinere richtingen maakt die iets donkerder van kleur zijn dan de vier omliggende uitspattingen. Zie voor meer informatie stap 5.

Mooie tut :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...